Giannelli slipon?

Nova

Back from California
Gick med
7 Apr 2003
Ort
Norrköping
Hoj
Kawasaki ZX9R-00 med Gianelli
Hej! Jag funderar på att köpa ett Giannelli slipon från sporthojsshopen och har lite funderingar över detta. Ljudet är prioritet 1 för mig så jag undrar om någon här kör med ett sådant? Är lite skeptisk till att det verkar vara någon sorts insats i burken (Ser ut som mitt original) samt att det står att det är lagligt enligt europaregler vad gäller ljud. Vill ju inte byta från original till ett tamt ljud. Vill ha rytande ljud för jag struntar i om det låter högt som fan för det är bara bra :tummenupp

Tacksam för svar!

MVH Thomas
 
Last edited by a moderator:
Angående insatsen så är den endast för att klara ljudet. Denna insats tas bort lätt genom att lossa på en (1) skruv! :tummenupp

Ljudet är riktigt fint!

Gixxxer o jag är de som jag vet har röret på sina hojar just nu. Det är ett relativt "nytt" märke i sverige iaf. Har först nu blivit mer känt. Ni kommer se dessa pipor på många av RR hojarna i Sverige.

Hur det låter? Det är ett djupare ljud. Inte s.k "high pitch" ljud.

Lyssna o njut:
http://www.sporthoj.com/stuff/filmer/racehojen.wmv
 
Beställde mitt Giannelli slip-on förra veckan & kan så snart e vi 3 :D
Återkommer med mer info om ca 2-3 veckor.
kommer låta görgott till twinnen hoppas jag.
 
de står inge pris på vad kolfiber kostar till gixxer 1000 -03
vet att ja frågat innan men har glömt av de!! nån som vet??
 
Nu har jag beställt mitt! :tummenupp

Nu väntar jag med spänning på posten hehe!

Sen är det bara sporthojströjan som saknas och den beställer jag nästa omgång :)

Fasen vad jag längtar efter sommaren!!!!!!!!

/Thomas (Snart med Gianelli pipa på bettan)
 
Passade på att beställa en grå Gianelli keps också. Det är ju bäst att göra reklam för det avgassystem man kör med :tummenupp
 
Om inte annat låg det mycket reklam för Gianelli på första Superbikeracet på Valencia...
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top