Gilera Runner 180 cc 0-100?

Status
Ej öppen för fler svar.
OlleR6 skrev:
Varför vill du veta?

Jaja, jag vet inte säkert uggla, kopplar du din hela vägen till vridmomentmax/effektmax?

För att min kompis påstår att den tar en M3 0-100. Det tror jag inte på. Det är helt omöjligt.

Den har bara 21 hk, hur ska den kunna få 5,5 sekunder 0-100 när en RS 125 eller liknande kör på halvhöga 6:or... och en RS 125 har 34 hk ostrypt.
 
Bojje skrev:
Jag tog bort det för att du störde dig på det...

Sen skrev jag att ditt inlägg var fjantigt... varför måste du anmärka det? Håll det för dig själv.... du tär på dina fingrar i onödan....


jaa jag störde mig på det för att du skrev det när jag frågade vad r6an var stypt till..Känns som det var det innlägget som var onödigt och "fjantigt"..
 
Kan ju inte stämma, teoretiskt omöjligt. Skulle vara om den har lustgas kanske :va Eller turbokonvertering :D
 
uggla skrev:
jaa jag störde mig på det för att du skrev det när jag frågade vad r6an var stypt till..Känns som det var det innlägget som var onödigt och "fjantigt"..

yeah right :3freak Kanske inte var till dig, han skrev det till hela tråden. Jag tror itne att han svarade på ditt inlägg :gnissla
 
nomolas skrev:
yeah right :3freak Kanske inte var till dig, han skrev det till hela tråden. Jag tror itne att han svarade på ditt inlägg :gnissla

Exakt... menade att LOL, Gileran har 21 hk... hur i h-vete ska den nå 100 på 5,5 sek... Så menade jag.

Sorry om du missuppfattade det.
 
nomolas skrev:
yeah right :3freak Kanske inte var till dig, han skrev det till hela tråden. Jag tror itne att han svarade på ditt inlägg :gnissla



öh jaha? Till hela tråden, då var det ju ännu mer onödigt! orka bry sig, hakade upp mig på det för jag HATAR DET ORDET! och hatar att folk ska använda det överallt på forum, chatter...patetiskt ord,
 
Bojje skrev:
För att min kompis påstår att den tar en M3 0-100. Det tror jag inte på. Det är helt omöjligt.

Den har bara 21 hk, hur ska den kunna få 5,5 sekunder 0-100 när en RS 125 eller liknande kör på halvhöga 6:or... och en RS 125 har 34 hk ostrypt.
Är killen i M3an rädd om kopplingen å kass som förare så kan det vara möjligt.

Nu vet jag inte hur det är, men det kanske är så att man räknar 0-100 utan att åka på kopplingen. Dessutom har en RS125 vadå, 4 växlar till 100? Ganska säker på att husan sku va gode mycke snabbare till 100 ifall man inte behövde 3-4 växlar dit (60hk å 110kg).

uggla: Den LÅTER inte så strypt heller ^^

*Edit, man ska inte stirra sig stum på siffror, vikt på förare och väderförhållande och skick på motorcykeln/bilen spelar stor roll, störst roll av allt spelar skickligheten hos föraren. Bara för att en motorcykel/bil e specificerad till 0-100 på 3 sekunder så behöver inte det innebära att alla som köper den kan köra 0-100 på 3.5 sek ens.
 
Last edited:
uggla: Den LÅTER inte så strypt heller ^^


haha okej, jag behöver 3 växlar till 100 tror jag växlar väll till 4an strax över 100 eller nått sånt!
 
"*Edit, man ska inte stirra sig stum på siffror, vikt på förare och väderförhållande och skick på motorcykeln/bilen spelar stor roll, störst roll av allt spelar skickligheten hos föraren. Bara för att en motorcykel/bil e specificerad till 0-100 på 3 sekunder så behöver inte det innebära att alla som köper den kan köra 0-100 på 3.5 sek ens."



Helt sant, men prestanda mässigt, klarar bilen/hojen av det..Sen om föraren klarar av det är en annan sak!
 
uggla skrev:
öh jaha? Till hela tråden, då var det ju ännu mer onödigt! orka bry sig, hakade upp mig på det för jag HATAR DET ORDET! och hatar att folk ska använda det överallt på forum, chatter...patetiskt ord,

Varför var det onödigt att skriva det till hela tråden? Han hade startat tråden för att få reda på om han kompis Aprilia verkligen kan göra 0 - 100 på 5.5 sek. Därför påpekade han de att Aprilian hade 21 hästar, och tyckte inte att det var troligt på så vis. Snarare ditt inlägg och alla mina inlägg som handlat om det här som varit onödiga :D

Ordet "lol" kan ju inte du hindra folk från att använda. Bry dig inte om det istället :tummenupp Jag har också tröttnat på dem utrycken i verkliga livet när man pratar med varann. Men i "datavärlden" så tycker JAG att det är ok.

Men varför lägga ner energi på detta? Ta en öl nu och se glad ut :tummenupp :fyllisar :kiss

Edit: Såg att det var "gilera" istället för "aprilia" :D :tungan
 
Last edited:
Jag har för mig att Gileran är rätt så seg till 100. Den går väl bara i 140. Nu var det iof länge sedan jag körde en sådan men jag tror jag kommer ihåg rätt.

angående ordet "lol". Min åsikt (som om den våre värd nått :tungan ) är att lol är som vilken förkortning som helst. Låt bli att haka upp er på sånna små saker, haka upp er på att jag tappade ena blinkersen idag istället.... den blev jätteful :4skrika
 
uggla skrev:
Helt sant, men prestanda mässigt, klarar bilen/hojen av det..Sen om föraren klarar av det är en annan sak!

Nu var ju hans fundering grundad på en M3 mot en Runner 180, Runnern e ju snuskigt lätt att komma nära lägsta tid man kan göra med den iomed att man inte behöver koppla å hålla på, alltså behövs det inte en lika skicklig förare på runnern jämfört med M3n.
 
Varför jämföra mot en M3'a ?, den är ju inte alls snabb 0-100km/h :rofl

Som en likbil typ :lol

För övrigt så har jag också hört att en Gilera Runner 180 cc ska ligga på allt mellan 5.5 till 7.5 sek 0-100km/h, vad det verkligen gör vet jag ej.
 
Last edited:
nomolas skrev:
Varför tappade du blinkersen för!!!!!! :huvet :mad: :mad: :mad: Helt onödigt!!! :gnissla

mmm, jag vet.
körde omkring med en polare där bak och helt plötsligt klonkade det till i hojen. Trodde det var en sten som sköts mot kröken :rolleyes:

Sen efter ett tag så stannade vi vid en postlåda... mmm för att posta ett brev såklart och då fick jag se en massa sladdar (hela två stycken) hänga där bak :gråta
summa summarum är att mitt hemmagjorda fina fäste (ok lite temporärt men ändå) i aluminium har vibrerat av, blinkersen föll ner och touchade däcket antagligen och sen fick den sig en sjuhelvetes flygtur. Landade gjorde den såklart mitt i hjulspåret på vägen och ungeär 100 tusen bilar körde över stackarn.

Men! blinkersen kan man ju slipa och polera... det är ju sånna däringa jättedyra "bullet" blinkers från Ducati i aluminium... Kommer aldrig ha råd med kevlarslangar, slirkoppling, coola fotpinnar, bigbore kit, tuffa kolvar, titanstakar m.m.
 
5.5 sek 0-100 för ett fordon som väger mer 1200 kg är ganska bra...

Inte helt säker på hur mycket en M3 väger. Nu snackar jag om M3 E36.
 
nomolas skrev:
Varför var det onödigt att skriva det till hela tråden? Han hade startat tråden för att få reda på om han kompis Aprilia verkligen kan göra 0 - 100 på 5.5 sek. Därför påpekade han de att Aprilian hade 21 hästar, och tyckte inte att det var troligt på så vis. Snarare ditt inlägg och alla mina inlägg som handlat om det här som varit onödiga :D

Ordet "lol" kan ju inte du hindra folk från att använda. Bry dig inte om det istället :tummenupp Jag har också tröttnat på dem utrycken i verkliga livet när man pratar med varann. Men i "datavärlden" så tycker JAG att det är ok.

Men varför lägga ner energi på detta? Ta en öl nu och se glad ut :tummenupp :fyllisar :kiss

Edit: Såg att det var "gilera" istället för "aprilia" :D :tungan



aja skit nere! :tungan

Han sa ju att den var strypt, så det kunde vara kul att veta om den var strypt till 25 kw när den gjorde 0 - 100 på 4.5 som han sa! =) Lät ruskigt snabbt för 25 kw, men det är kanske så!
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top