Gick upp halv 5...(ägg)

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Nej, nästa år.
Jo..det var ju som så att i morse innan jag drog till jobbet så gjorde jag en äggröra..när jag stod där och knäckte ägg så fastnade min blick på ett av äggen...i ägget så fanns det en vit klump som förde mina tankar till det som gjorde att jag fick barn nyligen,Är det så att det är fågelsperma man trycker i sig??

Vad innehåller ett ägg förutom proteiner och fett :3freak

Hönerna får inget kul, dom lägger ägg som oskulder. Inge sperma där inte :rolleyes:

Stackars hönor...

triple skrev:
Hönerna får inget kul, dom lägger ägg som oskulder. Inge sperma där inte :rolleyes:

Stackars hönor...

Jag är inte så insatt , men varför behöver man en tupp om det inte krävs för att hönorna ska lägga ägg????

/Mheel

Mheel skrev:
Jag är inte så insatt , men varför behöver man en tupp om det inte krävs för att hönorna ska lägga ägg????

/Mheel

därför att tuppen ska befruka dom kanske... sovit på sexualkunskapen?? du vet, blommor å bin... :hihi

Mheel skrev:

/Mheel

Det är mensen vi äter till frukost... men ingen sperma iaf... :tungan

En tupp och en höna har sex, tuppen befruktar hönan, föder då hönan en levande avkomma? eller får hon ägg? och i såfall vad kom först hönan eller äget :va

Jarle skrev:
En tupp och en höna har sex, tuppen befruktar hönan, föder då hönan en levande avkomma? eller får hon ägg? och i såfall vad kom först hönan eller äget :va

Hönan lägger då ett befruktat ägg som hon sedan ruvar. Att en höna ruvar sitt ägg har samma funktion som att en mänsklig mamma har kvar ägget i livmodern.

twinner skrev:
Blir inget ägg imorrn bitti...

Menar du den vita strängarna? de är till för att hålla gulan i mitten av ägget sitter en i botten o en i toppen och bägge sitter fast i gulan

Ät minst 8 ägg om dan :)

Det gär en gott.
Mina ägg tog slut nyss :( var hittar man nya ägg halv 5 på denna kalla morgon? :va

De äggen man äter är obefruktade. På ett befruktat ägg hade embryot från början varit en liten "prick" i ena kanten av gulan. Gulan är näringen som embryot suger i sig när det växer till.

berggren_martin skrev:
De äggen man äter är obefruktade. På ett befruktat ägg hade embryot från början varit en liten "prick" i ena kanten av gulan. Gulan är näringen som embryot suger i sig när det växer till.
Oj va sugen på ägg jag blev nu...

berggren_martin skrev:

Då lyder frågan, hur fasen kommer tuppen igenom skalet? Utan att gulan och vitan rinner ut menar jag...:rolleyes:

skoteridioten skrev:
Då lyder frågan, hur fasen kommer tuppen igenom skalet? Utan att gulan och vitan rinner ut menar jag...:rolleyes:
Haha, det finns inget skal då såklart... :D Värphönorna lägger ägg utan befruktning, men det är inget fenomen som förekommer normalt ute i naturen på det sättet.

Rotade reda på "fågelpärmen"! Äggulan är det som hos människan motsvarar själva ägget. Hos hönan bildas denna i äggstocken. (också) När man dissekerar en höna ser detta ut som en himla massa "lösa" äggulor av olika storlekar som hänger i en köttslamsa. En sån äggula ( fetter bla kolesterol och vitaminer, mineraler och lite protein ) lossnar och OM hönan blivit parad finns det spermier närvarande som befruktar ägget innan vitan (protein och vatten) och skalet bildas "längre ned" i hönan än vad äggstocken sitter...

Om du såg en vit fläck i äggulan var det förmodligen "germal disk" eller groddcentret, där ena halvan av embryots genuppsättning befinner sig. Var det i vitan så var det allagånger snoddarna som håller gulan i läge. Eller så hade du fått ett freakegg... :3freak

Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...