Gesällmodeller Sökes!

Miss_Orchidee

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
Yamaha R6-00
Tjo Allihopa! Nu är det snart dags för avslut, äntligen! :)

Skolan slutar den 27e Maj, då blir det studentfirande för alla som vill! mer info kommer.

NU har det kommit information om Hur, När och Var allting kommer vara :)
Datumen är 17-18 maj, alltså innan jag ens tagit studenten. Dessa infaller under en helg så det är lördag och söndag som gäller. Lördagen är Herrarnas dag, men även Damen med färg kommer integreras i den dagen. Söndagen är det resterande Damers tur :)
Jag kommer behöva:

1. Damklippning, frisyr med formblåsning, 1st modell
Axellångt hår behövs, gärna längre om möjligt! (Page typ)
2. Damklippning, fri frisyr med styling, 1 st modell
Axellångt hår behövs, gärna längre om möjligt!

3. Herrklippning, klassisk korthårsklippning med fönvågning, 1st modell
Modellen behöver ha minst 7-8 cm hår uppe på hjässan innan klippning
4. Herrklippning, fri frisyr med styling, 1 st modell
En modell med längre hår (ex. 10 cm eller mer) skulle uppskattas
5. Frisyrdesign, kort aftonfrisyr (Dam) 1 st modell
Damfrisyr, kommer vara minst 7 cm på kortaste punkten.
6. Permanentbehandling, 1 st modell
Modellen behöver ha hår ungefär till axlarna innan behandling. OBS, permanent är precis som det låter, permanent och växer ut, tvättas ej ur.
7. Oxidationsfärgning * 1 st modell
Färgförändrande behandling, ej toning/blekning. Färg är det som gäller! två differenta nyanser
8. Frisyrdesign, långhårsuppsättning, 1 st modell
Uppsättning, långt hår behövs.
9. Brudklädsel, med krona och slöja,** 1 st modell
Uppsättning, med fäste för krona och slöja ska skapas. Långt hår krävs

I moment 5 Frisyrdesign, kort aftonfrisyr, informeras om att hårets längd maximalt får nå till axlarna.
I momentet 8 Frisyrdesign, långhårsuppsättning, informeras om att hårets längd skall nå längre än till axlarna.

** Detta kan vara samma modell som i moment 8.

Jag är jätte tacksam om några av er kan tänka sig att ställa upp när detta ska göras. Dock är det viktigt att ni är införstådda i vikten av närvaro den dagen det väl gäller, det går inte att sjukanmäla sig den dagen. Bestämmer sig en av modellerna för att inte dyka upp, så blir jag utan gessälbrev och måste betala en ny omgång provtid på 3000 kr tillfället! :)

MVH. Blomman :tuttar

Last edited:
Hej! :)

Kul med en till frisör på forumet :tummenupp
Hittar du inte tillräckligt med modeller så prova sök på stylesearch.se hänger mycket brudar där som gärna skulle vilja ställa upp tror jag :)

Lycka till med gesällprovet :D

Hej! :)

Kul med en till frisör på forumet :tummenupp
Hittar du inte tillräckligt med modeller så prova sök på stylesearch.se hänger mycket brudar där som gärna skulle vilja ställa upp tror jag :)

Lycka till med gesällprovet :D
Tackar och bockar! Hur länge har du vart frisör då? Kommer han ner på mässan så man kan sammspråka lite kanske? :)

Tackar och bockar! Hur länge har du vart frisör då? Kommer han ner på mässan så man kan sammspråka lite kanske? :)

2 sen dess jag slutade min utbildning, men jobbade lite som frisör innan utbildningen också.
Men nå gesällbrev har jag inte fixat än, måste fan ta tag i det snart.
Jag tror det, missade förra året så iår vill jag verkligen åka ner. Självklart kan vi sammspråka lite :)

2 sen dess jag slutade min utbildning, men jobbade lite som frisör innan utbildningen också.
Men nå gesällbrev har jag inte fixat än, måste fan ta tag i det snart.
Jag tror det, missade förra året så iår vill jag verkligen åka ner. Självklart kan vi sammspråka lite :)
Gött, Ni är så välkommna så :)

Jag kan nog tänka mig ställa upp...
beror ju lite på datum och om jag blivit less på håret och rakat av det :tungan

Mitt hår är nog ganska tacksamt för uppsättning så om du behöver mig så finns jag till hands. Kan inte 21-23 april bara, annars är det nog lugnt.

Jag kan nog tänka mig ställa upp...
beror ju lite på datum och om jag blivit less på håret och rakat av det :tungan
Se, det är just sånna där svar som inte funkar, då måste jag leta nån annan!

Ni som kan tänka er att ställa upp och va lite långhåriga fram tills i aprill, det är er jag behöver! Innan April kommer frisyrerna att provklippas ca 2 ggr, givetvis gratis, men ni måste fortfarande stå ut med att håret är lite längre än vanligt under våren.

Mitt hår är nog ganska tacksamt för uppsättning så om du behöver mig så finns jag till hands. Kan inte 21-23 april bara, annars är det nog lugnt.
Du blir jätte bra :) Jag antecknar det så länge och hoppas att datumen inte sammanfaller då :)

Last edited:
Jag är intressad av antingen nummer 1 eller 2. Har axel långt nu.. kanske har ökat på ett par millimeter på mitt baby hår tills våren :).. Permanenten.. vågar man sig på det?? :näsblod

Jag kan med va intresserad beroende på vilka dagar det är.
Kan nog va på för vad som helst men färgningen kan va cool om du lovar fixa till det efteråt gratis om ja inte e nöjd.... hahahha
men som sagt beror ju på vilka dagar det är.

Jag satt modell på en tjejkompis gesällprov för några år sedan. Det var redigt sköj.

Hoppas du hittar folk och att provet går bra!

:tummenupp

Jag kan med va intresserad beroende på vilka dagar det är.
Kan nog va på för vad som helst men färgningen kan va cool om du lovar fixa till det efteråt gratis om ja inte e nöjd.... hahahha
men som sagt beror ju på vilka dagar det är.
Synd att inte henke har mer gråa hår, han hade vart perfekt till den färgninghen i så fall :hihi

Jag e gärna på... Har väl rätt längd vid den tidpunkten... e så sugen på en förändring.. färg o klipp what ever om det skulle funka.. skadar ju inte om man passar i det oxå..:tungan

får man svar så fort du vet ?

Jag e gärna på... Har väl rätt längd vid den tidpunkten... e så sugen på en förändring.. färg o klipp what ever om det skulle funka.. skadar ju inte om man passar i det oxå..:tungan

får man svar så fort du vet ?
Jag tar gärna din hjälp till moment 2 om det går bra? :)

Jag är intressad av antingen nummer 1 eller 2. Har axel långt nu.. kanske har ökat på ett par millimeter på mitt baby hår tills våren :).. Permanenten.. vågar man sig på det?? :näsblod
Det får du själv avgöra, man kan ju välja stora spolar, men det blir ju fortfarande lockigt, så det får du själv avgöra :)

Jag e på om mitt hår funkar.......:D
Jag är jätte tacksam, men jagtror det blir svårt faktiskt, just inför gesällen vill jag inte göra det svårare än nödvändigt för mig, då momenten inte betygsätts med annat än IG eller G, alltså inga +, VG, MVG finns... som att ta körkort ungefär, dem delar inte ut halva körkort :näsblod:

Last edited:
det låter kul... får låta bli att klippa mig innan dess då.. :)

får man färga håret innan..?

Har inte så mycket hår att bidraga med.

Men en massa lycka till:pannkyss

Jopp, du vet ju att jag ställer upp, färgar gärna sjukt och klippa får du men vi kan ju tjöta om det på fylleslaget eller nåt ;)

Nyheter
MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien