Gemensamt garage/"verkstad" i Malmö [Nytt försök]

Gula faran skrev:
:7peta jag har ett hyfsat stort garage...som det får plats lite hojar och meck i....... hjälper ni till rensa ut det som skrotar där nu...så har ni plats... !!!! kanske kan vara något!!!! finns dock inte maskiner o verktyg alls... :rolleyes:
Låter juh kanon, jag är på.

Malmö??

xyx skrev:
I förra veckan startade jag en tråd i det allmäna forumet för att ta tempen på intresset för att försöka fixa ett gemensamt garage/mekarplats här i Malmö.
Detta är något som jag själv och säkert andra lägenhetsboende med mörka flerbilsgarage saknar.
mizzförStånd eller wannaHave....stod de inte MalmÖ i första inlägget
från XYX...??
vore trevligt att slippa "pendla" till S-håla :lol varje gång Vi vill ut å lufta
våra bågar....
kanske be nån uppsatt tunnelborrare att gröpa ut ett underjordiskt "Fete" -
garage mittIcity :banana
kEEp up the good work

Gixxer93 skrev:
mizzförStånd eller wannaHave....stod de inte MalmÖ i första inlägget
från XYX...??
vore trevligt att slippa "pendla" till S-håla :lol varje gång Vi vill ut å lufta
våra bågar....
kanske be nån uppsatt tunnelborrare att gröpa ut ett underjordiskt "Fete" -
garage mittIcity :banana
kEEp up the good work
Käglinge/Oxie är ett alternativ och hos gula faran är ett alternativ.
Tror det är mycket saker som bestämmer var det blir. Kostnad osv.
Alla som är intresserade kommer få hänga med en runda till alla intressanta ställen sedan får man bestämma sig för där man själv vill vara. Det kanske inte finns plats till alla på samma ställe.
Är ni intresserade så sätt upp er på listan. Gillar man inte garaget så är det ingen fara. Detta äör bara en intressekoll.

Mr K skrev:
Käglinge/Oxie är ett alternativ och hos gula faran är ett alternativ.
Tror det är mycket saker som bestämmer var det blir. Kostnad osv.
Alla som är intresserade kommer få hänga med en runda till alla intressanta ställen sedan får man bestämma sig för där man själv vill vara. Det kanske inte finns plats till alla på samma ställe.
Är ni intresserade så sätt upp er på listan. Gillar man inte garaget så är det ingen fara. Detta äör bara en intressekoll.

Jag är intresserad Johan av att kunna ha banhojen någonstans :)
Så kanske micke kan lära en pågameck :tummenupp

1. Zilversurfer ( Tar dock med egna vertyg ) Maskiner är alltid bra..
2. GSXR1100R
3. Superduper Trollkarlen
4. xyx (i brist på ultracentralt ;) )
5.
6.

Intresselista:

2. GSXR1100R
4. micke.a
5. diablo
6.
7.
8.
9.
10.

Ska det vara så svårt att göra en copy/paste för att lägga till sig på listan om man är intresserad. :va

Mr K skrev:
Pma priser och förutsättningar. El, Värme, Larm, Vatten osv ......

Det går aldrig med privat garage, jag trodde du visste det MrK. Sena mek. kvällar, alla måste ha nycklar mm mm. Jag skulle alldrig ställa in min hoj, där fler än hoj ägarna har tillträde.

Antingen så håller vi oss till ett garage åt gången, eller så hoppar jag - det blir bara en massa snack sen händer inget.

EDIT: Jag behåller mitt garage - pallar inte en massa strul, där en privata verktyg hamnar i fel verktygslåda. 4-6 hojjar är väl ok, men nu när det börjar bli upp mot 10 så skiter jag i det.

Intresselista:

1. GSXR1100R
2. Superduper Trollkarlen
3. micke.a
4. diablo
5.
6.
7.
8.
9.
10.

Last edited:
Mr K skrev:
Intresselista:

2. GSXR1100R
4. micke.a
5. diablo
6.
7.
8.
9.
10.

Ska det vara så svårt att göra en copy/paste för att lägga till sig på listan om man är intresserad. :va

Ja :D :D

Du är så söt K för du ville göra detta för mig :kär

Zilversurfer skrev:
Det går aldrig med privat garage, jag trodde du visste det MrK. Sena mek. kvällar, alla måste ha nycklar mm mm. Jag skulle alldrig ställa in min hoj, där fler än hoj ägarna har tillträde.

Antingen så håller vi oss till ett garage åt gången, eller så hoppar jag - det blir bara en massa snack sen händer inget.

EDIT: Jag behåller mitt garage - pallar inte en massa strul, där en privata verktyg hamnar i fel verktygslåda. 4-6 hojjar är väl ok, men nu när det börjar bli upp mot 10 så skiter jag i det.

Intresselista:

1. GSXR1100R
2. Superduper Trollkarlen
3. micke.a
4. diablo
5.
6.
7.
8.
9.
10.
saken är att jag roddar 2 olika garage nu och tänkte ta alla på en tur och visa sedan får folk välja de det tycker är bäst.

Jag tänkte att du, gsxr, micke & diablo meckar hos gula faran och har det själva. Alla kännber alla osv ........

De andra som är intresserade ville ha närmare malmö så de kommer jagh styra ut på de hållet. Fattar nu nu Zpindelmannen?

Bifogat

• azpindel.jpg
    azpindel.jpg
    11 KB · Visningar: 48
Mr K skrev:
saken är att jag roddar 2 olika garage nu och tänkte ta alla på en tur och visa sedan får folk välja de det tycker är bäst.

Jag tänkte att du, gsxr, micke & diablo meckar hos gula faran och har det själva. Alla kännber alla osv ........

De andra som är intresserade ville ha närmare malmö så de kommer jagh styra ut på de hållet. Fattar nu nu Zpindelmannen?

OK hos gula faran

1. GSXR110000000000000000RRRRRRRRRRRR TIBA
2. Micke.a aka slöfis
3. Diablo ( handstyrd fläkt )
4. Zilversurfer aka 1.03

Mitt garage är i dagsläget fullt med tunga skräpsaker (marmorskivor) ... men en generallrensning går det in en del hojar...alltså inget vanligt tvåbilsgarage...

El = finns
Värme = nix (mina hojar alltid överlevt dock)
Vatten= kan fixas
Larm= bl a 2 rottweiler.......men bättre lås får ju ordnas på garaget!!! man kan alltså inte var hundrädd!!!!!
Pris = inte funderat på det än... men de som hjälper till med "utrensning" får vääääldigt låg hyra !!!! :tummenupp

Endast hojägarna (o jag :rolleyes: ) får tillgång till garaget givetvis!!!!

så långt än så länge.....

OK hos gula faran

2. Micke.a aka slöfis
4. Zilversurfer aka 1.03
5. Superduper Trollkarlen

Jag tar gärna de billigaste alternativet fattig som en kyrkråtta.

Jag behöver endast nånstanns att skruva å så.

Mitt garage är i dagsläget fullt med tunga skräpsaker (marmorskivor) ... men en generallrensning går det in en del hojar...alltså inget vanligt tvåbilsgarage...Inga probs, vi hyr ett släp och slänger det du vill

El = finns Super
Värme = nix Sätter in en byggfläkt - måste kunna meka på vinternVatten= kan fixas
Larm= bl a 2 rottweiler.......men bättre lås får ju ordnas på garaget!!! man kan alltså inte var hundrädd!!!!! Älskar hundar
Pris = inte funderat på det än... men de som hjälper till med "utrensning" får vääääldigt låg hyra !!!! :tummenupp = Vi betalar för dina kostnader

Endast hojägarna (o jag :rolleyes: ) får tillgång till garaget givetvis!!!!

så långt än så länge.....

Jag har plats i ett garage på Krusegatan 25 i Malmö (vid sydsvenskan). Det finns möjligtvis plats att hyra. Jag finns på plats hela denna lördag om någon vill titta förbi.

OK hos gula faran

2. Micke.a aka slöfis
4. Zilversurfer aka 1.03
6. Pu77e

Jag behöver endast nånstanns att skruva å så.

Kan vara med på rensningen av Gula Farans garage då jag kör sopbil :banana som sväljer nästan allt mot billig hyra

Last edited by a moderator:
pu77e skrev:
Kan vara med på rensningen av Gula Farans garage då jag kör sopbil :banana som sväljer nästan allt mot billig hyra
:tummenupp :tummenupp

1. GSXR110000000RRRRRR TIBA
2. Micke.a aka slöfis
4. Zilversurfer aka 1.03
6. Pu77e
...mer än fullt nu tror jag....

Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm