Ghostrider VS Ecuador

Droopfy

Gick med
28 Apr 2004
Hoj
YZF450, Lillgixxer (GSX400R)
Hejsan alla harliga pojkar och flickor.
jag sitter pa ett internetcafe i fjarran land. namligen ECUADOR och i huvudstaden Quito. for er som inte last geografi och aldrig kollat i en kartbok kan jag beratta att det ligger i sydamerika och har saknas som ni kanske markt 3 svenska kostaver som liknar foljande: A,A & O

jag tankte jag skulle dela en liten tanke med er angaende trafiken har. jag lovar, hemma i sverige kor alla som mormor om man jamfor med dethara stallet. har galler det att sta pa sig och halla pa sin ratt... dvs. alla anser att dom har ratt har. (hmmm... hoppas ni kan lasa och forsta detta)

hursomhelst. jag kom fram till att jag skulle vilja se en film med ghostrider har i denhara stan. det kunde bli riktigt intressant och kan nog bara sluta pa tva satt... antingen i den mest spektakulara och mest underhallande filmen nagonsin... eller pa ett mycket kvickt och brutalt slut for varan stackars galning.

faktum ar att det finns hojar har... fast de flesta ar sura 150-250 cc luftkylda kinesiska maskiner som jag inte sett forut. sag daremot en yamaha R1 pa langt hall igar.

hursomhelst. hoppas ni alla har det bra dar hemma i snoyran...
God Jul och Gott Nytt ar
feliz navidad//Droopfy

vackert! Var ju själv i Spanien o ... hittade en kärring på säkert 70 bast som körde som en 20åring i Sverige... hehe. Har t.o.m. bildbevis!

Jag absolut HATAR när folk kör 45 på 50 o 65 på 70 osv. Tokirriterande.

Bifogat

• galentant.jpg
    galentant.jpg
    94.7 KB · Visningar: 275
Jag var i Grekland för ett halvår sedan och JISSES vad dom kör där. Polisen bryr sig inte, tycker mest att det är ballt. Det enda de gnäller och tycker om att ge är felparkeringsböter.

Swedie skrev:
Har t.o.m. bildbevis!
Ja, hon ser ju ut att köra jääättefort
:näsblod

Håller med dig helt och hållet; kärringar ska köra rullator, inget annat :)

På tal om Spanien. Var på semester i Italien en sommar och bodde på andra våningen vid en korsning. Idioterna parkerade mitt i korsningen. Vissa släppte t om av sina barn mitt i korsningen. Kan ju inflika att den var tvåfilig i båda riktningarna.

yonsson skrev:
Ja, hon ser ju ut att köra jääättefort
:näsblod

Håller med dig helt och hållet; kärringar ska köra rullator, inget annat :)

HAHA! Jo tänkte åp det själv. men titta här :D

Bifogat

• sketsnabbkarring.jpg
    sketsnabbkarring.jpg
    47.7 KB · Visningar: 173
spanien är det ställe där jag varit dom kör hårdast... Vilka galningar!
Runt 160-200 på större vägar var inte alls ovanligt :gnissla

Mesigast var folket i singapore, fans tillåmed ett slags larm i taxibilarna som började plinga då dom körde snabbare än vad man fick :)
(Haha sen att vi satt å hetsa en taxichaufför så han åkte på feta böter är en annan historia) :hihi

Haha
Ecuador, där har ja bott i 2 år å kan det landet som min egen k*k.
Som självutnämnd ecuadorexpert kan jag även intyga att de flesta kör som krattor och där är ett allmänt kasst trafiksäkerhetssystem.

En arbetskamrat till farsan hade köpt en Yamaha DT 175 och ville köra lagligt så han gick till polisen för att kolla hur man får hojkort.
Polisen svarade rakt:
- "25 000 om jag får pengarna i handen, det dubbla om du ska ha teoriprov och uppkörning."

Kan ju tillägga att det var i valutan Sucres, som då stod i ca 300 per krona.

Fransmän har en ganska kul stil när de vrålar fram på sina scooters i Paris värsta rusningstid, iförda bästa business-kostymen. :)

... och mitt inne i Lyon körde en Motard-snubbe om en buss på framhjulet - med skjuts. Ingen (utom jag) reagerade överhuvudtaget. Det skulle varit i Sverige...

MikkE skrev:
Jag var i Grekland för ett halvår sedan och JISSES vad dom kör där. Polisen bryr sig inte, tycker mest att det är ballt. Det enda de gnäller och tycker om att ge är felparkeringsböter.

Grekerna är erkänt sämst i världen på trafik, möjligen på delad plats med Indien då (men deras fordon kommer inte upp i samma hastighet)

På väg mellan hotellet i grekland där vi bodde och fabriken vi skulle besöka krockade bussen FEM gånger!!! (en sträcka på 5km)
Ena gången la han en bredsida in i en tankbil så att speglarna rök...

Sen fick vi höra att dom hade frågat efter den busschaufför som körde snällast när dom bokade buss åt oss.

Jag fick åka fyrhjulsdriven Alfa med en kille som erkände att hans högsta dröm var att köra Akropolis rallyt, han sköt tvåans växeldrev mitt i en omkörning med möte, så att han fick panikbromsa och falla in bakom lastbilen han försökte köra om.

En annan gång hyrde jag vespa där för att köra lite egen sightseeing, det tog mig ca 10 minuter innan jag körde som en hel grek...
Knepet är att komma ihåg allt man någonsin lärde sig i trafikskolan, och sedan göra tvärtom.
Den som tutar först har företräde, eller har största fordonet, alla reglage ska betraktas som vippstömbrytare, antingen är dom på eller av, antingen är det rullen i botten eller bromsen i botten.

Heldre dö än fega!

Grekland ja...Livsfarligt ställe speciellt med den där svinhalkiga asfalten!! Gick längst en väg när en kille på mc mötte mig & skulle dra på..han fick på ett rätt brett ställ och ansiktsutrycket sa att det inte var helt med meningen. Förmodligen sa mitt ansiktsutryck att knäck inte bara hör julen till!!

På Dominikanska Republiken vill jag inte heller åka eller köra nåt annat än saker med mycket pansar. Deras taxi-motorcyklister tar död på folk på rullande band.

Själv bott i Sydamerika i 8 år. Peru
I korsningarna är det störst och bäst först. Ingen respekt för några trafikregler.
folk som drar upp blåljus på bilarna för att komma förbi (lyckas dåligt)
Ingen respekt för poliser över huvudtaget.
Snabbt gick det desvärre inte.. mest kous.
Gick föresten även där att KÖPA körkort.. :tungan du blev även inskriven i registret på datorn. :tummenupp

Har brasilianskt medborgarskap. om man drar ner på semester skulle va kul å "ta" B körkort. Sen komma till sverige å byta till ett svenskt. :rofl

Ni får gärna komma hit till Irland och köra. Kostigar och fullt med hål :kocko, dvs om du inte kör på motorvägen (de få mil som finns, sen har du iof vägtullar med)

Skulle blivit sporthoj, men var bara att glömma. Räkna med att köra som ett mc-bud för att ens överleva :huvet

Grekland= underbara vägar med såpad asfalt halare än en nyspolad isrink. Jag hyrde en liten 4wd jeep som faktiskt orkade åka på bredhäng på 3:ans växel i 70 knyck i kurvorna. Totalt blev jag omkörd 3 ggr på hela veckan både på bil och mc. Om man kör som en total vettvilling så är man ändå bara snäppet värre än grekerna, en del fick man verkligen svettas för att komma om och lika förvånad blev man varje gång det inte satt en ung pojkspoling bakom ratten utan oftast en 40-årig grek med en cigg i munnen, helt omedveten om mitt egna lilla rally :näsblod
Under en veckas tid såg jag dock bara EN mc-förare förutom mig själv som körde med hjälm, jag fattar inte hur de andra vågade :kocko

Nyheter
Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Australiskt stjärnskott klart för GGN 2026

20-årige australiensaren Wi...

Alltid redo för regn

Håll dig torr på hojen – ny...

Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours

Pressrelease från Bridgesto...

Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Back