Gillar jag fel hoj eller?

• Thread starter Thread starter Marsipulami
  • Start date Start date

Marsipulami

Guest
Har idag en CBR954RR. Jag älskar denna hoj, jag gillar att köra på bakhjulet och jag tycker om kurvegenskaperna. Men trots detta så saknar jag min förra hoj (en Blackbird). Just Sporttouring hojarna tycker jag om och frågan är här om jag inte har gett min nya hoj en chans eller om det rent av är så att jag gillar Sporttouring mer än ren sporthoj... :va

Om jag nu ska byta till en Sporttouring, då finns det tre att välja på som jag ser det, Hayabusa, Ninja ZX12R eller Blackbird...

Jävla lustigt det här alltså

Busa, den klarar krokigt åxå.
Kawan, för att den är så rå...
Honda, bekvämt till venedig för att fika..

Svårt val....ta en av varje.. :tummenupp

Ja det var ju lustigt :)

Nej, men allvarligt. Varför inte en sporttouring-hoj?

Alla kan ju inte älska kramp i handlederna och krokig rygg :tungan

/Christian

Drifter skrev:
Ja det var ju lustigt :)

Nej, men allvarligt. Varför inte en sporttouring-hoj?

Alla kan ju inte älska kramp i handlederna och krokig rygg :tungan

/Christian

Ja, jag är så förvillad nu på vad jag vill och inte vill... Sporttouring har sina fördelar dock...

Jag funderade starkt en stund på att byta till mej Busa,dels för att man åker hyffsat bra två på den(jag+flickvän),draget är det nog inge fel på :)Tyvärr så funkar Rettan dåligt för två..

Last edited:
Exup skrev:
Jag funderade starkt en stund på att byta till mej Busa,dels för att man åker hyffsat bra två på den(jag+flickvän),draget är det nog inge fel på :)Tyvärr så funkar Rettan dåligt för två..

Tror det är just av den anledningen, vi är 2st som sitter på hojen. Hon gillar den men inte längre sträckor, tyvärr...

Marsipulami skrev:
Turbo = varför :va
Skulle vara ett tips om du gillar hojen, men tex. tycker effekten är för låg. Vill du åt en mer "avslappnad" körning så är det väl inte rätt väg att gå...

/F .- helt oturbofierad

Foggy skrev:
Skulle vara ett tips om du gillar hojen, men tex. tycker effekten är för låg. Vill du åt en mer "avslappnad" körning så är det väl inte rätt väg att gå...

/F .- helt oturbofierad

Klart det ska röra på sig, men där behöver inte vara turbo...

Marsipulami skrev:
Tror det är just av den anledningen, vi är 2st som sitter på hojen. Hon gillar den men inte längre sträckor, tyvärr...
Jag har lånat polarns ex Blackbird ett par ggr,man sitter ju bra på den å tjejen sitter bra på den också mkt skön att köra.Men Hayabusan tycker jag ser helrätt ut,bra pulver med,den är liksom inte lik någon annan hoj.Jag tror att man kör längre med två på med Busan än ZX12an...

Marsipulami skrev:
Klart det ska röra på sig, men där behöver inte vara turbo...
Ok. Håller med dig - VTR:en känns ju tex. rätt slö numera... Lånade en kollegas Blackbird och visst var det riktigt gôtt drag i den, men den var också lite klumpigare, och en aning föör perfekt. Hmm, när ska man bli nöjd?
/F. :confused:

Köp ZX10R istället. Tycker du det är jobbigt med krokig rygg köper du bara tillbaka din dubbelkryssare som du hade innan. Nog för att du hade problem med att köra ifrån min 400 :lol men då har du ju ZX10R o ta sen när du ska gasa med mig :)

Foggy skrev:
Ok. Håller med dig - VTR:en känns ju tex. rätt slö numera... Lånade en kollegas Blackbird och visst var det riktigt gôtt drag i den, men den var också lite klumpigare, och en aning föör perfekt. Hmm, när ska man bli nöjd?
/F. :confused:

Verkar inte som om man blir nöjd. Jag trodde jag var nöjd med den hojen jag har idag, uppenbart inte.... :va

Hade en Blackbird innan. Visst är den klumpig, men den är okej om du inte ska köra bana med den...

Mavve skrev:
Köp ZX10R istället. Tycker du det är jobbigt med krokig rygg köper du bara tillbaka din dubbelkryssare som du hade innan. Nog för att du hade problem med att köra ifrån min 400 :lol men då har du ju ZX10R o ta sen när du ska gasa med mig :)

Hmmm.... Jo, eller hur. Min "dubbelkryssare" som jag hade innan gick bättre än den jag har idag. Men okej, när det krokiga börjar, då blir det jobbigt också.. Men du, din lilla 400 gick ju inte bra :rofl

Marsipulami skrev:
Verkar inte som om man blir nöjd. Jag trodde jag var nöjd med den hojen jag har idag, uppenbart inte.... :va

Hade en Blackbird innan. Visst är den klumpig, men den är okej om du inte ska köra bana med den...

Japp, man kan tex. alltid ha lite (eller mycket) mer effekt... fast alla hojar är väl mer eller mindre kompromisser - gäller bara att välja den bästa och göra vad man kan med den :)
/F.

Kom för en och en halv vecka sedan hem från en 400-milstur med Busan. Visst har jag känt träsmak efter dom längre etapperna men körglädjen överväger med råge! En underbar hoj med massor av karaktär! Bilden från Lofoten. Åk dit!!!!

Bifogat

• Lofoten1.jpg
    Lofoten1.jpg
    43.5 KB · Visningar: 132
Alla har vi sneglat på nånting annat :rolleyes:

Du behöver inte skämmas för att köra sporttourer, det sku jag oxo göra ifall jag inte hade "ambitioner" ;> Utav de där tre sitter jag bäst på Hondan, vilket jag tycker är av stort värde när man väljer bland dessa cyklar!

Jag testade en Fireblade för första gången för några dagar sen och det var en häftig konstrast till min gamla Kawa.
Gick givetvis som ett skott i jämförelse och var smidig att kasta runt med....men fan vilken körställning.

Köp en Busa! Hade en sådan ett år och jag tycker fortfarande att det är en av de goaste hojar jag har haft. Fungerar ju tom att åka kurvigt med den (så länge inte det allt för brutala nerlägg).

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman