Gelleråsen 22-23 Maj med www.banåkning.nu

Men snabbast av alla kommer jag att vara....men nu till en fråga som är osäkrare. Var ska jag bo nånstans?

Jajajaaa....

Åk först ni så väntar jag där framme:rolleyes:

Har en biljett i lugn/medel till salu PMa om ngn e intresserad...

Va? Ska du inte köra nu? Kan instruktöra lite bra spår och teknik så du inte åker därifrån "långsammast" :tummenupp

Dal-Mausen

Last edited:
Va? Ska du inte köra nu? Kan instruktöra lite bra spår och teknik så du inte åker därifrån "långsammast" :tummenupp

Dal-Mausen[/QUOTE]

Jo jag ska åka :) Men du får gärna visa lite teknik och bra spår så jag lär mig åka lite fortare... för nu går de fan inte fort... :) Fast de e klart de går inte fort hur jag än åker... har en strypt hoj...

Blir väl att ta det rätt så lungt, har knappt suttit på hojen i år, premiär på bana för i år och en helt ny sådan dessutom. Skulle kanske ha valt medelgruppen istället för snabb, men en får väl acceptera om man blir ett rundningsmärke :pannkyss

Någon som har med sig däcksutrustning förresten? Och kanske kan bistå med lite assistans? Sulorna som sitter på nu kanske håller en dag, men det är osäkert.
Däckprylar finns, bara hojta när /om du behöver låna eller hjälp att byta.
Fast det kan nog kosta en öl där mot kvällskvisten ;)

Däckprylar finns, bara hojta när /om du behöver låna eller hjälp att byta.
Fast det kan nog kosta en öl där mot kvällskvisten ;)

Det låter ju bra, ja förutom det där med ölen då. Kommer att övernatta på annan ort så jag kommer inte vara där på kvällstid. Får väl återgälda lånet/assistansen genom att inte förnedra dig ute på banan :arsele

Hmm... ehh, ja :rolleyes:

Jag ska oxå köra 9or men jag väntar till 28-29aug du vet att jag skyndar långsamt men jag kraschar ju lite mindre än dig du vet gammal är äldst:7peta
Nu kan ju även jag asfaltssimma ibland. Det är ju tradtion att jag lägger mig på premiären på midlanda, men det räcker :D :D
Haha, jag hann först. Highsideade på min banpremiär i år - Mantorp 2/5. Fick åka vacuummadrass till US Linköping. Skulderbladsfraktur :( Ingen hojåkning eller skytte förrän juni :gråta Givetvis landade Gixxern på nya radialbromspumpen oxå :huvet
1500 spänn för 1½ pass + alla reparationskostnader... Dyra varv! Men det var kul till dess. Har aldrig skrapat fotpinnarna på SRAD'en innan. Mantorp var riktigt rolig!

Bifogat

• axeln.jpg
    axeln.jpg
    33.5 KB · Visningar: 42
Haha, jag hann först. Highsideade på min banpremiär i år - Mantorp 2/5.

Sorry K-Man. Du var inte först:huvet
Själv testade jag motorkåpans slitagekoefficient mot asfalten redan premiärdagen den 1/5... (i 4:e kurvan första varvet:rolleyes: ) Men dock med mycket bättre resultat. Syns knappt :tummenupp

Men int får jag första pris för det... -Saint. Berätta nu om din körning :D

Jo jag ska åka :) Men du får gärna visa lite teknik och bra spår så jag lär mig åka lite fortare... för nu går de fan inte fort... :) Fast de e klart de går inte fort hur jag än åker... har en strypt hoj...

Gött mos
Vi fixar det. Bara det inte snöar som nu...:huvet

Dal-Mausen

Last edited:
Är det någon ljudnivågräns på banan eller? Hittar inget om det... Kunde ju vara kul att veta innan man kommer dit.

Gelleråsen har inte haft bullerkrav hittills. Det ligger ju bredvid ett stenbrott! Körde med helsystem i juli '07 utan problem

Då är frågan vem av er som har rätt. Jag hittar ingen sådan info på deras hemsida, så om dom har en bullergräns borde dom ha skrivit ut det kan man tycka (Kanske vore vettigt att skriva ut om man inte har det också eftersom det verkar var ett vanligt förekommande problem). Någon som med säkerhet vet hur det är?

Har helsystem på hojen och har inte någon direkt koll på vilken ljudvolym det spottar ur sig. Klarade kravet på 97dBA på Motopark i Finland iaf, men kollade aldrig vad hojen gav bara att det var under.

Skilj på om det finns bullerkrav eller om det verkligen kommer bli kontroll. Gelleråsen har definitivt krav på sig från kommunen vad gäller buller. Jag räknar kallt med att det är krav på 95dB i förbifart, däremot tror jag inte att någon kommer mäta.

Problemet med 95Db är att det kalarar inte ens en orginalhoj.
Men fan va kul det ska bli att raca lite på Åsen.

vad tror folket att det blir för väder då?!:va
Tycker det ändras varje dag..
ena dagen sol å 14 grader sen dagen efter 7 grader å regn..:huvet

from: Mike Luff <motorstadion@telia.com>
datum: 19 maj 2008 09:11
ämne Re: Bullerkrav?

95db vid flyby mätning dvs mät ca10met från bankanten vid speakertornet

vad tror folket att det blir för väder då?!:va
Tycker det ändras varje dag..
ena dagen sol å 14 grader sen dagen efter 7 grader å regn..:huvet

sålänge de inte regnar är jag nöjd.

Då är frågan vem av er som har rätt. Jag hittar ingen sådan info på deras hemsida, så om dom har en bullergräns borde dom ha skrivit ut det kan man tycka (Kanske vore vettigt att skriva ut om man inte har det också eftersom det verkar var ett vanligt förekommande problem). Någon som med säkerhet vet hur det är?

Har helsystem på hojen och har inte någon direkt koll på vilken ljudvolym det spottar ur sig. Klarade kravet på 97dBA på Motopark i Finland iaf, men kollade aldrig vad hojen gav bara att det var under.

lustigt, min R6a med endast slipon låter helt klart förmycket och klarar inte en 97dB kontroll.

Last edited:
Ja lär svänga förbi o kika iaf, kanske kan hoppa in o köra lite om de e nån som kör ut sig tidigt :S ..
Ang bullerkrav så finns dem väl där, men jag har aldrig sett nån mätning göras så de ska ni inte behöva oroa er för...

Gelleråsen 22-23 Maj

Hej och välkommen till våran körning på Gelleråsen. Vi kommer att finnas på plats kvällen före körningen och för er som vill campa, bo i buss etc är det ok att göra detta i depån.

Vi ankomsten och före start skall alla ha skrivit in sig och besiktigat sin hoj, vilket man kan göra från kl 07.45 - 08.30. Förarmöte 08.30-08.45. Missar man att besiktiga hojen släpps man inte ut på banan. (tid för nästa besiktning är 9.45) Vi kör från 09.00-18.00 på torsdagen & 09.00-17.00 på Fredagen. Det blir ingen paus för lunch, vi kör rullande schema hela dagarna. Ni äter när ni vill. Se till att passa tiderna vi är ju här för att köra!!! Vi börjar med medel, snabb, race gruppen.

Till inskrivningen, kom ihåg att skriv ut och ta med eran bokning.

Frukost, lunch & middag kommer att finnas att köpa i Pitstop. På kvällen den 22 har vi middag i Pitstop och ni anmäler er till den när ni skriver in er.

- Bridgestone är på plats och ni kan prata däck med Jens. Ni har även chansen att vinna ett set däck som kommer att lottas ut.

- KTM har sin Trailer med och alla deras ”gathojar” finns för provkörning. Man skriver upp sig på en lista och här är det först till kvarnen som gäller om man vill testa.

- Touring butiken har utvalda produkter till försäljning, alla som är med och kör har specialpris även en vecka efter körningen. Ange bara erat boknings nummer vid beställning.

- Motorrad kommer att lotta ut en prenumation på deras tidning, är det du som vinner???

- Breed racing har sina skinnställ på plats för visning. Några av våra instruktörer kommer att köra i dessa. Vi är med och utvecklar deras version 3 som kommer ut under sommaren.

Har ni några frågor, ring oss

Med vänlig hälsning
www.banåkning.nu

Peter 070-4284747
Micke 070-1760089

Nyheter
Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...