Gick som en påse skit!!

Alicia

Honeybutt
Gick med
27 Sep 2004
Ort
Järna
Hoj
Triumph Street Triple -10 -såld
Vaknade klockan fem idag på morgonen, vred på mig fram till klockan sex, drog på mig skinnställer och begav mig mot körskolan.

Kom ut till banan där manöverproven skulle göras, vi hade nästan en timma på oss att öva innan själva provet.
Gick igenom alla proven, bromsningarna och säkerhetskontrollen, allting funkade skit bra.

Körförättaren el vad det heter rullade ut på banan, kanske tur att han var tidig så att han såg mig sätta krypkörning galant.

Vi var fyra stycken, tre killar och jag.
(Endast 3 stycken fick kortet)
Jag fick starta 3:a, nervös som bara den rullar jag bort, säkerthetskontrollen går bra, ska köra igång och köra krypbanan.
Allting blir bara kaos, hojen dör när jag ska köra iväg, sätter ner foten två-tre gånger under banans gång, vid varje stopp dör hojen, bara urk allstå.
Sa till honom att de gick kanon förut och jag fick pröva en gång till, då satt det :)
Högfartsdelen gick jätte bra, sen var det 70 bromsning, lyckas låsa bakhjulet som jag aldrig någonsin har gjort förut, varför just nu??
Bara å testa en gång till, gick bättre men fortfarande en lite pytte låsning men fick fortsätta med 90 bromsningen som gick bra.
Dock så tyckte han att de var konstigt att jag bromsade så effektivt men att hojen bara fortsätter att rulla, bromsbeläggen lika med slut nästan, så det var ajabaja för att trafikskolan inte bytt bromsbeläggen.

Ut i trafik.

Går bra till en början tills jag ska igenom två rondeller, uppfattar inte vad han sa så jag fortsatte runt i genom andra rondellen, fel. Tillbaka till första rondellen och då var han mer tydlig så då hamna jag rätt.
Krokig 70 väg, jag trodde att det var 50, hopp..
In i stan igen, vägarbetsområde 30 km, i mitten kommer en raksträcka, inget arbete där, trodde att det var 50, nehopp, fortfarande 30, köra 50 på 30 väg kan ju aldrig vara bra särskilt inte när han dirigerar en tillbaka dit man starta direkt efter.
Tänkte "Nu är det kört, f*n"

Tar av mig hjälmen lite motigt och gubben säger: Provet är GODKÄNT!!!!

Hela dagen har varit en riktig pina men slutade som sagt bra,
fick köra tillbaka hojen själv till körskolan eftersom min körskolelärare inte hade tid att vänta, har fortfarande inte gått in att jag nu har mitt efterlängtade körkort, fick blackout och hittade knappt tillbaka till körskolan :kocko

/ Liten story från en mycke glad Alicia :yoparty
 
Grattis!!
:tummenupp

Ut o träna uiiilis nurå!
 
Alicia skrev:
Vaknade klockan fem idag på morgonen, vred på mig fram till klockan sex, drog på mig skinnställer och begav mig mot körskolan.

Kom ut till banan där manöverproven skulle göras, vi hade nästan en timma på oss att öva innan själva provet.
Gick igenom alla proven, bromsningarna och säkerhetskontrollen, allting funkade skit bra.

Körförättaren el vad det heter rullade ut på banan, kanske tur att han var tidig så att han såg mig sätta krypkörning galant.

Vi var fyra stycken, tre killar och jag.
(Endast 3 stycken fick kortet)
Jag fick starta 3:a, nervös som bara den rullar jag bort, säkerthetskontrollen går bra, ska köra igång och köra krypbanan.
Allting blir bara kaos, hojen dör när jag ska köra iväg, sätter ner foten två-tre gånger under banans gång, vid varje stopp dör hojen, bara urk allstå.
Sa till honom att de gick kanon förut och jag fick pröva en gång till, då satt det :)
Högfartsdelen gick jätte bra, sen var det 70 bromsning, lyckas låsa bakhjulet som jag aldrig någonsin har gjort förut, varför just nu??
Bara å testa en gång till, gick bättre men fortfarande en lite pytte låsning men fick fortsätta med 90 bromsningen som gick bra.
Dock så tyckte han att de var konstigt att jag bromsade så effektivt men att hojen bara fortsätter att rulla, bromsbeläggen lika med slut nästan, så det var ajabaja för att trafikskolan inte bytt bromsbeläggen.

Ut i trafik.

Går bra till en början tills jag ska igenom två rondeller, uppfattar inte vad han sa så jag fortsatte runt i genom andra rondellen, fel. Tillbaka till första rondellen och då var han mer tydlig så då hamna jag rätt.
Krokig 70 väg, jag trodde att det var 50, hopp..
In i stan igen, vägarbetsområde 30 km, i mitten kommer en raksträcka, inget arbete där, trodde att det var 50, nehopp, fortfarande 30, köra 50 på 30 väg kan ju aldrig vara bra särskilt inte när han dirigerar en tillbaka dit man starta direkt efter.
Tänkte "Nu är det kört, f*n"

Tar av mig hjälmen lite motigt och gubben säger: Provet är GODKÄNT!!!!

Hela dagen har varit en riktig pina men slutade som sagt bra,
fick köra tillbaka hojen själv till körskolan eftersom min körskolelärare inte hade tid att vänta, har fortfarande inte gått in att jag nu har mitt efterlängtade körkort, fick blackout och hittade knappt tillbaka till körskolan :kocko

/ Liten story från en mycke glad Alicia :yoparty


grymmt glad för din skull!!!!! men faan att man bor i gbg gjorde typ samma men här får man faan inte göra om!!! jag fick stämpeln ODUGLIG! efter ha kört för fort på slökörningen och i slalom backen! låste ju bara bak hjulet halva 90 bromsningen! och hade inget broms ljus hehehe
 
Trafikskolorna envisas ju med att man ska bromsa bak och dessutom använda alla fyra fingrarna på bromshandtaget. Lägg bara foten på bromspedalen, de kan inte se om du verkligen trycker på den eller inte. Samma med fyra fingrarna, tryck med ett eller två men ha alla fyra där för deras skull.
 
Neutral skrev:
Trafikskolorna envisas ju med att man ska bromsa bak och dessutom använda alla fyra fingrarna på bromshandtaget. Lägg bara foten på bromspedalen, de kan inte se om du verkligen trycker på den eller inte. Samma med fyra fingrarna, tryck med ett eller två men ha alla fyra där för deras skull.


Använder aldrig fotbromsen annars, endast när jag kör med körskolan och då duttar jag ofta bara på den men nu var jag väl för nervös och därför tryckte för hårt.
Fotbromsen är överskattad.
 
dsoders2 skrev:
grymmt glad för din skull!!!!! men faan att man bor i gbg gjorde typ samma men här får man faan inte göra om!!! jag fick stämpeln ODUGLIG! efter ha kört för fort på slökörningen och i slalom backen! låste ju bara bak hjulet halva 90 bromsningen! och hade inget broms ljus hehehe

Oduglig?? Det lät rätt hårt..
Hade nog tur att jag fick en schysst gubbe, när jag kom bort och skulle köra så låg han helt plojt över hojen och tog en cigg och bad mig göra säkerhetskontrollen och säga till när jag var färdig.
Om det hade varit någon annan förättare så hade jag säkert kuggat
 
Jag hade liknande bekymmer med att körskolehojen la av hela tiden.
Vid alla bromsproven så la hojen av när jag stannat. (Ja, jag kopplade
när jag bromsade). Och så trilskades växellådan också, ett helvete att få i
ettan etc. Blir man lite irriterad! Betalar man 440kr/40min och 500-600kr för
lån vid uppkörning, så ska sakerna fan vara felfria. Trist just på uppkörning
då man redan är ett nerv-vrak. (Jag hade tur och klarade uppkörningen iaf).

Hur som hellst så Grattis till kortet!
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top