Giftassugna fruntimmer

Bandido skrev:
2180924 Jag kan bara säga att när/om du får barn så kommer det vara det absolut bästa ögonblicket i ditt liv när du håller ditt barn för första gången. Det näst bästa ögonblicket i livet är när barnet tittar på dig och säger "pappa". :yoparty

Allt annat bleknar i jämförelse. Så länge du e hyfsat mogen i skallen så behöver du absolut inte vara rädd för att bli pappa, det är så jävla grymt att vara pappa! :banana
Kan bara hålla med dig.Finns inget BÄTTRE... :tummenupp

Bandido skrev:
2180924 Jag kan bara säga att när/om du får barn så kommer det vara det absolut bästa ögonblicket i ditt liv när du håller ditt barn för första gången. Det näst bästa ögonblicket i livet är när barnet tittar på dig och säger "pappa". :yoparty

Allt annat bleknar i jämförelse. Så länge du e hyfsat mogen i skallen så behöver du absolut inte vara rädd för att bli pappa, det är så jävla grymt att vara pappa! :banana

Absolut! Det råder det ingen tvekan om! Kids is the shit! Helt UNDERBARA och skänker så ofantligt mycket glädje.
MEN...är förhållandet det alldeles MINSTA grusigt i maskineriet så blir det inte BÄTTRE av ett barn...tvärtom. För det är ett heltidsjobb, ansvar till 100%, jobbigt (inte lönt att sticka under stol med) OCH det sliter på förhållandet.
Det går att lösa...om båda parter är införstådda med att man MÅSTE ta tid med varann UTAN barn oxo. Gärna nyttja mor-farföräldrar för passning, ge varandra den tid som man behöver att utöva sina hobbisar OCH visa tveklös respekt inför det med samt ge v a r a n d r a uppskattning!
Sen är det många som går upp i sin föräldraroll så mycket så allt annat bleknar bort...och då dör förhållandet.

Har läst igenom tråden...
Jävlar vad ung man känner sig nu, mitt största problem är att välja vilken fest jag ska gå på nästa vecka :D .
Lycka till på BB och i kyrkan gamlingar :tungan !!!!!!

Da Fris skrev:
2180892
Det går alldeles utmärkt att kombinera MC med småbarn, bara du har en förstående fru/sambo/flickvän......

Håller med. Jag väntar mitt 4:e barn och skulle inte ge upp hojåkandet. Inte maken iheller.
Två veckor efter att förra tösen föddes, satt jag på hojen igen medan maken tog hand om barnen.. :)

ViktorW. skrev:
2181306 Har läst igenom tråden...
Jävlar vad ung man känner sig nu, mitt största problem är att välja vilken fest jag ska gå på nästa vecka :D .
Lycka till på BB och i kyrkan gamlingar :tungan !!!!!!

Nu vet jag iofs inte vad Lomma är för stad men det låter som att du har att välja på ; Logdans eller logdans.

Varför ska folk i min ålder snacka om barn & giftemål? Ge fan i det...åldersnojja fick jag i 19års åldern & den blir inte mindre :mad:

Forever Young!

En grej man kan konstatera efter att ha läst alla svar är att de som har barn verkar tycka att det är great, och de som inte har barn ser det mer som "att livet tar slut". Hmmmm. Och att det tar mkt på förhållandet.
En hel del åldersnoja har jag redan klarat av, men börjar resignera för faktumet att man blir äldre. :tomten

General E skrev:
2180134 Läget: En del gamla kompisar har skaffat barn. Jag e 27 och min chey 25, och cheyerna i den åldern börjar bli sugna på en bebis. Det smittar något kopiöst, ska en ha ska alla ha! :va

Vissa börjar också gifta sig...
Givetvis så är även min chey smittad, har fått en del vinkar om vad hon vill...
vet inte riktigt hur jag ska hantera det. Tror att hon vill vara säker på att få en unge så småningom, annars kommer hon nog att börja leta efter någon annan kandidat till avelshingst en vacker dag.

Å ena sidan så är hon "vacker, ung och lycklig och rik" som dom sjunger i någon låt, intelligent, tränar mkt och har ett bra jobb och skämmer bort mig med bakade kakor etc nästan varje helg och hon tråkar inte ut mig som många andra tjejer gör.
Å andra sidan så känner jag inget akut behov att gifta mig och skaffa barn heller. Inte så att jag vägrar av princip men det står inte heller överst på listan, känns som barn är en stor grej som tar lång tid.

Nu kommer jag inte på något mer, ni som varit i liknande situation (vilket lär vara många), kan väll berätta hur ni tänker/tänkte och hur det blev!

är i exakt samma sits fast här är de 27+27 år :)

Vad är problemet?

Om man bara pratar med varandra och är ärliga mot varandra i ett förhållande så vet båda vad den andra vill och känner.

Därefter får var och en fatta sina egna beslut om sin framtid. Vill X aldrig ha barn men Y vill får man fundera på vad som är viktigast, barn eller förhållandet.

Att pressa någon är fel men att tala om vad man själv vill är inte fel.

Att rätta sig i leden för att man gifter sig är helt fel. Vilka led är det, om man tror att leden är att skaffa volvo, hund, barn och gifta sig lever man i en föråldrad tid.

Man väljer med sin respektiv det liv man vill ha. Om man vill gifta sig gör man det, vill man inte ha barn så skaffar man inte barn. Men vem kan säga att det är att rätta sig i vilket led.

Biologiska klockan tickar, ja det är faktiskt sant för tjejer. Det blir svårare för tjejer att få barn efter en viss ålder. Men bara för att det blir svårt och klockan tickar är inget som säger att man måste skaffa barn.

Vi har barn och vårt liv har blivit bra mycket rikare. Visst är livet förändrat, men vi har inte slutat leva för det. Vi båda har hoj, kör bana osv. men vår dotter kommer alltid i första hand. Men trots det har vi ett rikt liv på aktiviteter och med vänner.

Livet blir vad man skapar det till och att säga att livet tar slut när man skaffar barn är att inte veta vad man pratar om. Det tar inte slut men det blir en del förändringar i livet dock.

Summan av det hela. Prata med varandra, vet båda vad båda vill så får man fatta beslut efter det vart man vill i förhållandet.

Vi har snackat om det, men inte kommit så mkt längre. Inte kommit fram till något vettigt liksom.

I teorin kan man säga
"Jag vill ha barn snart"
-Jag vill ha barn sen.
"Ok då gör vi slut"
-Ja. Hej då.

I verkligheten blir det ju mer komplicerat särskilt när man gillar varandra. :gnissla

Spinky Spendrup skrev:
2188315 Kontra med "jag vill ha barn nu!!!". Och berätta hur trevligt du kommer tycka det är när hon blir jättetjock.

Ha ha! Å du kommer att få världens bredaste arsle hö hö. Den ladugårdsväggen blir du aldrig av med hö hö.
Mmmm det kommer att gå hem :yoparty

General E skrev:
2188320 Ha ha! Å du kommer att få världens bredaste arsle hö hö. Den ladugårdsväggen blir du aldrig av med hö hö.
Mmmm det kommer att gå hem :yoparty
Det gör det här hemma iaf. Iaf ett tag till. :gnissla Idag sköt hon fram skaffabarn-planeringen till "om ca tre år".

Mig spelar det iofs ingen roll. Skulle vara lite småkul med en minikopia av sig själv. Eller har hon lurat mig att lura mig själv till att tro att jag lurat henne? Fakk!!! :3freak

Blip skrev:
2180918 faderspapperet man fick skriva på var skitlöjligt när 2 avlönade socialkärringar avbröt det de hade för händerna (fikat) för att komma in och bevittna när man skrev på ett papper.

Hur går tongångarna här egentligen? Skaffa barn? Livet tar för tusan inte slut bara för att man får en knodd. Livet får ytterligare en dimension bara. Det är ju inte så att det är jobbigt att älska sina egna barn. Vad du/ni än känner för kärringen så kommer hon alltid komma i andra hand efter telningens nedkomst.

Jävla stockholmare

:hihi
Gnäll inte! Var glad at de inte förökar sig :hihi

Spinky Spendrup skrev:
2188330 Det gör det här hemma iaf. Iaf ett tag till. :gnissla Idag sköt hon fram skaffabarn-planeringen till "om ca tre år".

Mig spelar det iofs ingen roll. Skulle vara lite småkul med en minikopia av sig själv. Eller har hon lurat mig att lura mig själv till att tro att jag lurat henne? Fakk!!! :3freak
Se Lilltrynes tagline: "Jag vill inte manipulera dig, jag vill bara få dig att förstå vad du verkligen vill..."

Nyheter
Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!