Gillar du att läsa?

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
Och gillar du att läsa historisk fiction/fantasy?

Jag söker alfaläsare till mitt bokprojekt. Skulle du vara intresserad av att läsa ett kapitel varannan vecka/i månaden och lämna lite kommentarer? I så fall vill jag gärna höra av dig.

Bokens målgrupp är 16 - 24 och utspelar sig i vikingatidens Sverige. Det är ingen Sword & Sorcery-fantasy—det kommer finnas någon typ av magi men med stor sannolikhet inte av D&D-typ och det kommer inte finnas några hemska monster. Jag bedömer den som fantasy för att kunna lägga till lite shamanism/mysticism och för att inte behöva vara 100% historiskt korrekt hela tiden. Storyn och folkslagen är helt påhittade. Även om du inte passar målgruppen finns det plats för dig.

Jag är inte ute efter korrekturläsning så du behöver inte vara grammatiskt snille utan endast kommentarer om handling, tempo och huruvida det var bra eller dåligt.

Låter det som något för dig? Skriv här så samordnar jag PM; eller om du inte vill visa det tuffa SH-kollektivet att du gillar fantasy så kan du PM:a mig... ;)

Som halvtids-nörd så låter det intressant. Jag kan nog slänga ett öga på dina alster. Ingen expert men man har ju läst en del i sina dagar. Hör av dig så gör jag vad jag kan.:tummenupp

Ställer gärna också upp. Jag gillar att läsa det mesta mellan Neil Gaiman och Helmer Linderholm och tror mig ha ganska hyfsad koll på vad som gör en bok "bra". :)

Semestern närmar sig med stormsteg. Läser gärna ett kapitel för att se om det ger mersmak.

Intresserad! Semester med stormsteg och jag läser ganska mycket böcker året om, så skicka ett script så Feedbackar jag.
Staffan

Låter intressant även om man är äldre än målgruppen.

Jag läser gärna.

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...