Gilera Runner 180 cc 0-100?

Status
Ej öppen för fler svar.
Den gör faktiskt det, MEN tänk på att en gilera runner, väger som en moped, 100 kg, sen är det variator som drar iväg vid högt varvtal med optimalt vrid och utväxling hela tiden, det är som när det "drar" hela tiden på en växel och den matar på så ända till toppfart den slirar dessutom iväg utan hjulspinn etc.

Men ganska ointressant, men som fakta så!

kaZmur skrev:
Allt jag vet är att jag drar en Runner 180 i accet och min mito gör inte 0-100 på några 6 sekunder inte.

5 sekunder lär vara tjuravföring

Kolla in den här miton´s fakta, sen om dom stämmer eller ej :va
//D

Bifogat

• 286_mito_power.jpg
    286_mito_power.jpg
    114.8 KB · Visningar: 124
Det där är också ointressent, min hoj hinner upp till 100 fortare än du hinner säga"mamma hänger tvätt"(3 sek) :yoparty

kle1991 skrev:
Det där är också ointressent, min hoj hinner upp till 100 fortare än du hinner säga"mamma hänger tvätt"(3 sek) :yoparty

Ja men din hoj har ju 975 cc mer och ca 100 hr till så de är väl inte konstigt :kocko

Hade tidigare en Italjet Dragster (samma motor som gileran, 180 cc 2-takt).

0-100 gör den på ca 10-11 sek.

arv skrev:
Hade tidigare en Italjet Dragster (samma motor som gileran, 180 cc 2-takt).

0-100 gör den på ca 10-11 sek.
skumt har läst på flera sidor att den ska ligga runt 5sek till hundra..
vad säger metallgntten (eller vad han heter som hade en gilera 180) ?

Jahopp får väl göra ett inlägg här då... :brinnerup

Jobbar som scootermeck och kör rätt offta Runner 180cc, vet att fabriksuppgifterna är 5.5 sek 0-100 Km/h men det gör den inte...

Men under 10 sek är det ju lätt om allt är som det ska på hojen, skulle tippa på 7 kanske.

Det som är lite fräckare är att en 70cc race scooter piskar 180cc:n 0-100 Km/h med lite marginal om det är en av dom vassaste :tummenupp

Moppefucko varning - JA :rolleyes:

Sicken tråd :corn

Tänkte bara säg att jag blev rätt förvånad en dag för kanske 2 år sedan då jag stod längst fram vid ett rödlyse (och jag på min dåvarande mc) med just en Gilera Runner 180. När det slår om så var det ett jävla acc! Han drog iväg på sin automat som en raket och jag blev faktiskt rätt förvånad, verkade gå rätt bra. När man väl fått ut kopplingen och kommit iväg så var det ju inte längre ett problem men den gick bra. Vore kul att ha en sån också :gnissla

Ganska skrämmande, att på 450 accelerationer med en sporthoj istället för en runner har man tjänat en timme. :tungan
:corn

Åki! nu börjar det bli mopedfuckovarning över mig..men kan inte låta bli att länka en rätt häftig moped(ej eu-30km moped....)Skall man ändå trimma en sådan så kan man löpa linan ut som denna kille....Gilera runner, och INGET ont om mopeder, hade själv ett flertal, och TACK vare att jag skaffade en eu-moped för ca 1 1/2 år sedan så har jag riktig hoj idag! Mopedisterna är våran återväxt, de skulle få ha en egen tråd här typ "sporthojswannabees" :tummenupp

http://www2.blocket.se/view/3133541.htm?l=0&c=1&city=0

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...