Gilera Runner 180 cc 0-100?

Status
Ej öppen för fler svar.
Fakta:

Gjorde en sökning på Eniro: [gilera runner 180 "0-100"] http://www.eniro.se/query?q=gilera+runner+180+"0-100"&what=web&hpp=&ax= och de sidor jag läste skriver 0-100 på 11 sek

http://www.runnertreff.de/runner.htm står det
0 - 50 3,0 s
0 - 80 6,7 s
0 - 100 11,0 s

Gjorde även en simulering med ett program baserat på fakta från den sidan.
Räknade på 200 kg tung cykel med tanke på förare och bränsle. Tog luftmotståndskoefficient från nån annan hoj.
Resultatet blev 0-100 på 10,5 s samt toppfart 125 km/h.
Scootrarna brukar ju "slira" en stund innan de drar iväg vilket mitt program inte kunde simulera vilket kanske förklarar skillnaden.

Man brukar alltid hitta fakta med sökmotorerna om man söker på liknande sätt. :fakta
 
uggla skrev:
aja skit nere! :tungan

Han sa ju att den var strypt, så det kunde vara kul att veta om den var strypt till 25 kw när den gjorde 0 - 100 på 4.5 som han sa! =) Lät ruskigt snabbt för 25 kw, men det är kanske så!

Det va ju olleR6 som sa att en ostrypt R6 gjorde 0 - 100 på 4.5 sekunder, det var inte bojje som startade tråden som sa de. Så bojje hade inget med det att göra. Sådeeeså :7peta :fyllisar :kiss :D :gnissla
 
nomolas skrev:
Det va ju olleR6 som sa att en ostrypt R6 gjorde 0 - 100 på 4.5 sekunder, det var inte bojje som startade tråden som sa de. Så bojje hade inget med det att göra. Sådeeeså :7peta :fyllisar :kiss :D :gnissla
Oj oj va ni tappat bort varann, jag sa att en strypt R6a gjorde det. Så, kan vi va vänner nu?
 
uggla skrev:
jasså...Min hoj är ju betydligt lättare än en 600a, och har ju runt 31hk på bakhjulet, den gör 0 - 100 runt 6 :näsblod :3freak



Kan ju säga att den inte har 31hk på slangen direkt, typ 27-28 snarare.

Sen lär du ju ha tappat 1-2hk med åren.
 
Solid snake skrev:
Kan ju säga att den inte har 31hk på slangen direkt, typ 27-28 snarare.

Sen lär du ju ha tappat 1-2hk med åren.



det kan du ju säga hur mkt du vill...den är inte helt orginal heller...30.2 på bakhjulet..varför tappar en hoj effekt med åren då? den har rullat 1800 mil, skulle en nyare aprilia kunna ha gjort också, tror inte dom "tappar effekt" med åren... ny kolv också..
 

Bifogat

  • 6.jpg
    6.jpg
    135.2 KB · Visningar: 105
uggla skrev:
det kan du ju säga hur mkt du vill...den är inte helt orginal heller...30.2 på bakhjulet..varför tappar en hoj effekt med åren då? den har rullat 1800 mil, skulle en nyare aprilia kunna ha gjort också, tror inte dom "tappar effekt" med åren... ny kolv också..



Är du säker på att dom inte har mätt på veven?

Vilken årsmodell har du? Det står att det testet avser 91 års modell.

Den tappar effekt för att cylinder och kolv blir slitna, när cylindern blir sliten så blir hålet större, alltså släpper den igenom mer kompression, likaså med kolven när den blir sliten.


EDIT: När ringarna börjar bli slitna släpper dom också genom mer kompression.
 
Solid snake skrev:
Är du säker på att dom inte har mätt på veven?

Vilken årsmodell har du? Det står att det testet avser 91 års modell.

Den tappar effekt för att cylinder och kolv blir slitna, när cylindern blir sliten så blir hålet större, alltså släpper den igenom mer kompression, likaså med kolven när den blir sliten.


EDIT: När ringarna börjar bli slitna släpper dom också genom mer kompression.


mäter man effekt på veven eller? Det där är ju från att dom bänkat hojjarna har 5 sidor till! av testet :tungan När man mäter effekt kör man ju den i en bänk och får se effekten på bakhjulet, har en 91a, och som sakt min kolv har gått 160 mil, cylindern 1800 mil, tror inte att den är specielt sliten, den går jävulst bra iaf
 
uggla skrev:
det kan du ju säga hur mkt du vill...den är inte helt orginal heller...30.2 på bakhjulet..varför tappar en hoj effekt med åren då? den har rullat 1800 mil, skulle en nyare aprilia kunna ha gjort också, tror inte dom "tappar effekt" med åren... ny kolv också..
Rätt imponerande,Gilera Crono 314hk och bara 19,2 i vrid hehe :) :näsblod :rolleyes:
 
Exup skrev:
Rätt imponerande,Gilera Crono 314hk och bara 19,2 i vrid hehe :) :näsblod :rolleyes:
Undertryck å 100000rpm!

Jag såg någon specc på en överladdad 250 scooter (vem det nu va som tillverkade den? Aprilia? Standard iaf) som det stod 80hk på. Ja menar, räserhojjarna är ju på över 80hk men det måste fan ha vare ett typfel?
 
uggla skrev:
mäter man effekt på veven eller? Det där är ju från att dom bänkat hojjarna har 5 sidor till! av testet :tungan När man mäter effekt kör man ju den i en bänk och får se effekten på bakhjulet, har en 91a, och som sakt min kolv har gått 160 mil, cylindern 1800 mil, tror inte att den är specielt sliten, den går jävulst bra iaf

Fabriksuppgifterna kommer genom att dom mäter på veven INTE på bakhjulet!
 
Slappa skrev:
Fabriksuppgifterna kommer genom att dom mäter på veven INTE på bakhjulet!



Ja precis, då får man veta motoreffekten, men det där är uppgifter från ett test där dom testade 5 st 125or, då kollade dom effekten...30.2 är ju inte en fabriks siffra..dom nämnde i testet att dom uppskattade motoreffekten till 36 hk, och 30,2 var den gav i bänken.


superbikes test 1991 är det föresten...
 
Last edited:
Bikes siffror är INTE på hjulet, de räknar om det till kopplingen. Korrekta siffror för de vassare gat125:orna är 26-28 hästar.
 
Chris Ash skrev:
Bikes siffror är INTE på hjulet, de räknar om det till kopplingen. Korrekta siffror för de vassare gat125:orna är 26-28 hästar.



ursäkta såg det nu :rofl :4skrika

Kollade på testet, kan inte ladda upp det.. för stort, men det är rätt det var vid kopplingen, FEL AV MIG! :död
 
Vad just och kollade på en gilera 180 -03 och försäljaren sa att den
gör 0-100 på runt 5sek, kan inte bekräfta som har en dragstar eller gilera 180?
 
Jag har testat den och det är faktiskt hyfsat klös i den, inte som i en R6 eller så men den accelererar faktiskt jättebra. Skulle faktiskt gärna ta en om jag fick en gratis:)
 
Allt jag vet är att jag drar en Runner 180 i accet och min mito gör inte 0-100 på några 6 sekunder inte.

5 sekunder lär vara tjuravföring
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top