Ghostrider 6.66 what the f**k

Status
Ej öppen för fler svar.

adde78

Ny medlem
Gick med
24 Sep 2005
Ort
Hägerstensåsen/telefonplan
Hoj
1000 k5 Såld, zx10r års 09.
Vet din arbetsgivare om att du sitter med dom här åsikterna med tanke på vad du "tänker" bli?

BLI? nått jag redan är!! Jag analyserar hur de agerade i slutet av filmen. Ring västberga i morgon och hör om den patrullen var tvungen att redogöra både en och två gånger kring sitt agerande. Ta sen reda på hur ett korrekt efterfölje skall gå till. Går inte riktigt till som i din värld när du skall leverera ett packet från punkt A till B. Analysera bättre och återkomm
 

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Ort
Värmdö
Hoj
S1000RR
Ni alla här är nartuligvis insatt i hur ett efterfölje går till och kan med hjälp av filmen se brister. Tragisk när bilbudspojkar försöker ge sig på en analys. TRAGISKT.

Inse istället att GR vunnit över polisen. Verksamma poliser inser det så varför kan ni inte inse det!!!!

Återgå till att leverare packet istället och vara dryga mot tonåringar på detta forum

Ja, jag är insatt i hur ett efterföljande skall gå till. Och ingen har vunnit över någon, endast producenten som säljer filmen. Alla andra har förlorat, inklusive du själv och resten av oss som kör sporthoj.
 

adde78

Ny medlem
Gick med
24 Sep 2005
Ort
Hägerstensåsen/telefonplan
Hoj
1000 k5 Såld, zx10r års 09.
Jag ger dig rätt i att polisen kunde löst det bättre. Men det är inte lätt att på ett samordnat sätt stoppa en fartdåre med en sådan här bil. Många brott kan inte hindras i sin linda, inte bara fortkörning utan alla typer av brott där polisen är på plats när brottet begås.

Det jag tycker du har fel i är att föraren skall hyllas eller få kredit för att han visade på brister hos polisen. Polisens resurser kunde använts bättre, kanske de kunde förhindrat ett brott någon annan stans istället för att lockas att jaga en filmproducent?
Han är en brottsling och han tjänar pengar på att begå brott och snuva oss på skattepengar o polisresurser.

Analysera gärna, det tänker jag aldrig ta ifrån dig, vi har ett fritt ord. Men hylla honom inte.

Hyllar GR enbart i att han visar att det finns brister i Polisen agerande, inget annat. Håller du inte med mig om detta? Handlar fortfarande om slutet av filmen. Jag har inte refererat till något annat
 

adde78

Ny medlem
Gick med
24 Sep 2005
Ort
Hägerstensåsen/telefonplan
Hoj
1000 k5 Såld, zx10r års 09.
Ja, jag är insatt i hur ett efterföljande skall gå till. Och ingen har vunnit över någon, endast producenten som säljer filmen. Alla andra har förlorat, inklusive du själv och resten av oss som kör sporthoj.

Där håller jag med dig peter pan. Hoppas du fortfarande förstår att jag åter skriver om slutet av filmen. Där hyllar jag GR för att han visar att det finns tydliga briser i polisen agerande. Hoppas de lärt sig en läxa och förbättrar och sätter in bättre åtgärder framöver.
 
Last edited:

bivius

ingenhardetsåbrasomjag
Gick med
19 Jul 2004
Ort
Taipei, Palma, STHLM
Hoj
KTM 950 SM
Har den här artikeln något med senaste lanseringen att göra tro? Publicerad i något senare nummer eller tidigare? Hittade bildlänkarna på ett annat motorforum. Troligtvis för att göra ännu mer promotion för filmen i fråga.

Klishé "My worst nightmare is that I should hurt someone with my riding. I mean that" i sista bildrutan.

Ghost1.jpg


Ghost2a.jpg


Ghost3.jpg


Ghost4.jpg


Ghost5.jpg


Ghost6.jpg


En flera år gammal artikel från Performance Bikes.
 

GasRasare

Ny medlem
Gick med
20 Nov 2010
Ort
Norr om Uppsala
Hoj
GSXR 1100 -86
Så. Nu har jag också sett filmen. Samma gamla mest. Kul med ringenkörning, fast fail på mörkt kåpglas. Subban verkade gå rätt friskt! Fick mig nästan lite sugen på aktiv bilkörning... också mkt möjligt att krocken är uppgjord.
Mitt betyg blir 2 av 5 brödrostar. Pissig bild och redigering drar ner betyget lite.
 

Xyron

Jag var snabbare förr
Gick med
12 Jul 2005
Ort
Piteå
Hoj
GsxrT 1000 -03
Kass bildkvalité såfort polisen ska vara med på bild, vad passande... ^^
Kul att se lite körning från ringen, mer av den sorten fast skippa det tonade kåpglaset som skrivits tidigare.

Till de som funderar på om krocken är uppgjord eller inte, skulle vilja se det hjulet/lager/framvagn som håller av att piskas så hårt, så snett som hjulet gick på klippet där fjollåttorna går förbi på trottoaren efter "hoppet"
Är väll ganska uppenbart att den är lite tillknycklad i plåten och trasig framruta men att den i övrigt förmodligen är i väldigt bra skick, då man inte får se bilen utifrån efter "olyckan" men det gick väldigt bra att visa innan....
 

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Ort
Piteå
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Så, nu har jag städat upp det mesta av skitsnacket i tråden i hopp att stävja den allt mer urspårande diskussionen.

Vill återigen påminna folk om att hålla sig till ämnet, i detta fall GR 6.66 filmens förträfflighet. :)
 

Nicke

Raj raj raj
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
SCOTT trampcykel :(, KTM 950SM 2006 såld, Triumph TT600 -01 såld, R1 -02 stulen
Är man 12 så är filmen säkert bångeframkallande. Är man normal och vuxen - nej.
 

r1ooo

Ride by my self allday everyday!
Gick med
17 Jul 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2005 Yamaha R1
ja kan garantera att alla här inne har någon gång legat över 120km/h. . så sluta klaga, GR gör sin grej o du gör din... jag tyckte filmen lyste upp denna kalla natt, bra underhållning!
 
Last edited:

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Ducati
En flera år gammal artikel från Performance Bikes.

Där ser man vilken bra koll man har. Flera år gammal artikel. Den skulle troligtvis vara lika aktuell om den gjordes 2012. Filmen däremot... inte för att jag har sett den. Jag tror de allra flesta som imponerades av Ghost Rider 2002 vuxit ifrån konceptet.

Jag tittar hellre på en Ken Block video.
 

api

Ny medlem
Gick med
24 Jul 2011
Ort
älvsjö
Hoj
zzr 1100,scooter 125cc(jätesnabb!!)
ja kan garantera att alla här inne har någon gång legat över 120km/h. . så sluta klaga, GR gör sin grej o du gör din... jag tyckte filmen lyste upp denna kalla natt, bra underhållning!
Är du engelsman?Tänkte bara din signatur.....annars pratar vi o skriver på ren svenska
 

Ouro

Sporthojsnörd
Gick med
13 Sep 2006
Ort
fjollträsk
Hoj
gsx1kr k2
Ja då har vi iallafall identifierat en av nötterna som sprätter upp rullgrus i kurvorna på bulten.
 

gixxermixxer

tvåbarnspappa numera, e ja tuff eller??
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Med min familj, THN och där
Hoj
Suzuki gsxr 1000 K7 * SÅLD*
ja, så har även jag sett denna rulle, största behållningen var stripteasen med bimbosarna i slutet i exxtramaterialet, samt ringenkörningen, det som förvånade mej var att det kraschades både hoj och bil, slutsats; denna legend tappar stjärnstatus lika fort som en gråsten. Att se en lastbil snurra runt på en isfläck utanför en scaniaverkstad är ju inte runkmaterial i en GR film!


sent from my f**king laptop
 

on/offroad

Bannad
Gick med
20 Jul 2008
Ort
Sthlm
Hoj
GIXER 1000
Godkväll alla sh folk.

Nu på vintern kom den ju passande och såg den häromdagen hos kompisen och tänkte höra vad ni som har sätt den tycker om den? :)

Själv tycker jag att redigeringen av filmen har blivit mycket bättre & proffsigare. Lite tråkig musik fortfarande.
Bra åkning och speciellt i Subban, jävligt tur i slutet och jäkligt sjukt!:yoparty

Mc åkningen kan bli lite tjatig och känns som man har sätt det förut.
Men mitt betyg blir nog att det är den troligtvis bästa Gr filmen iallafall. Och mycket underhållning!

Vad tycker ni?

Peace!

666.jpg

GhostRider (GR) är en legend med kultstatus långt utanför vårat missunsamma land, något att vara lite stolt över. Har kör bra & filmerna är ok.
Det jag har lite svårare för är när han gick från underground/youtube till kommersiell DVD försäljning - en del av magin försvann av girigheten.
Sedan så kan man ha åsikter om att bryta mot alla trafikregler samtidigt som han är föreblid/gud för kidsen & vilka signaler man sänder om vilka lagar det är coolt att bryta mot...
Nu vet ju alla att SH befolkas av laglydiga helgon som inte kör för fort, stannar för polisen & blir upprörda av att GR inte använder blinkers, som det ju är lag på, ursäkta mig jag måste, spy.
Lag lydiga & blodtörstiga, bryter någon mot lagen får han skylla sig själv, även om han stryker med på kuppen. Men ok nästa gång jag kör bulten & någon kör om mig i 170 i en skymd kurva & får möte & plöjer rätt in i bushen, så ska jag följa ert budskap han körde för fort alltså får han skylla sig själv. Åka vidare till fiket softa en timme i vårsolen för att sedan åka hem passera olycksplatsen notera att ingen ambulans, polis eller bärgare anlänt & att bilen han mötte avvikit, men det skiter väl jag i han bröt ju mot lagen, eller ???
Att endast en åsikt åt gången är godkänd av den 30% mest högljuda pöbeln på SH. Det är lätt att sitta kritiesera enstaka detaljer i en film men betydligt svårare att själv skapa något.
 
Last edited:
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Top