generator helvetet!

onlygodcanjudge

Ny medlem
Gick med
9 Jun 2008
Hoj
97 Suzuki rf 600ru
generator!

hej alla har haft problem med min generator en tid nu ...
efter ett tag efter ja lämnade in den gamla generatorn fick ja reda på att den va trasig.
skaffade en begagnad på skroten som ja satte in .
men den dog helt efter ja hade kört i en halvtime, kollade att den fungerade innan ja åkte o den fungerade.
hur kommer det sig att två generatorer går sönder fast alla säkringar e hela?
o va kan det va för fel?
någon kunnig eller några som kan ge en gissning ( batteriet? men säkringarna borde ju gå sänder först?

Last edited by a moderator:
Generator !!

Hej !
antingen är det ett vanligt typfel på din hoj eller så har du problem i någon kabelhärva med kortslutning,
kolla hela kablaget från generator till laddrelä o vidare till batteri,speciellt alla kontaktstycken,vanligt att det blir fukt o smuts som hjälper till o kortsluta.
se även över laddrelå så inte knaset ligger där.

nyfiken fråga ,, vad betalade du för en beg generator ?

Mvh Jocke.

Hej !
antingen är det ett vanligt typfel på din hoj eller så har du problem i någon kabelhärva med kortslutning,
kolla hela kablaget från generator till laddrelä o vidare till batteri,speciellt alla kontaktstycken,vanligt att det blir fukt o smuts som hjälper till o kortsluta.
se även över laddrelå så inte knaset ligger där.

nyfiken fråga ,, vad betalade du för en beg generator ?

Mvh Jocke.

ja betalade 2000kr på spinings wheel i tumba . ny kostade 6300 kr tack för svaret:)

Ok !
kolla allt du kan innan du sätter dit någon ny generator igen,
min generator gick för en månad sedan men jag lyckades få fatt i en
ny för drygt 2000:- hör av dig om du behöver hjälp med generator,så kan jag kolla om den firman kan linda upp en till dig med för dryga 2tusingen,med garanti o allt såklart,men som sagt viktigt som F-N att du inte har något knas med dina
kontaktstycken eller laddrelä.

mvh Jocke.

ja betalade 2000kr på spinings wheel i tumba . ny kostade 6300 kr tack för svaret:)

om jag inte minns fel så var de de hojarna som hade det dåliga laddreläet som det blev kortis i och då eldade generatorn.hade sådana problem på min gixx och haft det på min rgv oxå.köpte nån piratregulator på delta i falkenberg och lindade om spolarna så funkade allt sedan.

om jag inte minns fel så var de de hojarna som hade det dåliga laddreläet som det blev kortis i och då eldade generatorn.hade sådana problem på min gixx och haft det på min rgv oxå.köpte nån piratregulator på delta i falkenberg och lindade om spolarna så funkade allt sedan.

tack för infot:tummenupp

Nyheter
Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Shelby Turner, klar för GGN

Pressmeddelande 2026-08-05F...

Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...