Gelleråsen 18-19 Maj med www.banåkning.nu

Ah då var man äntligen hemma!
Blev en sovpaus i gävle hos p-nutz en sväng, sen var vi kanske inte mest motiverade till att fortsätta åka hemåt... men 70mil senare svängde vi in framför garaget

Riktigt kul körning synd att det var så få som körde i regnet på måndagen bara.
Lyckades t.o.m klämma till med nytt pb på sista passet på tisdagen, så riktigt nöjd är jag.

Dessutom väldigt lite krascher :tummenupp

Riktigt kul. Trots regnet i början.
Imponerad av er som åkt 100mil+. Tyckte själv det var segt med 20+ tillbaka till sthlm : )
Såg att det fotades lite. Vore kul att få se lite bilder.

Ah då var man äntligen hemma!
Blev en sovpaus i gävle hos p-nutz en sväng, sen var vi kanske inte mest motiverade till att fortsätta åka hemåt... men 70mil senare svängde vi in framför garaget

Riktigt kul körning synd att det var så få som körde i regnet på måndagen bara.
Lyckades t.o.m klämma till med nytt pb på sista passet på tisdagen, så riktigt nöjd är jag.

Dessutom väldigt lite krascher :tummenupp

Hade jag haft ett överdragsställ hade jag nog kört fler pass på måndagen med mina touringdäck :tummenupp
Väldigt lite krascher? Hur brukar det se ut när det är väldigt mycket krascher igentligen!? en i varje snabbpass på tisdagförmiddag var väl inte så lite? :näsblod

Woho! Äntligen hemma! Jag tog mig hem! 137mil stod det på tripmätaren när jag rullade in i garaget hemma. Jag är ganska trött nu. Fika lite och sedan blir det snutta kudde. Jag kommer att lägga upp en "touringfilm" från 16:00 passet i medelgrupp. Testade köra med hjälmkameran. Var väldigt trött så blev mest omkörd så ni kanske får se er själv på film när ni brassar förbi mig med touringdäcken ;)

EDIT: Om någon råkade få mig på bild idag (blå r-1 i medelgrupp, svart hjälm) så vill jag gärna se :tummenupp

Hej hej, blir det någon film?

:tungan

Vill bara tacka så mycket för 2 kanon dagar på Gåsen, tråkigt med regn på måndagen och inga regndäck.. :( Men inte skall dåligt väder trycka ner ens glädje till hojåkning!!
Ses nästa gång på Gåsen.

Hade jag haft ett överdragsställ hade jag nog kört fler pass på måndagen med mina touringdäck :tummenupp
Väldigt lite krascher? Hur brukar det se ut när det är väldigt mycket krascher igentligen!? en i varje snabbpass på tisdagförmiddag var väl inte så lite? :näsblod
Ah skrev nog lite otydligt menade att det var lite krascher på måndagen folk brukar åka i backen när det blir halt.

Ah skrev nog lite otydligt menade att det var lite krascher på måndagen folk brukar åka i backen när det blir halt.

Ah OK. Ja, får hoppas att det är två varma dagar 29-30juni, jag kommer ner med bättre däck då, kanske vill ha något guidat varv och få lite tips och trix.
Det var du som körde "poff-1'an"? R1'an som smattrade och puffade på start/mål-rakan? ;)

Ah OK. Ja, får hoppas att det är två varma dagar 29-30juni, jag kommer ner med bättre däck då, kanske vill ha något guidat varv och få lite tips och trix.
Det var du som körde "poff-1'an"? R1'an som smattrade och puffade på start/mål-rakan? ;)

Jo jag har hört att den smäller lite, måste skicka ut någon annan på bågen så man får lyssna själv. Det är bara hojta till, några tips och trix kanske man kan lära ut :tummenupp

folk attack kör för lite även fast dom har "krasch"kåpor

Säger han som skrotar varje körning :arsele

Last edited:
Jo jag har hört att den smäller lite, måste skicka ut någon annan på bågen så man får lyssna själv. Det är bara hojta till, några tips och trix kanske man kan lära ut :tummenupp

Säger han som skrotar varje körning :arsele

Hmm de e la lungt xyron.. Jag tar gärna e sväng på bågen din.
:)

Undrar om man inte ska ta Motarden nästa gång, känns som det hade gått 10 sekunder snabbare per varv då. Ninjan börjar bli lite till åren nu känns det som, firar snart 10 år ;) Om nån har en bromsskiva till en -00'ans zx-9r så är det bara höra av sig, så kanske inte hela hojjen kommer studsa i inbromsningarna...

Banåkning.nu tackar alla deltagare för två bra dagar.
Vi hoppas att ni hade lika kul som vi hade och att ni passade på att testa
KTM hojarna samt att ni pratade med Bridgestone som också var på plats.

I Juni är vi på plats igen för en två-dagars och det finns lite platser kvar.

Hoppas ni uppskattade att vi dragit ner på antalet deltagare i varje grupp
så ni nu får så mycket fria varv och att det blir nästan igen köbildning alls
under körpassen.

Tråkigt för er som gick i backen i blötan men som tur var gjorde ni det fint så att TM ambulans förblev sysslolösa..

På återseende
www.banåkning.nu

Banåkning.nu tackar alla deltagare för två bra dagar.
Vi hoppas att ni hade lika kul som vi hade och att ni passade på att testa
KTM hojarna samt att ni pratade med Bridgestone som också var på plats.

I Juni är vi på plats igen för en två-dagars och det finns lite platser kvar.

Hoppas ni uppskattade att vi dragit ner på antalet deltagare i varje grupp
så ni nu får så mycket fria varv och att det blir nästan igen köbildning alls
under körpassen.

Tråkigt för er som gick i backen i blötan men som tur var gjorde ni det fint så att TM ambulans förblev sysslolösa..

På återseende
www.banåkning.nu

Hoppas på att kunna komma i slutet av juni också, då tar jag med mig sambon så då vill hon säkert ha sol bägge dagarna om det går att ordna.
Jag skulle nog vilja ha ett par varv med instruktör också som kan komma med lite pointers. Ska försöka ha bättre däck då också.

EDIT: 29-30 bokad :p

Last edited:
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey