Gilera hoj

Powerpack

I väntan på det nya livet
Gick med
8 Jun 2003
Ort
Örebro
Hoj
För ung för mc...moppe än så länge....(70cc i alla fall...110kmh)men om två år då är jag kung
Värst är Gilera Ferro med Piaggio's (som numera är sålt till en Italiensk miljonär som kommer att ändra på mycket) nya 850cc insprutade V-Twin med Formula 1 style knappväxling på styret, notera att det inte finns varken växelpedal eller bromspedal utan bromsarna är på scootermaner med handbromsar på styret, tyvärr ser noskåpan ut som om den kom från en Power Ranger....
 

Bifogat

  • gileraferro805-4614-001-f.jpg
    gileraferro805-4614-001-f.jpg
    73.6 KB · Visningar: 350
en till
 

Bifogat

  • gileraferro805-4614-002-f.jpg
    gileraferro805-4614-002-f.jpg
    63.2 KB · Visningar: 327
Skriv gärna vad ni tycker om den.....
Trots att jag bara är en förtillfället moppeåkare
 
mkt stor scooter
 
jag brukar surfa lite på en moppe sida nån kille där hade vart på nån mässa i italien.


Var nu snälla mot moppe åkarna vi är nästa generationen motorcyklister
 
måste ju vara den ultimata stunthojen, med både växling och bromsar på styret.
 
Likheterna är många denna är funkar dock som en scooter.
 
WaZZe skrev:
måste ju vara den ultimata stunthojen, med både växling och bromsar på styret.
Växling på styret?!?! :/ skulle väl tro (om jag får) att det är som nån slags automat då lr snackar vi nå så high tech som sekvensiella grejjer ? (tar inget som helst ansvar för den stavningen)
 
Länk

Specifications - Gilera Ferro 850

Engine - Twin-cylinder 850cc, 4 stroke, 4 valves per cylinder, double throttle electronic injection
Cooling - Liquid
Lubrication - Dry sump
Starter - Electric
Ignition - Electronic
Gearbox - "Servocambio" electronic power-driven gear
Final drive - Chain
Tyres - Front 120/70-17" / rear 180/55-17"
Front suspension - Hydraulic USD Ø 51mm fork
Rear suspension - Single arm, single hydraulic adjustable shock absorber
Frame - Pressed steel pipes, stressed engine, aluminium arm
Front brakes - Two 320m discs with 4 piston calipers
Rear brake - 240mm disc with 2 piston caliper
Wheelbase - 1450 mm
Overall length - 2080 mm
Dry weight - 189 kg
 

Bifogat

  • RHR_700p.jpg
    RHR_700p.jpg
    77.8 KB · Visningar: 70
Skit grym... byta lampa är ju inte särskilt svår operation :)
Härligt med lite banbrytande teknink :tummenupp :banana

Powerpack skrev:
Var nu snälla mot moppe åkarna vi är nästa generationen motorcyklister
Visst är vi det, men bara mot dom som inte beter sig som irriterande småbarn! :huvet

..föresten gör din moppe inga 110km/h så du kan lika bra ta bort det direkt :7peta
 
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

Back
Top