Gillar ni kolfiber?

petter skrev:
med risk för att verka korkad så undrar jag vad "chickenstrips" är ?

På bakdäcket så bildas det en kant där man kan se hur mycket nedlägg däcket har blivit utsatt för. Fältet nedanför denna kant, dvs. där däcket är i stort sett oanvänt, kallas chickenstrip.

McB skrev:
Varför det? Hojen på bilden har feta chickenstrips. Ett odiskutabelt faktum som ägaren inte borde ta illa upp av. Gör han det så tycker jag synd om honom.
En till hoj med ganska feta chickenstrips :fakta :D ;)

Bifogat

• bak2.jpg
    bak2.jpg
    52.5 KB · Visningar: 220
tackar för upplysningen mcb, jag kan dock inte se det så lätt på kolfiberbilden men på den sista kunde jag se och förstå det :)

Kolfiber ...

Kolfiber regerar.......

Haha, ni är för goa. :) :tummenupp

Japp, jag hade rätt feta chickenstrips på det däcket, utan tvekan. Det är inget jag skäms för dock, det har sina orsaker.

1. Min första hoj med sitt första däck. Nedläggsvinklar överstigande 5° är skrämmande i början. Jag är en kyckling. Enda "civilist" som satsar på seger i Webes Trophy 2003.

2. Eh... hårdare gummi på sidorna? :rolleyes:

Nåväl, det var väl ändå inte detta som tråden handlade om? :hej

ja stämmningen e rå men hjärtlig.. eller det va så JAG menade det iaf.. ska villigt erkänna att jag hade hyggliga chicken-strips på mina första par däck osså.. :skrämd :skrämd

Tjoffe skrev:
ja stämmningen e rå men hjärtlig.. eller det va så JAG menade det iaf.. ska villigt erkänna att jag hade hyggliga chicken-strips på mina första par däck osså.. :skrämd :skrämd

Jag tar inte illa upp. :tummenupp

McB skrev:
Haha, ni är för goa. :) :tummenupp

Japp, jag hade rätt feta chickenstrips på det däcket, utan tvekan. Det är inget jag skäms för dock, det har sina orsaker.

1. Min första hoj med sitt första däck. Nedläggsvinklar överstigande 5° är skrämmande i början. Jag är en kyckling. Enda "civilist" som satsar på seger i Webes Trophy 2003.

2. Eh... hårdare gummi på sidorna? :rolleyes:

Nåväl, det var väl ändå inte detta som tråden handlade om? :hej

Om det är till någon tröst så kan jag glatt påpeka att jag har ännu fetare chicken-strips :fakta :( :hej

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT