Gillar du att cykla?

Zana

gotta love it
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
ktm 660 2003 - 4 life
Jag har hittat en cykel, byggd på Long Island (N.Y.)...

Det är bara det att frakten ligger på halva cykelpriset... Cykel $600 frakt $300, ja ni fattar...

Alltså, ett stycke übergrym cykel för under 5000:- med frakt på 2300:- är inge kul...

Därför kanske ett litet gruppköp kunde funka, så man kan dela på frakten, om det nu är så att det blir billigare frakt dvs... Men iallafall... Jobbigt läge som fan! :( :( :(

Skulle inte du köpt den här om den kostade 4800:- i närmsta cykelshop? Det hade jag iallafall... Är verkligen 300 dollars befogade fraktpengar, jag menar, den är otymplig, men vikten överstiger ju inte ens 15kg... Löjligt egentligen... Jaja, har lagt order men för lite pengar på det kontot för att dom ska kunna dra för frakten också, dom kanske skickar den iallafall tänkte jag, eller nåt... :3freak

The bike:

Bifogat

• cykeln.gif
    cykeln.gif
    90.7 KB · Visningar: 358
Hade en värsting freeride förut (Specialized Big Hit), men den lessna man ju på efter ett tag.
Roligare att köra hoj :yoparty

Kör freeride cykling i stort sett varje dag... Kör för tillfället på en GT avalanche 1.0, ingen überhoj men den duger, kostade ganska mycket mer än 4800kr och vad man kan utläsa av bilden på den där hojen ser den ut att ha bra mycket fetare komponenter än min GT...

Har du nån mer info om den? Vad som sitter på den m.m...
Kanske inte vore så fel med ett gruppköp på den där :tummenupp

Last edited:
Zana skrev:
Jag har hittat en cykel, byggd på Long Island (N.Y.)...

Det är bara det att frakten ligger på halva cykelpriset... Cykel $600 frakt $300, ja ni fattar...

Alltså, ett stycke übergrym cykel för under 5000:- med frakt på 2300:- är inge kul...

Därför kanske ett litet gruppköp kunde funka, så man kan dela på frakten, om det nu är så att det blir billigare frakt dvs... Men iallafall... Jobbigt läge som fan! :( :( :(

Skulle inte du köpt den här om den kostade 4800:- i närmsta cykelshop? Det hade jag iallafall... Är verkligen 300 dollars befogade fraktpengar, jag menar, den är otymplig, men vikten överstiger ju inte ens 15kg... Löjligt egentligen... Jaja, har lagt order men för lite pengar på det kontot för att dom ska kunna dra för frakten också, dom kanske skickar den iallafall tänkte jag, eller nåt... :3freak

The bike:

Vad är det för komponenter på den?? :confused:

Jobbade på cykel affär ett tag. Billiga cyklar är billiga av en anledning de ÄR sämmre kvalité(lager, stål/alu kvalkité mm) Så om denna inte är "custom" byggd med BRA komponenter, så skulle jag nog föredra att handla cykel i närmsta cykelbutik som vet va de snackar om....

Trelleborg TT däck: håller typ 50år utan probelm
Biltema däck: 2 månader å korden sticker ut....
Har sammhället blitt mer slit å släng? inte ekonomiskt försvarbart...

Zana skrev:
...har lagt order men för lite pengar på det kontot för att dom ska kunna dra för frakten också, dom kanske skickar den iallafall tänkte jag, eller nåt... :3freak

Antingen skickar de inte cykeln pga att det saknas täckning, annars övertrasseras kontot och banken kommer att påminna dig för att få in pengarna.

För övrigt är cyklar (precis som nästan allt annat) billigare i USA. Större marknad, högre omsättning, lägre moms osv, ger lägre priser ut till konsument.

Lägg på Svensk tull på priset också, en cykel lär inte slinka genom kontrollen.

Flagga skrev:
Lägg på Svensk tull på priset också, en cykel lär inte slinka genom kontrollen.

Be dem skriva "Varuprov" eller "Congratulations on your birthday bla bla bla..." så slipper du sånt.

Dock blir du utan ersättning om skiten försvinner.

Jag vet inte, man får vad man betalar för är mina erfarenheter när det gäller trampcyklar.

Skivbromsar är inte direkt bättre än V-bromsar om de inte är hydraliskt manövrerade.

GrönaGrodan skrev:
Jobbade på cykel affär ett tag. Billiga cyklar är billiga av en anledning de ÄR sämmre kvalité(lager, stål/alu kvalkité mm) Så om denna inte är "custom" byggd med BRA komponenter, så skulle jag nog föredra att handla cykel i närmsta cykelbutik som vet va de snackar om....

Trelleborg TT däck: håller typ 50år utan probelm
Biltema däck: 2 månader å korden sticker ut....
Har sammhället blitt mer slit å släng? inte ekonomiskt försvarbart...

:fakta Man får vad man betalar för

http://www.supergo.com/profile.cfm?LPROD_ID=26072&lsubcat_id=7&lcat_id=7604&referpage=

Där har ni den... Och den är så billig för att det är rea på den, kostar i vanliga fall $999 typ... Vilket är billigt, rea på det priset = ännu billigare...

Jag har börjat cykla mycket för när jag hade stukad fot å inte kunde gå, cyklade jag hela tiden, och det är ju så jävla kul, lika roligt som storhojen måste jag säga...

Att jag börjat cykla bakhjul hela tiden gör ju inte saken tråkigare, så jävla svårt bara med fälgbromsar på en skev fälg, går ryckigt på bakan, å därför vill jag ha skivbromsar istället... Hydraliska kan man alltid uppdatera till senare. Just nu har jag inte lust att betala över 6000:- för en bilke typ.

Jaja, jag har iallafall redan beställt en. Får se hur mycket frakten blir exakt... Kanske köper den iallafall, är så jävla sugen på en "riktig" cykel. Den jag har nu är inte fy skam den heller, men den känns inte så styv lixom, vi vet vad jag menar... Bra komponenter, men lite glapp i feelingen... :)

Jag kommer även kränga på feta slicks på den, eftersom gata är det enda jag åker på... :)

Verkar vara en riktigt vettig hoj, ni som vet, ellerhur?

Men på Blocket hittar jag typ ingenting vettigt, inte i närheten iallafall, och ska jag hålla på å skicka efter en cykel kan jag lika gärna göra det får andra sidan jordklotet lixom... Plus att jag hellre köper en helt sprillans cykel än en använd beggad för samma pris...

Eller har du nåt speciellt objekt du kan tipsa om?

Nää, den gamla hojen får någon annan överta, jag är ute efter någonting fetare... :) Jag har XTR V-broms och deore-hjul på min nuvarande, och så jävla bra är den inte...

Tycker att den verkar vettig iallafall. Men men, får se... Var inne på cykloteket å klämde runt, och efter det har jag varit cykelkåt som fan... Jäklar, varför ska alltid pengar bränna så jävligt när man har dom... :)

Zana skrev:
Jag har XTR V-broms och deore-hjul på min nuvarande, och så jävla bra är den inte...

QUOTE]

Deore-hjulen är inget mot mavics Ceramic-fälgar 650:- x 2 + 550:- för ekrar+nipplar, sen har du ju brymma kännslan. Det är därför du kanske inte gillar dem. Mavic CD-Ceramic blir inte skeva det minsta. körde c:a 800mil med mina på stigar och alla branta backar och alla skidbackar jag såg. :yoparty :yoparty :yoparty Fortfarande lika raka och fina som när jag byggde dem.. :tummenupp

Skall du handla komponenter är det http://www.eci.nu som är billigast :tummenupp

Last edited:
Cybernisse skrev:
Zana skrev:
Jag har XTR V-broms och deore-hjul på min nuvarande, och så jävla bra är den inte...

QUOTE]

Deore-hjulen är inget mot mavics Ceramic-fälgar 650:- x 2 + 550:- för ekrar+nipplar, sen har du ju brymma kännslan. Det är därför du kanske inte gillar dem. Mavic CD-Ceramic blir inte skeva det minsta. körde c:a 800mil med mina på stigar och alla branta backar och alla skidbackar jag såg. :yoparty :yoparty :yoparty Fortfarande lika raka och fina som när jag byggde dem.. :tummenupp

Skall du handla komponenter är det http://www.eci.nu som är billigast :tummenupp

Ähh, jag tackar för dina ihärdiga försök att få mig att handla nya hjul, men ärligt talat så är hela cykeln i behov av upprustning, och det har jag inte lust med... Cykeln har jag byggt ihop med en prislapp på runt 1000:- lappen, ramen med växlar hittade jag på återvinningsstationen, rock shox gaffeln hittade jag dumpad inne i stan, resten hade jag liggandes... Enda var hjulen som jag gav typ 1000:- för...

Näe, det är dax för uppgradering, och när jag väl blivit köpkåt kan ingenting stoppa mig... Inte ens jag själv, det är nån sorts sjukdom eller nåt kanske? :hihi

Men visst, ska kika in i butiken när jag har vägarna förbi. Lite småknepig hemsida... :)

:tomten

Nyheter
Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...