Gillar du att cykla?

Säker att det är så?

Vad ligger tullen på då... Helt sjukt egentligen...

Zana skrev:
Säker att det är så?

Vad ligger tullen på då... Helt sjukt egentligen...

"Internethandel med ett land utanför EU
När du beställer en vara från ett land utanför EU räknas det som privatimport och det betyder att du måste betala tull och andra avgifter. Tullsatsen för din vara finns angiven i EG:s tulltaxa och är olika beroende på vilken vara du beställer och vilket land du beställer den ifrån. Tullsatsen är oftast en procentsats som beräknas på varans pris inklusive frakt och eventuell försäkringskostnad. Tänk på att vissa varor med amerikanskt ursprung är drabbade av tilläggstull. Detta betyder att du förutom den vanliga tullavgiften också kan behöva betala en så kallad tilläggstull."

http://www.tullverket.se/se/Privat/handla_via_internet/kalkylatorn.htm

Helt jävla sjukt ju... Kanske finns nån bra cykelshop inom E.U. då? Eller?

Tack, ska kolla... Checkade runt lite själv igår, men i tyskland verkar priserna vara ganska lika som här i ski... jag menar sverige...

Tro mig, jag har inte gett upp letandet... Men än så länge har jag inte hittat något bra alternativ... :(

Ok dom skickar hojen, skickar dom den... Just nu känns det inte som jag orkar bry mig. Vill bara ha en hållbar streethoj som skall tåla allt från 45 graders trappor till höga drops. Jag har nämligen avverkat hojar på löpande band i mitt liv, dom håller aldrig för vad jag gör :(

Jaja, sitter å tankar lite mtb-filmer iallafall... :)

- Tack! Men nu måste vi nog schyscha den här tråden lite, lite väl OT för ett mc-forum... :)

Zana skrev:
Tro mig, jag har inte gett upp letandet... Men än så länge har jag inte hittat något bra alternativ... :(

Ok dom skickar hojen, skickar dom den... Just nu känns det inte som jag orkar bry mig. Vill bara ha en hållbar streethoj som skall tåla allt från 45 graders trappor till höga drops. Jag har nämligen avverkat hojar på löpande band i mitt liv, dom håller aldrig för vad jag gör :(

Jaja, sitter å tankar lite mtb-filmer iallafall... :)

- Tack! Men nu måste vi nog schyscha den här tråden lite, lite väl OT för ett mc-forum... :)

kolla blocket :tummenupp rätt som det e
så dyker det upp en till dig.

jag hade tur o hittade en Specialized Big Hit -03
med MonsterT-gaffel (slaglängd på 200mm)
för 12tkr :yoparty Ska hämta den på onsdag :banana

Ett tips:
Många kollar på växlarna o bromsarna, som bevis på "hur bra cykeln är". Själv kollar jag mkt på nav och fälgar, speciellt om du ska köra feta drops o hopp. Mekaniska skivbromsar...njaa....
Alivio...njäää....
framgaffel ser klen ut...

ett tips annars, kolla http://www.chainreactioncycles.com/
jag byggde ihop min egen dirt-cykel....

Oki, grabbz... Jag har lagt ner usa-hojen... Haha...

Kollar på blocket istället.... :)

Checka:
http://www.blocket.se/view/5666728.htm?caller=shl_s&l=0&c=1&city=0
http://www.blocket.se/view/5665622.htm?caller=shl_s&l=0&c=1&city=0

Har lagt bud på bägge två, bara att vänta å se... :-) Och det är sant som ni säger, det är fan hydrauliska bromsar man ska sikta på... Var ännu en gång å klämde på Cykloteket, och fan vilken skillnad det är i känsla... Plus att jag ändå bara behöver bakbroms... Använder sällan fram, så det är bättre med en bra bak, än två halvtaskiga framå bak... (använder den när jag kör bakhjul, hehe...)

Och som det är nu är bakhjulet så pass skevt att det rycker när man cyklar, å går ganska trögt... Trögheten är ok, eftersom jag dels använder cykeln som träningsredskap, men att det rycker gör det skitsvårt att köra på slangen, skulle verkligen vilja testa med riktiga bromsar... :)

Och över 10.000:- har jag inte lust att lägga ut, och då ska det vara top-notch stuff... Haha, från början ville jag bara lägga 5.000:- efter resans gång blir jag bara mtb-kåtare å kåtare... Hehe... Kan någon smälla till mig?

:)

Bjöd 10 på den, sista av länkarna... Men icke... Är den en riktigt fin hoj eller? Komponenterna är ju fina? Bör jag gå upp med ett par tusingar bara för att? :)

er lite ytterligare tips här, så får ett vidare perspektiv om läget i cykelvärlden...
Om du letar på blocket, skriv "dirt" så får du upp massa grymma hojar. Inget fel att köpa hemma byggda hojar, de har oftast bättre grund komponenter och i flesta fall bättre ram.
Det sköna med dirthojar är att de är byggda som en bmx nästan, fast för större hjul. Så du har styret närmare magen -> lättare att hoppa med. Det är ju även skillnad om du köper en"vanlig" mtb och ska ha den som freeride cykel. Rekommenderas inte, då det finns så pass mkt bra dirt hojar till salu. Att köra o hoppa med en"mtb" är som att ha styret vid framnavet på en dirthoj. grymskillnad!
Bifogar en bild på min. Kör singlelspeed. Behöver inga växlar då det mesta går nerför... köpte fälgar för 3500, håller ett tag hoppas jag hehe... Avid hydralisk skivbroms. Gymt stadigt KORE styre samt styrstam. DMR vevparti. quality made in england :tummenupp

Bifogat

• minbike.JPG
    minbike.JPG
    38.1 KB · Visningar: 61
Zana skrev:
Just nu känns det inte som jag orkar bry mig. Vill bara ha en hållbar streethoj som skall tåla allt från 45 graders trappor till höga drops. Jag har nämligen avverkat hojar på löpande band i mitt liv, dom håller aldrig för vad jag gör :(
http://www.blocket.se/view/5202141.htm?caller=ogl_s&l=0&c=1&city=0
Köp denna och släng över det du har på din nuvarande :banana Hade själv en STS-1:a som jag själv byggde ihop med full XTR och CD Ceramic-fälgar... :Bugar :Bugar :Bugar

Håller för allt de där termoplastramarna, men kanske för flexig för din smak..

Jodå, det är en dirthoj jag är ute efter... Men helst växelarm bak iallafall...

Och jag är inte lika het på gröten längre, har insett att jag var inne i dimman å fumlade där ett tag...

Kommer bevaka blocket och slå till när det känns precis rätt... Just nu, nja...

Men tack som fan gubbar... :)

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...