generatorkåpa suzuki gsxr 750 -97

viktor17

Ny medlem
Gick med
15 Dec 2008
Hoj
Ducati monster
Hej!

Har en gsxr 750 som är lite skrapad på generatorkåpan och den läcker lite olja. Jag undrar om det är något som är viktigt att åtgärda? Om det är någon som har någon till salu så kan ni höra av er.

Laga. Eller byt.
Oljeläckage är aldrig nyttigt.

Okej men om jag ska laga det hur menar du att jag ska göra då? använda mig av silikon då eller något liknande. För den läcker från den nedersta gängen. Men ja funderar på att köpa ny i så fall. blir säkert lättast i slutändan:)

Det låter ju bara som att din packning har tackat för sig! Ur med oljan, ska ju ändå bytas före vintervilan, och sen sätter du dit en ny packning. Men kolla först så det inte ligger nå skräp i fogen nånstans!

Det låter ju bara som att din packning har tackat för sig! Ur med oljan, ska ju ändå bytas före vintervilan, och sen sätter du dit en ny packning. Men kolla först så det inte ligger nå skräp i fogen nånstans!

Jo kan ju vara så också. men jag glömde nog skriva att kåpan är ganska skrapad. Men det kanske endå bara är packningen eftersom den läcker från den nedre gängan. Ska prova och byta:)

Tack för svaren!

Back