Gifter sig för att inte ställa till en scen

Stuff skrev:
2390788

Jag försökte genom att gå direkt till henne och säga som det är. Men som den subba hon är gav hon mig en örfil och kallade mig lögnare (behöver jag tillägga att hon och jag inte är som ler och långhalm idag?).

Har hade du reagerat om din tjejs bästa vän hade kommit till dig och sagt samma sak???

Hon är kanske inte ens medveten om att han inte älskar henne längre utan tror att allt är på rosenrött och vackert.

Mitra skrev:
2392546 Har hade du reagerat om din tjejs bästa vän hade kommit till dig och sagt samma sak???

Hon är kanske inte ens medveten om att han inte älskar henne längre utan tror att allt är på rosenrött och vackert.

Hade min fru's bäste kompis kommit o sagt så, så hade jag ställt min fru mot väggen o bett henne förklara sig.
Kommer henne's BÄSTA kompis med ett sån't påstående, så borde det ligga något bakom......
Inte f-n hade jag klappat på kompisen!

Freddola skrev:
2392348 Spela i smyg in han då han säger ni får göra va ni vill för att stoppa det. Sen går du o ger hans tjej det så får hon lyssna själv.
Allvarligt, det där var ingen dålig idé om inget annat funkar. Fast i så fall krävs en varning innan han kommer hem den kvällen.

korvgubbe skrev:
2391897 När prästen vänder sig mot församlingen och yttrar orden:
- "Tala nu eller tig för evigt!"...
...DÅ talar du! :tummenupp
I det läget vore det passande att göra en något modifierad Yrrol.
-Nja, jag tycker inte att de ska få gifta sig. Jag tycker de ska få ett straff.

Är det bara jag som tycker att kompisen är den största idioten i den här historien? Han vill inte såra tjejen men han har inte tänkt på att han kommer såra henne mer och mer ju längre tiden går. Den är tjejen det är synd om i det här fallet, INTE kompisen.
Låt honom själv fixa den soppan han ställt till med, så kanske han lär sig att säga ifrån i tid.

Detta är min åsikt, hoppas ingen tar illa upp.

darth_igel skrev:
2393338 Är det bara jag som tycker att kompisen är den största idioten i den här historien? Han vill inte såra tjejen men han har inte tänkt på att han kommer såra henne mer och mer ju längre tiden går. Den är tjejen det är synd om i det här fallet, INTE kompisen.
Låt honom själv fixa den soppan han ställt till med, så kanske han lär sig att säga ifrån i tid.

Detta är min åsikt, hoppas ingen tar illa upp.

Håller delvis med dig.. att tjejen är en ragata må ju vara hänt men att killen i fråga inte har stake nog att ta sig ur ett stundande giftermål är ju bara för mesigt. Och sen har han mage att be sina kompisar göra skitjobbet med att se till att han kommer ur knipan! Vad är det för en djävla vekling???

Det värsta är att så småningom kommer hon se till att det blir barn också och i sista änden är det dom som kommer bli lidande när hela bubblan spricker.

Skrutten skrev:
2393391 Håller delvis med dig.. att tjejen är en ragata må ju vara hänt men att killen i fråga inte har stake nog att ta sig ur ett stundande giftermål är ju bara för mesigt. Och sen har han mage att be sina kompisar göra skitjobbet med att se till att han kommer ur knipan! Vad är det för en djävla vekling???
Mes och vekling är inte orden. Detta är någonting mycket värre. Det senaste är att han försöker övertala en kompis som är läkare att skriva ett fejkat läkarintyg att han är impotent. Hon vill ju tydligen ha massor av barn. Läkaren lär knappast äventyra sin karriär genom att skriva ett sådant.

Nej, det blir till att skriva ut alla sms-loggar och posta dem till henne helt enkelt.

Stuff skrev:
2393510 Mes och vekling är inte orden. Detta är någonting mycket värre. Det senaste är att han försöker övertala en kompis som är läkare att skriva ett fejkat läkarintyg att han är impotent. Hon vill ju tydligen ha massor av barn. Läkaren lär knappast äventyra sin karriär genom att skriva ett sådant.

Nej, det blir till att skriva ut alla sms-loggar och posta dem till henne helt enkelt.

:hihi detta måste vara dagens skämt :D

Lär ju inte vara så svårt för tjejen att komma på att han INTE är impotent.

Stuff skrev:
2390788... text om bröllop och andra sorger ...

Se förihelvete till att få bort honom i så pass god tid att det går att avboka allt dyrt på bröllopet, det är inte kostnad man är villig att ta i onödan. Ta honom i örat, säg till honom på skarpen och se till att de pratar nånstans offentligt - eller i varje fall nånstans där du kan hålla uppsikt och bryta in om det skulle urarta. FFS!

Det är tjejen som hamnar i ett äktenskap som inte är vad hon tror det är. Han blåser henne på ett väldigt fult sätt genom att inte vara ärlig. Snacka med tjejen igen.

Stuff skrev:
2394246 Hehe...menar ju förstås steril.

Tja även det är ju lätt för en tjej att komma på att han INTE är. Eller hur hade han tänkt lösa preventivproblemet????

Inte troligt att en tjej som vill ha barn går på piller. Och att en steril kille i ett fast förhållande skulle använda kondom är inte heller speciellt troligt :rolleyes:

Nä ta med kompisen och få honom att själv snacka med tjejen. Vad är det värsta som kan hända???

Blir hon tokig så passa på att flytta ut hans saker innan hon kommer hem så att det finns lite hela saker att flytta.

Ärligt så tycker jag mest synd om tjejen som han lurar hela tiden. Hur kul är det för henne att planera och boka en massa inför ett bröllop när han hela tiden bara tänker sticka så fort hans kompisar har fixat det till honom.

Dra ut honom ur denna soppan ASAP.
ta till all hjälp.
prostituerade, supa honom fill. ta en massa kort och sedan går du dit med film,bilder och allt annat efter du skickat din kompis till ett skyddsrum i en annan stad.

när tjejen e på jobbet så flyttar ni ut hans saker skriver en lapp med ett fint budskapet .. sen är det hemlig adress och nummer som gäller... tills han har mod att säga till henne hur det ligger till.. bättre fly än illa fäkta :D

Ludde-man skrev:
2394476 tills han har mod att säga till henne hur det ligger till.. bättre fly än illa fäkta :D

En kille som inte har mod att säga till sin egen tjej att han inte älskar henne längre kommer ALDRIG att berätta hur det ligger till!!!

Och det ÄR INTE rättvist mot tjejen att hon ska stå där som ett levande frågetecken och inte kunna få svar på sina frågor hur jobbiga killen än tycker att de är :mad:

Bättre att illa fäkta och sen fly som fan :)

Ju længre man væntar, desto sæmre blir det. Han har væntat i 3 år, då ær det fan inte bra!
Ok att man kan vara blødig, men detta ær extremt. Han borde verkligen ta sig i kragen och tænka på HANS framtid. Gifta med en som han inte ælskat sedan 3 år tillbaka och nu ska gifta sig?

Kænner en bakant vars extjej var en riktig jævla pina før alla runtomkring och æven min bekanta. Efter några måander trøttnade alla på att ha henne omkring dem æven om de førsøkt vara snælla osv mot henne. De gav tillslut ett ultimatum till han att antingen væljer han kompisarna eller henne. Det vart kompisarna. :)

Mitra skrev:
2393677 :hihi detta måste vara dagens skämt :D

Lär ju inte vara så svårt för tjejen att komma på att han INTE är impotent.

Exakt! Fattar ingenting ... Har dom aldrig *nullat eller?!? Sparar hon sig till efter bröllopet.....!?

:D

Stuff skrev:
2394246 Hehe...menar ju förstås steril.

Skulle förstås läst hela tråden .... :näsblod

Last edited:
Lägg ned hela projektet! Lär dig att leva ditt eget liv och låt honom sköta sitt. Trots allt så sätter du dig i en väldigt kinkig position annars, då du ju blir den som tar på dig ansvaret för hur hans liv blir framöver. Han kommer alltid, speciellt om nästa relation inte blir bättre, vilket den väl knappast blir, att kunna anklaga dig för att det blev fel och att han inte blev gift. Varken du eller han kan ju med 100% säkerhet veta att det kommer att bli dåligt eller fel.
Plus att jag undrar hur länge du sedan ska fortsäta att vara barnvakt åt honom.
Hårt, och säkert orättvist, men jag tycker att det är bättre att göra egna misstag än andras fel.

Stuff skrev:
2390788
Kan någon för guds skull ge mig ett råd hur jag kan hjälpa honom ur knipan!

Min gissning är att det är fler än du som känner till problematiken. Och då är frågan:
- Varför ens gå på ett bröllop som "alla" vet är ett spel för gallerian?

Varför inte prata ihop dig med alla kompisar i gänget som trots allt vet om att han inte gillar henne och därefter lämna återbud. Varför ska ni fejka glada miner på ett bröllop som är på låtsas?
Är ni där så är ju ni med och "lurar" henne och hennes släkt och vänner.

Om alla ni istället lämnar återbud så blir han tvungen att ta tjuren vid hornen. Elakt, näe inte särskillt. Hårt, ja, men så har han satt sig i situationen själv.

OM ni alla går på bröllopet måste ni ju mingla och hålla god min. Gratulera och lyckönska trots att allt är fejk. Ni tvingas stå med hennes släktingar och låtsas som att det är på riktigt.
- Åh, det är så roligt det här! De har verkligen funnit varandra! De kommer bli SÅÅÅ lyckliga.

I slutänden är det inte bara han som stått och ljugit prästen i ansiktet utan även alla ni som känner till hur han känner kommer ju ha bidragit till att lura hennes släkt och vänner.

Så tacka artigt men bestämt nej till bröllopsinbjudan. Säg åt dina övriga kompisar i samma gäng att göra detsamma.

Nyheter
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025