Miss_Orchidee
Gudomlig sporthojare
Tjo Allihopa! Nu är det snart dags för avslut, äntligen! 
Skolan slutar den 27e Maj, då blir det studentfirande för alla som vill! mer info kommer.
NU har det kommit information om Hur, När och Var allting kommer vara
Datumen är 17-18 maj, alltså innan jag ens tagit studenten. Dessa infaller under en helg så det är lördag och söndag som gäller. Lördagen är Herrarnas dag, men även Damen med färg kommer integreras i den dagen. Söndagen är det resterande Damers tur
Jag kommer behöva:
1. Damklippning, frisyr med formblåsning, 1st modell
Axellångt hår behövs, gärna längre om möjligt! (Page typ)
2. Damklippning, fri frisyr med styling, 1 st modell
Axellångt hår behövs, gärna längre om möjligt!
3. Herrklippning, klassisk korthårsklippning med fönvågning, 1st modell
Modellen behöver ha minst 7-8 cm hår uppe på hjässan innan klippning
4. Herrklippning, fri frisyr med styling, 1 st modell
En modell med längre hår (ex. 10 cm eller mer) skulle uppskattas
5. Frisyrdesign, kort aftonfrisyr (Dam) 1 st modell
Damfrisyr, kommer vara minst 7 cm på kortaste punkten.
6. Permanentbehandling, 1 st modell
Modellen behöver ha hår ungefär till axlarna innan behandling. OBS, permanent är precis som det låter, permanent och växer ut, tvättas ej ur.
7. Oxidationsfärgning * 1 st modell
Färgförändrande behandling, ej toning/blekning. Färg är det som gäller! två differenta nyanser
8. Frisyrdesign, långhårsuppsättning, 1 st modell
Uppsättning, långt hår behövs. 9. Brudklädsel, med krona och slöja,** 1 st modell
Uppsättning, med fäste för krona och slöja ska skapas. Långt hår krävs
I moment 5 Frisyrdesign, kort aftonfrisyr, informeras om att hårets längd maximalt får nå till axlarna.
I momentet 8 Frisyrdesign, långhårsuppsättning, informeras om att hårets längd skall nå längre än till axlarna.
** Detta kan vara samma modell som i moment 8.
Jag är jätte tacksam om några av er kan tänka sig att ställa upp när detta ska göras. Dock är det viktigt att ni är införstådda i vikten av närvaro den dagen det väl gäller, det går inte att sjukanmäla sig den dagen. Bestämmer sig en av modellerna för att inte dyka upp, så blir jag utan gessälbrev och måste betala en ny omgång provtid på 3000 kr tillfället!
MVH. Blomman

Skolan slutar den 27e Maj, då blir det studentfirande för alla som vill! mer info kommer.
NU har det kommit information om Hur, När och Var allting kommer vara

Datumen är 17-18 maj, alltså innan jag ens tagit studenten. Dessa infaller under en helg så det är lördag och söndag som gäller. Lördagen är Herrarnas dag, men även Damen med färg kommer integreras i den dagen. Söndagen är det resterande Damers tur

Jag kommer behöva:
1. Damklippning, frisyr med formblåsning, 1st modell
Axellångt hår behövs, gärna längre om möjligt! (Page typ)
2. Damklippning, fri frisyr med styling, 1 st modell
Axellångt hår behövs, gärna längre om möjligt!
3. Herrklippning, klassisk korthårsklippning med fönvågning, 1st modell
Modellen behöver ha minst 7-8 cm hår uppe på hjässan innan klippning
4. Herrklippning, fri frisyr med styling, 1 st modell
En modell med längre hår (ex. 10 cm eller mer) skulle uppskattas
5. Frisyrdesign, kort aftonfrisyr (Dam) 1 st modell
Damfrisyr, kommer vara minst 7 cm på kortaste punkten.
6. Permanentbehandling, 1 st modell
Modellen behöver ha hår ungefär till axlarna innan behandling. OBS, permanent är precis som det låter, permanent och växer ut, tvättas ej ur.
7. Oxidationsfärgning * 1 st modell
Färgförändrande behandling, ej toning/blekning. Färg är det som gäller! två differenta nyanser
8. Frisyrdesign, långhårsuppsättning, 1 st modell
Uppsättning, långt hår behövs. 9. Brudklädsel, med krona och slöja,** 1 st modell
Uppsättning, med fäste för krona och slöja ska skapas. Långt hår krävs
I moment 5 Frisyrdesign, kort aftonfrisyr, informeras om att hårets längd maximalt får nå till axlarna.
I momentet 8 Frisyrdesign, långhårsuppsättning, informeras om att hårets längd skall nå längre än till axlarna.
** Detta kan vara samma modell som i moment 8.
Jag är jätte tacksam om några av er kan tänka sig att ställa upp när detta ska göras. Dock är det viktigt att ni är införstådda i vikten av närvaro den dagen det väl gäller, det går inte att sjukanmäla sig den dagen. Bestämmer sig en av modellerna för att inte dyka upp, så blir jag utan gessälbrev och måste betala en ny omgång provtid på 3000 kr tillfället!

MVH. Blomman

Last edited: