Gigapodtrubbel...

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Köpte en CF-100-NEB GIGAPOD på datorbutiken och fick den idag.

Till poden köpte jag en Hitachi Deskstar 08K0466 7K250 250Gb.

Kopplade ihop skiten och tänkte att eftersom det är USB så borde ju allt funka på en gång. Grejen är ju den att det står att man måste formattera disken innan man kan använda den.

Min tanke och enda orsak att jag köpte en pod var för att slippa öppna datorn då det är en leasad burk. Hur f-n ska jag kunna formattera disken, som nu sitter i podden utan att öppna min burk? Funkar det med Partition magic?

HILFE!

Hittar du inte åt disken under Control Panel -> Administrative Tools -> Computer Management -> Disk management / Removable Storage ?

morlock skrev:
Hittar du inte åt disken under Control Panel -> Administrative Tools -> Computer Management -> Disk management / Removable Storage ?
Vetefan, men körde partition magic och det verkar som den körde en partition, fast det blev nåt vajsing mitt i.

Nu när den kom upp i "den här datorn" dubbelklickade jag på den varvid det frågades om jag ville formattera skiten. Jag testade, nu står den och tuggar. Vi får la se vad som händer...

Ädit: Den ligger med i listan under de verktygen du nämnde ovan...

Ädit2: Varför i helvete stavar jag formatering med två t? :huvet

Bild...

Last edited:
Disken har funkat klockrent fram till jag hade ytterligare en extern inkopplad, då via firewire. Nu när jag dubbelklickar på diskens ikon i "den här datorn" kommer det upp en "explorer har kukat ur, vill du skicka skit till Microsoft? bla bla bla" Vad kan vara fel då?

Irri som fan är det iallafall.

hållundan skrev:
Disken har funkat klockrent fram till jag hade ytterligare en extern inkopplad, då via firewire. Nu när jag dubbelklickar på diskens ikon i "den här datorn" kommer det upp en "explorer har kukat ur, vill du skicka skit till Microsoft? bla bla bla" Vad kan vara fel då?

Irri som fan är det iallafall.
strömförsörningsproblem? sitter å kollar på prision break så lite okoncentrerad hehe

MDM skrev:
strömförsörningsproblem? sitter å kollar på prision break så lite okoncentrerad hehe
Har redan sett alla dom däringa avsnitten. Ruggigt bra serie.

Löste trubblet med externa disken. XP är otroligt intelligent och döper om diskarnas enhetsnamn när de är inkopplade. Fick gå in i diskhantering och ändra namnet så att det stämde som det gjorde innan jag hade haft externdisk nummer två.

Fiffan, värsta datahackern.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...