Gelleråsen 8/8 BKK (eftersnack)

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
Någon som vet hur det gick med personen som körde av?

Annars en bra dag med ganska mycket körning och bra tips:tummenupp

Sista jag hörde innan jag rullade hem var att han hade klagat på att det gjorde ont i ryggen. Inget bra tecken, med tanke på hur länge han låg kvar. Jag såg inte när han druttade av men det hade tydligen inte gått så fort när han tog diket.

Annars var det skoj, lite sakta kanske det gick i den gruppen jag hamnade. Är väl lite för snäll för att köra om folk för nära, speciellt dom som bromsar mitt på rakorna, den kategorin människor brukar bli lite smårädda när man tar dom i innerspår ;) Så här i efterhand så kanske man skulle bokat bägge dagarna ;)

Håller med om att det va en mycket lärorik och rolig dag.
Tyckte dock att det gick lite sakta i min grupp, synd att man inte hade bokat mellangruppen.
Där kanske man hade varit ivägen helatiden iof :(
Men jag är mycke nöjd med instruktörerna som förklarade allt på ett bra sätt.
Är nog inte sista gången jag åker på en smc kurs.
Hoppas det gick bra för han som gick av.
Det va som sagt lite läskigt att han låg kvar så länge.

p0nta skrev:
2362966 Håller med om att det va en mycket lärorik och rolig dag.
Tyckte dock att det gick lite sakta i min grupp, synd att man inte hade bokat mellangruppen.
Att han ligger länge behöver inte betyda så mycket, banpersonalen säger alltid åt alla att ligga tills ambulansen kommer, klagar han dessutom över ryggsmärtor så tar ambulanspersonalen det säkra före det osäkra och lägger patienten mycket försiktigt på en spinalbräda, och sätter nackkrage, det tar lite tid. Men jag hoppas verkligen att det gick bra, vart körde han av? någon skrev något om ett dike, är det diket mellan hårnålen och S:et?
:va

crashtestdummy skrev:
2362989 Att han ligger länge behöver inte betyda så mycket, banpersonalen säger alltid åt alla att ligga tills ambulansen kommer, klagar han dessutom över ryggsmärtor så tar ambulanspersonalen det säkra före det osäkra och lägger patienten mycket försiktigt på en spinalbräda, och sätter nackkrage, det tar lite tid. Men jag hoppas verkligen att det gick bra, vart körde han av? någon skrev något om ett dike, är det diket mellan hårnålen och S:et?
:va

Han/hon gick ut i höghastighetsvänstern innan depåkurvan.

p0nta skrev:
2362966 Håller med om att det va en mycket lärorik och rolig dag.

det är rätt åt dig att du hamnade i den söliga gruppen!!:D

jag va även med o åkte idag (9/8) och killens hoj stod kvar i "tvättfållan" så han blev nog kvar på sjukan över natten.

Hojen (den blå Kawwan) är hämtad av en bekant till honom, och jag fick reda på av honom att han blir kvar några dagar på sjukhus, det var en spricka i en kota, han mår bra efter omständigheterna.

mycket bra åkning på åsen, bra instruktörer! De flesta gick in för att tipsa och visa iaf i dada-gruppen ajg var med i :D visst kanske gick lite för sakta i "dagis" gruppen men har man inte åkt bana innan tycker jag man bör köra den första gången iaf.

Lärde mig mycket och det kommer blir mången fler timmar på bana var så säkra :tummenupp

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT