Gilles range -"public road", australien

• Thread starter Thread starter IronMike
  • Start date Start date

IronMike

Guest
http://www.youtube.com/watch?v=6YAXpkc6eVI

Halkade över ett klipp från en gudomligt skön väg i nordöstra Australien, strax utanför Cairns, åkte bil den sträckan år 2005. En kusin som bor i aussieland åker hoj där, ungefär lika ofta som en å' annan som kör bulten. Kanske inte riktigt syns på videon, hur mkt uppför/nedför det går, men terrängen påminner om alperna sommartid, med höga stup, vattenfall mm mm. Underbart!

:kär

Många åker dit för dykning, stora barriärrevet etc.. So did I, men icke att förglömma höglandskapets trevligheter.

=)

Sådär ska en rolig väg vara! Bulten är på tok för snabb för mitt chassie, jag har tappat känslan för backen och hänger i styret som en plastpåse i de farter som bulten kräver innan det blir kul.

Fann många kul vägar i Blue Mountains när jag var i The Land of Down Under.
Synd att jag åkte bil. Men det var nog lika bra det med tanke på v-trafiken :gnissla
/J
http://www.youtube.com/watch?v=6YAXpkc6eVI

Halkade över ett klipp från en gudomligt skön väg i nordöstra Australien, strax utanför Cairns, åkte bil den sträckan år 2005. En kusin som bor i aussieland åker hoj där, ungefär lika ofta som en å' annan som kör bulten. Kanske inte riktigt syns på videon, hur mkt uppför/nedför det går, men terrängen påminner om alperna sommartid, med höga stup, vattenfall mm mm. Underbart!

:kär

Många åker dit för dykning, stora barriärrevet etc.. So did I, men icke att förglömma höglandskapets trevligheter.

=)

Synd att jag åkte bil. Men det var nog lika bra det med tanke på v-trafiken :gnissla
/J

ja jag åkte också bil :( ..iofs en trevlig ford mustang, men ändå. Trånade efter en 2-hjuling. Man saknar vägar som dessa i Sverige. Norge har "ngt liknande" men inte alls samma standard.

Förstår inte ens varför jag bor kvar här, borde ta mitt pick å pack å dra, flytta medan jag har släktingar i livet som bor där borta...snart är vintern här, varpå man börjar planera. Sen catchar verkligheten upp å man hinner sukta efter vår igen.

Attans att man inte var aningen mer impulsiv, eller modig att ge sig iväg på tu man hand.

:huvet

Var det den vägen som gick mot Cape Tribulation tro?

/Martin

ja, typ..motsatt håll mot kuranda. istället för att åka mot kuranda, så åker du söderut, å uppåt bergen, man kan ta den vägen via höglandskapet mot kuranda å tillbaks till cairns =)

ja, typ..motsatt håll mot kuranda. istället för att åka mot kuranda, så åker du söderut, å uppåt bergen, man kan ta den vägen via höglandskapet mot kuranda å tillbaks till cairns =)

Aha okej! då är jag med!
Åkte oxo bil när jag var där..får la åka dit en gång till o köra lite hoj :)

/Martin

Nyheter
Sportsterbygge i nästa nummer

I Allt om MC nummer 8 komme...

Dags för gräsgasa hos Hydet

Den 1 augusti kör Hydet MC ...

Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Australiskt stjärnskott klart för GGN 2026

20-årige australiensaren Wi...