Gentlemen start your engines

Tetremnoll

Ny medlem
Gick med
7 Jul 2010
Ort
Nyköping
Hoj
V-twin
d5891629-3deb-5626.jpg
d5891629-3e05-19fa.jpg
d5891629-3e19-9629.jpg
d5891629-3e43-3b46.jpg
d5891629-3e5d-933b.jpg
d5891629-3e79-3642.jpg
d5891629-3e91-2ad5.jpg
d5891629-3ea6-5b67.jpg
d5891629-3eb8-50d4.jpg


Ett gäng iphonebilder från depåerna bland annat.
 
Last edited:

Crasy_Ninja

Ny medlem
Gick med
28 May 2007
Ort
Nyköping
Hoj
ZX-10R års.m -08, ZX9-R, Kawasaki års.m -00 (såld), ZX6R -96 (såld), Diverse Cross hojar 50cc-125cc
Ok då var det dax för en liten uppdatering igen.

Nu är vi alltså framme på Isle Of Man och vi har njutit som bara den av det finna vädret och dom helt fantastiskt sköna vägarna som finns här. TT förarna tränar på kvällarna efter kl. 17:00 så vi vet iaf vad vi ska gör varje kväll ;)
Jag har tyvärr varit dålig på att fota med iPhonen men jag har systemkameran med mig så det kommer lite bilder efter att vi har kommit tillbaka hem.
Dagarna ser ungefär likadana ut med frukost (på rummet) kl. 08:00 och sen ger vi oss ut på hojarna och kör allt vad vi kan i ett par timmar. Sedan stannar vi och äter lite lunch på någon skön bar och efter det brukar vi börja röra oss mot någon del av banan så vi får bra platser till kvällens träningar. Efter det drar vi till hotellet och dricker lite öl, livet är inte för dumt ibland ;)
 

Tetremnoll

Ny medlem
Gick med
7 Jul 2010
Ort
Nyköping
Hoj
V-twin
57fe4af7-8273-435b.jpg
57fe4af7-8292-8e99.jpg
57fe4af7-83cc-014f.jpg
57fe4af7-840f-3d20.jpg
57fe4af7-8427-59d5.jpg
57fe4af7-844b-4140.jpg


Bidrar med lite bilder från gårdagen. Några från hotellet och några från Ballough Bridge.

Vi har precis avslutat det första kompletta TT-varvet. Tidigare har det varit avstängt pga olyckor eller oljeläckage uppe på bergsvägen.

Vi har filmat en hel del med våra goprokameror dessutom, så när vi kommit tillbaka till Sverige igen så lägger vi troligtvis upp en film från resan. :)

Nähe, dags att ta ett till varv innan träningen börjar och allt stängs ner.

Later. :)
 
Last edited:

Crasy_Ninja

Ny medlem
Gick med
28 May 2007
Ort
Nyköping
Hoj
ZX-10R års.m -08, ZX9-R, Kawasaki års.m -00 (såld), ZX6R -96 (såld), Diverse Cross hojar 50cc-125cc
Är det ett sånt där 4Bikers tält? Fungerar det bra, värt sitt pris?

Ja det är det tältet vi har och det har funkat alldeles utmärkt även i regn och storm ;)

Det har varit dåligt med uppdateringarna dom senaste dagarna. Nu har vi iaf lämnat IOM och det har varit helt fantastiskt. Vi har kört många varv runt TT banan så snart kan vi själva ställa upp i racet. Mounten Road har tyvärr varit stängd vid väldigt många tillfällen men så kan det vara. Mounten Road är den delen på banan som är enkelriktad och även fri fart på vilket innebar många olyckor tyvärr.
Men vi har oxå haft några små incidenter, bl.a. en kedja som gick av och då även slog hål på en motorkåpa, soppatorsk, bensin i cylindrar och en omkullkörning (som gick väldigt bra både för förare och cykel).
Nu sitter vi och äter lite frökost innan vi ska bege oss mot den engelska östkusten.
Ha det gött!!
 

Crasy_Ninja

Ny medlem
Gick med
28 May 2007
Ort
Nyköping
Hoj
ZX-10R års.m -08, ZX9-R, Kawasaki års.m -00 (såld), ZX6R -96 (såld), Diverse Cross hojar 50cc-125cc
Lägger upp ett litet foto från IOM oxå.
 

Bifogat

  • ImageUploadedByTapatalk1307445772.792014.jpg
    ImageUploadedByTapatalk1307445772.792014.jpg
    233.9 KB · Visningar: 211

ulflj

same same but same
Gick med
27 Apr 2007
Ort
oxelösund
Hoj
cbr1000rr -06, ktm exc 525 -03
Mjaha, jag orkar inte o har inte tillräckligt material för en egen tråd så jag lägger in lite text o bidler i denna tråden eftersom jag trots allt var med, hoppas det är ok Ph o teo?


Min sammanfattning av hela resan är att man bör göra den iaf en gång under livet om man är fanatiskt hojåkare. =)

Vi hade ju riktigt bra väder totalt sett, visst regnade det lite i UK och på vägen hem i sverige, men dagarna på IOM regnade det ju knappt något alls och dom flesta lyste solen från blå himmel nån del av dagen.

Vi klarade oss utan alvarliga incidenter och maskinproblem också, en laddningsregulator som gav upp, ett odramatiskt kedjebrott och en bensinkissande motor med facit i handen. (oinräknat vissa deltagares posörskrap på hojen ;)
Två däcksbyten blev det också, men inte helelr där nåt kritiskt och det gick relativt bra att hitta vettiga firmor på ön som hjälpte till snabbt.

Sämsta på resan var regnet på hemvägen i sverige och danmark, det senare ska man fanimej passera med stum gas, platt, blåsigt och folk pratar helt oförståbart... :p

IOM var både vackert och med en hel del riktigt bra vägar, skojigast var ju förståss "banan" som vi åkte flera gånger (även om andra besökare envisades med att köra av på bergsdelen hela tiden så dom var tvungen att stänga den flera timmar åt gången...)

Värt att notera är att dom utökat "mad sunday" till hela träningsveckan dvs bergsvägen är enkelriktad och med fri fart hela träningsveckan och tävlingsveckan, inte bara söndagen mitt i.
För övrigt var det fri fart på dom flesta större vägarna utanför byarna, klart trevligt. =)

Dom hade bra eletroniska informationsskyltar om banstatusen runtom på ön också, vi ehövde bara åka nån km från vårat hotell ner mot douglas innan vi kunde se på en skylt om bergsvägen var öppen eller inte.

/Uffe


bilder, om nån vill se fler finns dom i mitt fotoalbum på http://saltgurka.com/gallery/view_album.php?set_albumName=110524isleofman

1.Trötta bikers på färjan varberg-grenå
2.Den lätt klastrofobiska hytten på färjan esbjerg-harwich
3.uppe i bergen i UK nånstans, rakaste vägen på den dagsetappen. =)
4.tidvattnet i hamnen i ramsey på IOM
5.Uppe på bergdelen av banan, stilalstående pga avkörning längre fram.
6.parkering för mat längst huvudgatan i douglas.
7.kändes som stölder var väldigt litet problem på ön, observera nyckeln i kutslåset
 

Bifogat

  • IMG_7296.sized.jpg
    IMG_7296.sized.jpg
    111.2 KB · Visningar: 133
  • IMG_7302.sized.jpg
    IMG_7302.sized.jpg
    69.4 KB · Visningar: 112
  • IMG_7326.sized.jpg
    IMG_7326.sized.jpg
    90.8 KB · Visningar: 129
  • IMG_7363.sized.jpg
    IMG_7363.sized.jpg
    89.9 KB · Visningar: 122
  • IMG_7377.sized.jpg
    IMG_7377.sized.jpg
    125 KB · Visningar: 117
  • IMG_7380.sized.jpg
    IMG_7380.sized.jpg
    98.4 KB · Visningar: 127
  • IMG_7424.sized.jpg
    IMG_7424.sized.jpg
    125.9 KB · Visningar: 184
Last edited:

ulflj

same same but same
Gick med
27 Apr 2007
Ort
oxelösund
Hoj
cbr1000rr -06, ktm exc 525 -03
lite fler bilder:
1.Väntande i ramsey på att bergsvägen ska öppna efter avkörning.
2.Hojar i ramsey, helt hysteriskt med hojar när tävlingsveckan började...
3.Utsikten från snaefjell, en av dom högsta topparna, vid fint väder ska man kunna se UK, irland och skottland. (jag gick upp och tog elektriska spårvagnen ner =)
4.En av motoszcyz elhojar.
5.klassiska bray hill i botten av svackan efter starten, bra tryck där när hojarna passerade.
6.avslutningsbild i danmark strax innan vi skildes för olika färdvägar sista biten hem.
 

Bifogat

  • IMG_7438.sized.jpg
    IMG_7438.sized.jpg
    112.9 KB · Visningar: 119
  • IMG_7442.sized.jpg
    IMG_7442.sized.jpg
    104.7 KB · Visningar: 126
  • IMG_7461.sized.jpg
    IMG_7461.sized.jpg
    86.7 KB · Visningar: 114
  • IMG_7480.sized.jpg
    IMG_7480.sized.jpg
    113.4 KB · Visningar: 156
  • IMG_7487.sized.jpg
    IMG_7487.sized.jpg
    102.3 KB · Visningar: 119
  • IMG_7514.sized.jpg
    IMG_7514.sized.jpg
    99.2 KB · Visningar: 144
Last edited:

taliz

Neighbourhood terrorist
Gick med
24 May 2006
Ort
Hemma
Hoj
Monstruös ER6
Najs. Har suttit och glott på HD-rippar från racing-underground under förra veckan. Kung å åka dit å glo, måste göras nån dag. :tummenupp
 

Crasy_Ninja

Ny medlem
Gick med
28 May 2007
Ort
Nyköping
Hoj
ZX-10R års.m -08, ZX9-R, Kawasaki års.m -00 (såld), ZX6R -96 (såld), Diverse Cross hojar 50cc-125cc
Mjaha, jag orkar inte o har inte tillräckligt material för en egen tråd så jag lägger in lite text o bidler i denna tråden eftersom jag trots allt var med, hoppas det är ok Ph o teo?


Min sammanfattning av hela resan är att man bör göra den iaf en gång under livet om man är fanatiskt hojåkare. =)

Vi hade ju riktigt bra väder totalt sett, visst regnade det lite i UK och på vägen hem i sverige, men dagarna på IOM regnade det ju knappt något alls och dom flesta lyste solen från blå himmel nån del av dagen.

Vi klarade oss utan alvarliga incidenter och maskinproblem också, en laddningsregulator som gav upp, ett odramatiskt kedjebrott och en bensinkissande motor med facit i handen. (oinräknat vissa deltagares posörskrap på hojen ;)
Två däcksbyten blev det också, men inte helelr där nåt kritiskt och det gick relativt bra att hitta vettiga firmor på ön som hjälpte till snabbt.

Sämsta på resan var regnet på hemvägen i sverige och danmark, det senare ska man fanimej passera med stum gas, platt, blåsigt och folk pratar helt oförståbart... :p

IOM var både vackert och med en hel del riktigt bra vägar, skojigast var ju förståss "banan" som vi åkte flera gånger (även om andra besökare envisades med att köra av på bergsdelen hela tiden så dom var tvungen att stänga den flera timmar åt gången...)

Värt att notera är att dom utökat "mad sunday" till hela träningsveckan dvs bergsvägen är enkelriktad och med fri fart hela träningsveckan och tävlingsveckan, inte bara söndagen mitt i.
För övrigt var det fri fart på dom flesta större vägarna utanför byarna, klart trevligt. =)

Dom hade bra eletroniska informationsskyltar om banstatusen runtom på ön också, vi ehövde bara åka nån km från vårat hotell ner mot douglas innan vi kunde se på en skylt om bergsvägen var öppen eller inte.

/Uffe


bilder, om nån vill se fler finns dom i mitt fotoalbum på http://saltgurka.com/gallery/view_album.php?set_albumName=110524isleofman

1.Trötta bikers på färjan varberg-grenå
2.Den lätt klastrofobiska hytten på färjan esbjerg-harwich
3.uppe i bergen i UK nånstans, rakaste vägen på den dagsetappen. =)
4.tidvattnet i hamnen i ramsey på IOM
5.Uppe på bergdelen av banan, stilalstående pga avkörning längre fram.
6.parkering för mat längst huvudgatan i douglas.
7.kändes som stölder var väldigt litet problem på ön, observera nyckeln i kutslåset


Klockrent Uffe! Klart du får låna tråden.
 

carleson

Gillar kurvor
Gick med
7 Mar 2006
Ort
Småland
Hoj
Fazer 1000, R1 ?
Ja det är det tältet vi har och det har funkat alldeles utmärkt även i regn och storm ;)

Mycket intressant!
Berätta nåt mer om tältet, är det minsta modellen?
Hur många låg ni i det?
Är det verkligen så snabbt å lätt att sätta upp?
Är det stort eller smidigt att surra fast på hojen?
Är det dubbel tältduk?

Tack för jätteintressant tråd :)
 

Crasy_Ninja

Ny medlem
Gick med
28 May 2007
Ort
Nyköping
Hoj
ZX-10R års.m -08, ZX9-R, Kawasaki års.m -00 (såld), ZX6R -96 (såld), Diverse Cross hojar 50cc-125cc
Mycket intressant!
Berätta nåt mer om tältet, är det minsta modellen?
Hur många låg ni i det?
Är det verkligen så snabbt å lätt att sätta upp?
Är det stort eller smidigt att surra fast på hojen?
Är det dubbel tältduk?

Tack för jätteintressant tråd :)

Det är 3 manna tältet (det näst minsta) och vi var två stycken. Det passade ganska bra med tanke på packning skinnställ och hjälmar men det skulle inte vara några problem att sova tre st inne tältet häller dock så får man kanske stuva packningen lite bättre då.

Ja det går ganska fort att sätta upp tältet men dock så måste man sätta upp förtältet för hand (en glasfiberpinne).

Tältet är nog ganska stort ihop packat jämfört med liknande tält. Men vi fick med det på våra hojar utan några större problem så allt går. Vikten tycker jag inte var någon fara alls.

Ja det är ett yttertält och ett innertält, det blåste och regnade ganska duktigt någon av nätterna och det det var hur skönt som helst inne i tältet ändå.

Har du vägarna förbi Nyköping någon gång så är det bara att dra ett pm så får du gärna titta på tältet.
 

Crasy_Ninja

Ny medlem
Gick med
28 May 2007
Ort
Nyköping
Hoj
ZX-10R års.m -08, ZX9-R, Kawasaki års.m -00 (såld), ZX6R -96 (såld), Diverse Cross hojar 50cc-125cc
Jag tänkte att jag skulle skriva några rader om hur hemresan gick.
Vi tog oss till Färjan i Harwich utan några större problem och den 18 timmar långa överresan gick riktigt lugnt och skönt.
Väl framme i Danmark så började problemen. Det började med att jag råkade reta upp en av dom hundra Harley killarna som var med på färjan när vi skulle åka igenom passkontrollen i Danmark. Jag och min kompis stod lite taskigt till i ett av körfälten innan kontrollhytterna och Per som då stod bakom mig bad mig rulla fram lite. Jag rullade fram någon meter och ställde mig bredvid den här Harley-gubben. Han blev förbannad på en gång och började tjafsa om att det var kö och något om att vi var dumma i huvudet, jag svarade bara något i stil med, okej. Han fortsatte tjafsa vilket bara resulterade i att jag blev blev förbannad och svarade va ca 15 gånger. Efter passhytterna så parkerade vi bakom den "trevliga" Harley-gubben, då klev han av sin cykel och gick fram till mig som satt kvar på min och så sa han att om jag fortsatte stirra så skulle han "rip my eyes out". Då kände jag om jag fortsätter tjafsa nu så kommer han troligtvis knuffa omkull mig och hojen plus att dom 99 andra Harley åkarna stod parkerade överallt runtomkring oss kanske var beredda att baka upp honom. Med det i huvudet så valde jag att hålla mig passiv.

Efter det så begav vi oss från Grenå mot gps:en inställd på Fredrikshavn. När vi hade kört i några timmar och stannade för att tanka så frågade Teo om jag hade ändrat tillbaka tiden i gps:en till Svensk tid vilket jag självklart inte hade gjort och från att ha haft gott om tid till färjan så blev det helt plötsligt bråttom. Ca en och en halv mil efter det tankstoppet så kom jag på att jag hade glömt min lilla fanny pack med iPhone körkort och bankkort på bensinstationen. jag vände och tillbaka för att se om grejerna fortfarande var kvar, vilket vi egentligen inte hade tid med. grejerna var självklart inte kvar. Vi hann i vilket fall som helst till färjan och väl på färjan så spärrade jag mina bankkort efter att jag försökt ringa min iPhone utan någon lycka.
Precis efter jag har spärrat mina kort så ringer min flickvän och säger att någon Dansk kille har ringt henne och han har mina grejer och han kan skicka dem till Sverige, SWEET!!!

Vi hade boende fixat i Göteborg men eftersom vi saknade våra flickvänner så beslutade vi oss för att köra hem till Nyköping samma kväll (natt). båten kom in till Göteborg kl. 23:15 och vi stod fem st motorcyklar på brädd längst framme vid lyckan och väntade på att den skulle öppnas.
Efter några mil så började det regna ganska så kraftigt och efter några mil till så började det även att åska och det blev duktig dimma. Hemfärden kändes ganska dramatiskt och det kändes som att vi aldrig skulle komma hem. Men vid 04 någonting så rullade vi in i Nyköping, FAN vad skönt det vara att vara hemma.

Jag ska försöka länka till mina Facebook album från resan, hoppas att det funkar.

/Philip

Bilderna från Isle Of Man och TT veckan.

http://www.facebook.com/media/set/?set=a.10150262521819002.364177.710584001&l=8d670b9019

Bilderna från England (Lake District) och Skottland.

http://www.facebook.com/media/set/?set=a.10150262371779002.364113.710584001&l=c81fd860c9

Bilderna från den lilla vurpan som en av gjorde på IOM. Det gjordes på TT banan och oxå på Mad Sunday, ska man göra en vurpa så varför inte göra den då.

http://www.facebook.com/media/set/?set=a.10150262365069002.364107.710584001&l=12e7fc8740
 
Last edited:

-flippen-

Ny medlem
Gick med
28 May 2011
Ort
Västerås
Hoj
Yamaha fzs 600 streetfighter
Kan heller inte se filmen.

Men jag vill säga att det vart en super intressant resa att följa och hoppas på fler "resedagböcker" här på forumet nu i sommar!:)
 

Crasy_Ninja

Ny medlem
Gick med
28 May 2007
Ort
Nyköping
Hoj
ZX-10R års.m -08, ZX9-R, Kawasaki års.m -00 (såld), ZX6R -96 (såld), Diverse Cross hojar 50cc-125cc
Jobbar på en lösning. jag återkommer när jag fixat en. I värsta fall tar jag bort musiken och lägger upp filmen som den är bara. :huvet:huvet
 

Teppas

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Aug 2008
Ort
Stenungsund
Hoj
MT-10 2022 & Street 765 RS
Såg för jävla gott ut! Fina vägar och gott väder! Grym resa Ni gjort!
:tummenupp
 

harboged

Original Häll Riders member
Gick med
15 May 2008
Ort
Nyköping
Hoj
2008 Aprilia Tuono Factory, 2003 KTM 640 LC4, 2003 KTM 525 EXC
Eftersom det redan har skrivits utmärkta reseberättelser tänker jag inte skriva en till. Istället kommer här en liten film som skildrar resan från Sverige till Isle of Man. Och om en bild säger mer än 1000 ord borde den här filmen säga minst 1 013 000 ord :)

[YOUTUBE-ID]axlqtNIzRXM[/YOUTUBE-ID]
 
Nyheter
Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

Top