Ghostrider !!!

bmwjohan skrev:
jag tvivlar inte en sekund på att han kör så fort som han gör. jag och en kompis var ute och filmade lite när jag körde på motorväg med min hoj. kompisen körde bakom med sin m3 med videokamera i. min hoj är inte alls lika snabb som ghostriders. när jag körde runt 230 km/h och passerade bilar och sånt såg det ungefär ut som att det gick i 40km/h. jag var jätteentusiastisk när jag skulle kolla på filmen för jag trodde att det skulle bli lite ghostriderkänsla men det såg bara ut som något snigelrace.

När kommer filmen??? :confused:
Säljer du signerade idolbilder??? :confused:

bmwjohan :rock :rock

John Holmes skrev:
När kommer filmen??? :confused:
Säljer du signerade idolbilder??? :confused:

bmwjohan :rock :rock

av två anledningar kommer jag inte att lägga ut den filmen här.

1. jag tycker att jag bränner på men det ser ut som att det går i slowmotion.

2. exponeringen var felinställd på kameran så vägen är helt vit. ser verkligen förjäääävligt ut. ibland ser man inte ens min hoj.

men jag ska lätt spela in mer varianter och nästa gång ska kameran vara rättinställd. jag måste också försöka fixa ihop lite pengar så att jag kan skaffa en snabbare hoj.

det enda som blev riktigt bra med filmen var ljudet från min hoj. jag gör några flybys när m3'an åker i runt 120 och jag håller kankse 230 förbi. det låter riktigt smaskigt faktiskt :)

cRoC skrev:
Det är 6,8 mil till Uppsala och det tog 15 minuter. Alltså måste han ha hållt ca 270km/h i snitt, vilket han gjorde.

var inte åkningen sthlm-uppsala klippt på några ställen????
skulle vilja se råkopian...

Påhlgren skrev:
var inte åkningen sthlm-uppsala klippt på några ställen????
skulle vilja se råkopian...

Nej, det är filmat från samma kamera hela tiden utan några klipp.
Det gjordes så just av den anledningen att man inte skulle kunna ifrågasätta resultatet.

No1 skrev:
Som MrGooFy säger så gjordes Uppsala körningen i en enda tagning just för att ingen skulle komma på tanken att börja spekulera i att det skulle vara en klippt/manipulerad körning...

No1...

autograf? :Bugar ( ärligt ) He He He

Vad har du för kugg i dreven??
Fö höra nu kör du med orginal drevning no1?. Det var länge sen jag såg 1:an men har för mig att varvräknaren syns och det är lätt att avgöra om det är orginal drevning eller inte. Inte för jag bryr mig men...
Har lite ångest om jag ska köpa tvåan eller ej. Men det är iaf en film man måste ha.

Vist går det fort... gillar egentligen inte konceptet att köra fort (så fort) i trafik.
man får väll hoppas att döden, om den kommer blir i en singelolycka. Svårt att motivera för anhörigas familjer att de dog för en "filminspelning"
Lägg ner tycker jag! :stop

Hörru grabben har du alldrig hört talas om "motstyrning"??? Om du lär dig använda det blir du snuskigt snabb att byta riktning. Att sitta och bryta till höger och vänster med kroppstyngden i den farten funkar inte.

Läste i en annan tråd att GR klankar på oss som laddar från nätet, citat faan det är förbjudet, vi kommer att polisanmäla alla som gör det. Men hööru GR det är väl ändå förbjudet att spela in dylika filmer, eller??? :squid :banana

JB

Filmen är väl klippt precis vid rondellen i Uppsala ... var några som ville se snutten när spöket kör genom rondellen förut

Spöket har ju berättat tidigare att hojen är nerdrevad, hur mycket vet jag inte? det påverkar ju mätaren.
Sedan tycker jag att klockan stannar lite väl nära 15min, om det är lite speedat eller inte tänker jag inte spekulera i. Att det går väldans fort är det ingen tvekan om iallafall.
Ska bli kul att se tvåan sen hursomhelst :tummenupp

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...