Gelleråsen 27 Aug med Actionpics - Tre grupper endast

Lyssna inte på dem, de kör i snabba gruppen, tjöp min i långsam, vi startar senare, mao behöver du inte stressa så.
 
Förutom vädret så var dagen klockren. Det var min första körning med Actionpics och det kommer lätt att bli fler. En eloge till funktionärerna som stod ut i regnet och kylan.

Det enda jag saknade var en ruta på inskrivningsblanketten för "närmast anhörig". Olyckor händer rätt lätt och att leta efter detta i efterhand kan vara rätt marigt. I mitt fall är det så att de flesta känner mig som ett nick på Sporthoj.com och i bästa fall har mitt mobilnummer.

/RMT
 
Förutom vädret så var dagen klockren. Det var min första körning med Actionpics och det kommer lätt att bli fler. En eloge till funktionärerna som stod ut i regnet och kylan.

Det enda jag saknade var en ruta på inskrivningsblanketten för "närmast anhörig". Olyckor händer rätt lätt och att leta efter detta i efterhand kan vara rätt marigt. I mitt fall är det så att de flesta känner mig som ett nick på Sporthoj.com och i bästa fall har mitt mobilnummer.

/RMT

Det är redan åtgärdat!
Fler har kommit med det tipset och självklart tog vi det till oss.

/Liwa1
 
Är du hel? Det såg inte så trevligt ut när du låg helt stilla mitt i banan.

Intresseklubben undrar vad du hade för sulor på?

Krya på dig!

/A

Vill minnas att min gode depågranne hade slicks.
Märke okänt.

var är bilderna!?QUOTE]


De kommer, har några att gå igen först men skall försöka få upp dem under dagen.:tummenupp

Servern din sida ligger på är antingen överansträngd eller så är inte min och din dator kompisar! :)
Nån aning om vad problemet är?
Gratis webbhotell på Grönland? ;)
 
Last edited:
Hemma igen!
Inte kul att köra omkull, men jag mår rätt bra. En komprimerad kota i ländryggen och sprickor i bröstkorgen. Tack till de mycket kompetenta instruktörer och sjukvårdspersonal som hjälpte mig:tummenupp
Mats
 
Hemma igen!
Inte kul att köra omkull, men jag mår rätt bra. En komprimerad kota i ländryggen och sprickor i bröstkorgen. Tack till de mycket kompetenta instruktörer och sjukvårdspersonal som hjälpte mig:tummenupp
Mats

Hej Mats,

Skönt att höra från dig. Det var en riktig luftfärd du gjorde.
Vi hade kontakt med sjukhuset på sena eftermiddagen genom TM ambulans för att få veta status på dig men kunde inte få veta något exakt, bara att det "inte var någon fara" med dig. Vi fick sen bara information om att dom ville behålla dig för observation över natten.

Skönt iallafall att höra från dig och att du verkar vid gott mod trots skadorna som vi hoppas läker utan problem eller men.

Mvh
Marcus & Lillan
 
Jag låg som första hoj bakom, såg bara hur det blev ett stort dammoln av dig och hojjen. Vet du vad som hände?
Jag gick in som vanligt i högern och tog höjd mot bankanten för att få en bra ingång i högern ut mot start och mål. Men båda däcken släppte samtidigt, kanske var jag för långt ut mot kanten där det ligger lite grus och däcksrester.
Sedan kanade jag av banan och i sanden fick både hojen och jag fäste varvid jag gjorde en luftfärd och landade på huvudet och slog ner på ryggen.
Kanske någon instruktör kan svara på om jag kom för nära kanten.
Mats
 
Bakdäcket släppte först, tror du var påväg mot en hederlig lowslide, men bankanten/sandfållan kom ivägen först eftersom du låg i spåret ganska nära vänsterkanten. Jag kommer inte ihåg om du hade bromsljus på, så jag vet inte om du la på broms eller något där, men det var ganska tidigt som det släppte, inte jättemycket nedlägg eller så.

Gott att det verkar ha gått bra med dig, det gick iallfall ganska fort där under ett par varv när det hände!
 
Bakdäcket släppte först, tror du var påväg mot en hederlig lowslide, men bankanten/sandfållan kom ivägen först eftersom du låg i spåret ganska nära vänsterkanten. Jag kommer inte ihåg om du hade bromsljus på, så jag vet inte om du la på broms eller något där, men det var ganska tidigt som det släppte, inte jättemycket nedlägg eller så.

Gott att det verkar ha gått bra med dig, det gick iallfall ganska fort där under ett par varv när det hände!
Jag antar att jag kom för nära bankanten alltså. Jag lade ej på någon broms, så det måste ha varit något skräp på banan, tyckte inte heller att nedlägget var för mycket. Man lär sig av misstagen:tummenupp
 
Är du hel? Det såg inte så trevligt ut när du låg helt stilla mitt i banan.

Intresseklubben undrar vad du hade för sulor på?

Krya på dig!

/A

Jag hade Pirelli slicks, 180 bak. Varit med ett tag men innan vurpan va det bra nyp i de, bättre än vanliga gatdäck... Men "bara sista varvet", mycket nerlägg och okänslig höger gjorde att man fick sig en flygtur.

Jag klarade mig bra, hö fot, vä knä, hö skinka, hö axel, nacken och ryggen är lite mördbultade men inget brutet...

Jag låg kvar för att jag inte ville upp och springa mitt i banan, visste inte hur det var med nacken + att på tidigare bankörningar har de sagt att tror du att du har ont ligg kvar där du är.
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top