Generator ZX10R -04

yiu-han

№23 Superbike
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
cbr1000rr
Är det nån som vet var man kan få tag på en generator till en ZX10R -04. Har inte hittat nån hos hojskrotarna och på ebay verkar det tomt just nu.

Ingen som har en liggandes i garaget som samlar damm?

Den går ALLTID sönder på ZX10R -04. Vi bytte på våran och beg kan du glömma.

ca 10000kr kostar en ny komplett.

/ Jens

Min kommer nog ut på blocket snart så fort idioterna slacktat hojen......

Min Kawa ZX-10R -04 stlas på natten mellan sista aug o första sept ca 02:30

Min kommer nog ut på blocket snart så fort idioterna slacktat hojen......

Min Kawa ZX-10R -04 stlas på natten mellan sista aug o första sept ca 02:30

Tjena, jag kan kolla efter din på blocket också, du får gärna göra detsamma med min 954a.

Mvh Rasmus

Fixa Kit generator. Jag har en orginal liggande, vet ej om den funkar (reserv ). Kan ohma den.

Då passar jag på att låna din tråd lite! :)
Jag behöver ha tag i en generator till Gsxr 1000 K5, någon som har en till salu?

Köp reservdelarna till 05an så håller det ,det är uppdaterade delar ,lager å shims till drivningen av högvarvsgeneratorn :tummenupp
Har tyvärr inga tips om var du får tag i en sån... :va

Då passar jag på att låna din tråd lite! :)
Jag behöver ha tag i en generator till Gsxr 1000 K5, någon som har en till salu?

Jag har massor med prylar till K5 till salu...
Vad behöver du? Generatorkåpa, spolar, svänghjul?

Någon som vet hur det ligger till med ampere tal och mc batterier!? Har en zx10'a -04 som batteriet är dött på. Måste man ha "original" amperetal på batteriet?

Någon som vet hur det ligger till med ampere tal och mc batterier!? Har en zx10'a -04 som batteriet är dött på. Måste man ha "original" amperetal på batteriet?
Nej, det spelar mindre roll, det viktiga är att det passar och kan leverera tillräcklig ström när du startar hojen. Dvs, ska du ha ett 8Ah-batteri så funkar 6-10Ah tex.

Morsans bil har väl ett 65Ah-batteri tror jag, när det gav upp förra året så satte jag dit mitt hojbatteri och startade med istället, det gick gång på gång på gång utan laddning mellan :tummenupp Och då snackar vi 8Ah-batteri, från Biltema dessutom :)

Nej, det spelar mindre roll, det viktiga är att det passar och kan leverera tillräcklig ström när du startar hojen. Dvs, ska du ha ett 8Ah-batteri så funkar 6-10Ah tex.

Morsans bil har väl ett 65Ah-batteri tror jag, när det gav upp förra året så satte jag dit mitt hojbatteri och startade med istället, det gick gång på gång på gång utan laddning mellan :tummenupp Och då snackar vi 8Ah-batteri, från Biltema dessutom :)

Kanoners... Bra info! Fattar inte varför folk "nojjar" upp sig så över biltema grejer. Det är klart att man får vad man betalar för men funkar det så funkar det..! Biltema e bra ;p

Nyheter
Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!