Ghostrider !!!

jocke i köping

det som skramlar ska repareras :o)
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Laverda o några till
Nu är jag förmodligen ute på svag is,,,,,,,
men jag kan heller inte sluta fundera ???????????????????

När jag tittade på Den lite spekulativa turen mellan Stockholm-Uppsala så slog det mig att det inte kan vara någon gyroverkan på den hojjen,,,
det jag menar är att det står minst 250 på mätaren och det går ju såååå jäkla enkelt att kryssa mellan bilar å långtradare på både höger å vänster sida,,,,

Likaså är det en sekvens där det är vita stolpar efter väggrenen och om det inte är fel på min uppspelningsutrustning så tar det ungefär 1sek, mellan varje stolpe,,,på spökets mätare står det 299 i stort sett hela tiden,,
men när jag tog min bil å gjorde lite tester så kom jag fram till att det enl,mina beräkningar inte kan ha gått mycket mera än ca:200kmt,,,
för stolparna siter väl på ett standardavstånd efter våra vägar,,,annars får jag be om ursäkt för mitt misstroende.

är det flera som har synpunkter !!!
jag bara spekulerar,,,,,,,,,,

en sak är ju i allafall säkert,,,å det är att det går klart fortare än vad hastighetsbegränsningen medger,,,
kul grej men verifierande fakta saknas tycker jag

Tack för ordet.

säger du att han är en hycklare? lol ... vem vet dagens filmtrix som används...

tyckte väl oxå iofs att ibland när det gick fort, så såg det inte ut å går så fort..

Tänk oxå på att han ibland använda sånt där teleobjektiv / lins som gör att allt ser ut som om man tittar ut genom botten av ett glas.

Om det nu går 200km/h så skulle han knappast ha kommit till uppsala på en kvart heller va?

Jo ok det fins teleobjektiv,,,
men när jag är ute å snurrar och bestämmer mig för att köra FORT så tycker jag nog att det inte direkt är snabbmanuvrerat,,
kan bara berätta om min skräckupplevelse för 2 år sedan när jag kom ifatt en mopedbil i 250+,,,, trodde det var en nissan micra eller nå´t så jag tog det lite lungt med att gå ut innan omkörning,,,vilket jag redan efter några sekunder ångrade djupt eftersom jag nästan häktade av backspegeln på den,,när jag passerade i ett dån som troligtvis mer eller mindre skrämde ihjäl dom som satt i "moppen",,,,
vad jag lärde av det,,,jo att gyrokraften är svinjobbig att rå på i höga farter,,,
det är därför jag är funderande över spökets lätta o fina svängar i 280Kmt.

Swedie skrev:
säger du att han är en hycklare? lol ... vem vet dagens filmtrix som används...

tyckte väl oxå iofs att ibland när det gick fort, så såg det inte ut å går så fort..

Tänk oxå på att han ibland använda sånt där teleobjektiv / lins som gör att allt ser ut som om man tittar ut genom botten av ett glas.

Kanske är så enkelt att han är förbannat jävla grym på att köra hoj, det är inte du? :crash

Grym

Visst jag kan inte förneka att han kan hantera sig hojj som få andra kan,,,,,
men det upphäver inte gyroeffekten,,,
du kan ju ängna dig åt att titta på lite Moto Gp å se hur "lättsvängt" det är där på rakorna,,,,,,, :whip

sege skrev:
Kanske är så enkelt att han är förbannat jävla grym på att köra hoj, det är inte du? :crash

Re: Grym

jocke i köping skrev:
du kan ju ängna dig åt att titta på lite Moto Gp å se hur "lättsvängt" det är där på rakorna,,,,,,, :whip

jo han upphäver alla dom naturlagar som existerar

jocke i köping skrev:

När jag tittade på Den lite spekulativa turen mellan Stockholm-Uppsala så slog det mig att det inte kan vara någon gyroverkan på den hojjen,,,
det jag menar är att det står minst 250 på mätaren och det går ju såååå jäkla enkelt att kryssa mellan bilar å långtradare på både höger å vänster sida,,,,

Likaså är det en sekvens där det är vita stolpar efter väggrenen och om det inte är fel på min uppspelningsutrustning så tar det ungefär 1sek, mellan varje stolpe,,,på spökets mätare står det 299 i stort sett hela tiden,,
men när jag tog min bil å gjorde lite tester så kom jag fram till att det enl,mina beräkningar inte kan ha gått mycket mera än ca:200kmt,,,
för stolparna siter väl på ett standardavstånd efter våra vägar,,,annars får jag be om ursäkt för mitt misstroende.

en sak är ju i allafall säkert,,,å det är att det går klart fortare än vad hastighetsbegränsningen medger,,,

Tack för ordet.

Vi spelade in filmen i ett data program som heter reality X9, och det är ett program som gör alla andra bilar/mc långsammare än i verkligheten så att det ser ut som GR kör jäääääääääääääätte fort medans han egentligen endast kör strax över laglig fart!!! :tummenupp

Sköjar bare!!! :p

Team GR.

jocke i köping skrev:

Tack för ordet.

Det första med gyroefekten.... motstyrning :fakta

Sen ungefär en sekund.. standard mellan vägstolparna är 50 m men att räkna ut en hastighet så är omöjligt! diffar det några hundradelar så är det 50 knutar minst hit eller dit. Dessutom så veta Jag av olika anledningar att orig R1000 drar tills det står 299 på mätaren sen tröttnar, det skulle vara om den var nerdrevad, men då skulle det ju ta längre tid till uppsala och vem som helst finns att slå tiden.

Jag tror allt stämmer. :1pajas

jag tvivlar inte en sekund på att han kör så fort som han gör. jag och en kompis var ute och filmade lite när jag körde på motorväg med min hoj. kompisen körde bakom med sin m3 med videokamera i. min hoj är inte alls lika snabb som ghostriders. när jag körde runt 230 km/h och passerade bilar och sånt såg det ungefär ut som att det gick i 40km/h. jag var jätteentusiastisk när jag skulle kolla på filmen för jag trodde att det skulle bli lite ghostriderkänsla men det såg bara ut som något snigelrace.

Eftersom han passerar alla andra trafikanter i extremt mycket högre hastighet än vad dom håller tvivlar jag inte på hastigheten. Hade han "bara" kört i drygt 200 hade han inte passerat dom så fort.

Det är 6,8 mil till Uppsala och det tog 15 minuter. Alltså måste han ha hållt ca 270km/h i snitt, vilket han gjorde.

Last edited:
Re: Grym

jocke i köping skrev:

Han kanske har kastat sitt gjutjärns originalfälg och skruvat fast en kolfiber sak istället så han kan ändra kurs ultrasnabbt....och så snabbgas-handtag från hobbex så klart för fräna rivstarter :D

Re: Re: Ghostrider !!!

Team GR skrev:
Vi spelade in filmen i ett data program som heter reality X9, och det är ett program som gör alla andra bilar/mc långsammare än i verkligheten så att det ser ut som GR kör jäääääääääääääätte fort medans han egentligen endast kör strax över laglig fart!!! :tummenupp

Aaaaaa trodde det var animerat (föregångar till matrix reloded) :rodnar :rock

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...