Gelleråsen 28-29 aug med banåkning.nu

Jag körde också i medelgruppen.. Det är lite klurigt det där med omkörningar hur man än vänder och vrider på det tror jag.. Jag var väl en av de långsammaste på banan och räknar med att bli omkörd lite här och var.. Jag koncentrerar mig på mitt helt enkelt och kör nån om så får den göra det.. Tycker det är mycket bättre med fri omkörning än t.ex. enbart på rakan osv. Dock råkade jag ut för en-två omkörningar som jag inte tyckte var dom bäst planerade.. Det är ju sån otrolig skillnad på hur den som blir omkörd och på den som kör om ser situationen också. Jag tog upp det med person ifråga direkt efter (hur ska han/hon annars veta att jag upplevde det lite obehagligt).. Jag fick också höra att jag blev omkörd vid ett tillfälle som kanske inte var så snyggt, men den omkörningen hade jag inte ens reagerat på, så det är väldigt olika hur man ser det där..
Som arrangör tror inte jag man kan göra så mycket mer än att tydligt informera under första förarmötet att när man kör om så ska det ske på villkoret att den som blir omkörd tycker det är ok (nu tänker jag enbart på gatgrupperna, framförallt den "lugnaste").. I den gruppen är det trots allt ingen tävling.. Ligger man o hetsar för att man absolut vill om NU så slutar det oftast illa, rakan kommer ju så småningom om inget läge ges tidigare, så varför inte bara ta det lite piano om man ligger bakom någon som är lite "osäker"/långsam..
Jag körde på Gotland Ring i juni och även om det påtalades efter varje pass att omkörningarna ska vara ok så råkade jag ut för fler idiotiska omkörningar där än på Gälleråsen.. Tror det har med folket att göra som kör :va
Jag förstår att Combat Girl blev skärrad, samtidigt tror jag det hänger på var och en att körningen blir sjysst.
Jag själv tycker enbart det är "läskigt" att bli omkörd när jag har börjat gå in i en kurva och nån kommer på insidan när jag redan har påbärjat svängen så att jag nästan måste räta upp.. Det är för mig att snå "mitt idealspår" och det tycker inte jag hör hemma i gatgrupper.. I övrigt var körningen helt toppen!! :yoparty (eller jag har ju egentligen inget att klaga på eftersom jag inte har tagit upp nåt på plats :tungan Men det här var mina tankar i efterhand..)

Jag körde också i medelgruppen.. Det är lite klurigt det där med omkörningar hur man än vänder och vrider på det tror jag.. Jag var väl en av de långsammaste på banan och räknar med att bli omkörd lite här och var.. Jag koncentrerar mig på mitt helt enkelt och kör nån om så får den göra det.. Tycker det är mycket bättre med fri omkörning än t.ex. enbart på rakan osv. Dock råkade jag ut för en-två omkörningar som jag inte tyckte var dom bäst planerade.. Det är ju sån otrolig skillnad på hur den som blir omkörd och på den som kör om ser situationen också. Jag tog upp det med person ifråga direkt efter (hur ska han/hon annars veta att jag upplevde det lite obehagligt).. Jag fick också höra att jag blev omkörd vid ett tillfälle som kanske inte var så snyggt, men den omkörningen hade jag inte ens reagerat på, så det är väldigt olika hur man ser det där..
Som arrangör tror inte jag man kan göra så mycket mer än att tydligt informera under första förarmötet att när man kör om så ska det ske på villkoret att den som blir omkörd tycker det är ok (nu tänker jag enbart på gatgrupperna, framförallt den "lugnaste").. I den gruppen är det trots allt ingen tävling.. Ligger man o hetsar för att man absolut vill om NU så slutar det oftast illa, rakan kommer ju så småningom om inget läge ges tidigare, så varför inte bara ta det lite piano om man ligger bakom någon som är lite "osäker"/långsam..
Jag körde på Gotland Ring i juni och även om det påtalades efter varje pass att omkörningarna ska vara ok så råkade jag ut för fler idiotiska omkörningar där än på Gälleråsen.. Tror det har med folket att göra som kör :va
Jag förstår att Combat Girl blev skärrad, samtidigt tror jag det hänger på var och en att körningen blir sjysst.
Jag själv tycker enbart det är "läskigt" att bli omkörd när jag har börjat gå in i en kurva och nån kommer på insidan när jag redan har påbärjat svängen så att jag nästan måste räta upp.. Det är för mig att snå "mitt idealspår" och det tycker inte jag hör hemma i gatgrupper.. I övrigt var körningen helt toppen!! :yoparty (eller jag har ju egentligen inget att klaga på eftersom jag inte har tagit upp nåt på plats :tungan Men det här var mina tankar i efterhand..)

Det var ju ca 48st avåkningar under dessa 3 dagar på Gotland!!! Har aldrig upplevt så många krascher någonsin!!! Den gången höll jag mig iaf på hjulen.. :tummenupp
Sjukt rolig bana dock.. synd att färjan kostar flis..

När kommer bilderna emelie?? jag poserade som fan i depåböjen när du fotade...:D

När kommer bilderna emelie?? jag poserade som fan i depåböjen när du fotade...:D

Gjorde du?! Måste ha missat dig :va :tungan Nej, skoja bara.. Har gått igenom alla bilder från torsdagen nu.. 900 bilder blev drygt 300.. Har maaaaaassa bilder som är "helt ok", men som jag inte kommer lägga upp.. Är nån dock intresserad av alla bilder på sig får den pma :)

En liten teaser ;)

Bifogat

• IMG_3977.jpg
    IMG_3977.jpg
    211.4 KB · Visningar: 87
Det blev en jäkla fart i inboxen :näsblod :tungan
Mina bilder från torsdagen kommer förhoppningsvis komma upp under morgondagen/kvällen (startar tråd och länkar dit dom ligger).. Bilderna från fredagen kommer förhoppningsvis upp på onsdag, eller eventuellt också imorrn om jag hinner..
Jag tar tag i alla pm jag har fått när jag har slängt upp alla "bra" bilder.. :rolleyes:

Det blev en jäkla fart i inboxen :näsblod :tungan
Mina bilder från torsdagen kommer förhoppningsvis komma upp under morgondagen/kvällen (startar tråd och länkar dit dom ligger).. Bilderna från fredagen kommer förhoppningsvis upp på onsdag, eller eventuellt också imorrn om jag hinner..
Jag tar tag i alla pm jag har fått när jag har slängt upp alla "bra" bilder.. :rolleyes:

Det ser vi fram emot:tummenupp
Vilka mer var det som fotade? Tyckte det låg folk med kameror överallt vid banan, kanske ngn som vet om det kommit upp bilder ngn annanstans?

Läser man andra trådar om Banåkning.nu
Empati i medelgrupp saknas hos vissa, det finns folk som hota med att ramma andra under en körning. Sen finns det någon som blivit rammad och fått men för livet på körningar trist när sånt händer. Hot om polisanmälan mellan deltagare låter trevlig atmosfär.

Empati i medelgrupp saknas hos vissa, det finns folk som hota med att ramma andra under en körning. Sen finns det någon som blivit rammad och fått men för livet på körningar trist när sånt händer. Hot om polisanmälan mellan deltagare låter trevlig atmosfär.
Ja allt som skrivs på sporthoj är ju ren fakta:rolleyes: jag har åkt i alla grupper och det är inget jag har upplevt!Jag kommer fortsätta åka med dom även nästa år.Jag ger dom 10/10:tummenupp

Det du nämner ovan låter inte alls trevligt och är så klart inte ett betende som ska accepteras.

Däremot är min uppfattning att banåkning.nu har styrt upp allt bra med ansvarstagande funktionärer mm under dom dagar jag kört med dom vilket genererat i mindre antal vurpor än det varit på andra bandagar jag deltagit på.

Tyvärr så händer det ju ändå att folk skadar sig vilket aldrig är kul, men det är ju i slutändan delatagarna som bär det största ansvaret enligt min mening.

Murveln!

Du ska ha ett stort tack för kramen. Skickar även en stor eloge till dig för att du bad om ursäkt.

Peter!

Tack för samtalet. som du sa vi kommer aldrig helt överens men vi möttes ju en bit på vägen iallafall! :tummenupp
Lycka till i fortsättningen.

Last edited:

Visst shit happens när man åker hoj och på bana. Hot och hot, polisanmälan blev gjord men det har ju med personen som körde på mig att göra, kan man inte be om ursäkt och ljuger får man skylla sig själv :) I övrigt tycker jag att banåkning.nu har bra bandagar och det är ju inte deras fel att de råkade få en idiotisk deltagare liksom... Normala människor står ju för det de gör trots att det inte är meningen liksom... Och jag har varit på 2 bandagar till med banåkning.nu efter olyckan och då har det funkat riktigt bra så :) klart det finns väl alltid ngn som inte är till 100 nöjd men det e nog väldigt svårt att som arrangör göra typ 80 åkare nöjda...

ordet i denna text blev visst "liksom"...

Pulkaskurk

Så här skrev du själv för ett tag sen pulkaskurk

Då ska jag köra på dig så du får skador på både dig å hojen då... .utan å bry mig för du får ju skylla dig själv att du e där å "står ivägen"...
För de e ju tydligen helt ok

det bästa vore väl om arrangör med sina funktionärer var mer med och direkt flyttar folk som inte e i rätt grupp och folk som missköter sig flera ggr trots tillsägelser borde plockas av banan för...

ska det då va så svårt att ta ansvar? eller e de så att ni pojkar å flickor som inte klarar av att ta ansvar och följa tydliga regler helt enkelt har alldeles för liten snopp eller försmå tuttar?

Kört med dom flesta aktörerna under mina år som hojåkare.
Från lugn till licens.
Trevliga ord från dig, vilken rubbräsering vart det på anmälan kan vara bra för framtida bruk om någon är dum.

Å va jag gillar folk med förutfattade meningar.
Det vet väl du med ditt yrke som polis att man inte ska dra förhastade slutsatser av allt man hör och läser utan skaffa sig fakta.

Alla historier har två sidor.

I fallet Pulkaskurk så ringde vi båda parter och löste problemen när vi såg hennes tråd. Han som körde på henne blev flyttad till snabb grupp.

I fallet Gälleråsen 28-29/8 så hade vi ett extra förarmöte dag 1, och ett möte med bara medelgruppen dag 2. Vi var också upp på läktaren och iakttog medelgruppen, 2pers från Banåkning och 3st utomstående vi såg inga insidenter. Jag är väldigt ledsen att Combatgirl kännde som hon gjorde och vi har diskuterat detta per telefon.

Jag ansvarar till fullo för mina bandagar, jag försöker att göra alla nöjda och glada och att alla ska ha en fantastisk bandag tillsammans. Tyvärr kan jag inte garantera allas säkerhet men vi gör så gott vi kan. En bankörning utan insidenter är väl lika troligt som att nollvisionen skulle fungera...

För att du ska få lite mer kött på benen om Banåkning.nu så erbjuder jag dig att åka med oss på vår första körning på Midlanda 2009, det är bara att ringa mig på 070-344 60 22 så fixar jag en gratis 2 dagars körning i vilken grupp du vill . Välkommen att skaffa dig en egen bild av oss.

Nu tycker jag det räcker med pajkastning!!! Vi är väl vuxna....

Mvh Peter Ilar
Banåkning.nu

Last edited:
Å va jag gillar folk med förutfattade meningar.
Det vet väl du med ditt yrke som polis att man inte ska dra förhastade slutsatser av allt man hör och läser utan skaffa sig fakta.

Alla historier har två sidor.

I fallet Pulkaskurk så ringde vi båda parter och löste problemen när vi såg hennes tråd. Han som körde på henne blev flyttad till snabb grupp.

I fallet Gälleråsen 28-29/8 så hade vi ett extra förarmöte dag 1, och ett möte med bara medelgruppen dag 2. Vi var också upp på läktaren och iakttog medelgruppen, 2pers från Banåkning och 3st utomstående vi såg inga insidenter. Jag är väldigt ledsen att Combatgirl kännde som hon gjorde och vi har diskuterat detta per telefon.

Jag ansvarar till fullo för mina bandagar, jag försöker att göra alla nöjda och glada och att alla ska ha en fantastisk bandag tillsammans. Tyvärr kan jag inte garantera allas säkerhet men vi gör så gott vi kan. En bankörning utan insidenter är väl lika troligt som att nollvisionen skulle fungera...

För att du ska få lite mer kött på benen om Banåkning.nu så erbjuder jag dig att åka med oss på vår första körning på Midlanda 2009, det är bara att ringa mig på 070-344 60 22 så fixar jag en gratis 2 dagars körning i vilken grupp du vill . Välkommen att skaffa dig en egen bild av oss.

Nu tycker jag det räcker med pajkastning!!! Vi är väl vuxna....

Mvh Peter Ilar
Banåkning.nu

Faan, jag ändrar mig! Tycker banåkning.nu är helt ansvarslösa och jag hade INTE kul på Gälleråsen den 28 - 29/8..
Kan jag också få åka gratis med er på midlanda nästa år nu??? :) :tummenupp

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...