Gelleråsen 10 Juli med Actionpics - Tre grupper endast

Ibland så kan man ju inbilla sig att man faktist så smått börjar lura ut det där med att köra hoj, och umgås med tankar som att man faktiskt (iaf med gatmått mätt) inte är långsammast längre.

Åsso kommer man ut på banan ihop med några av dem som var i licensgruppen igår...

Nåväl, på det stora hela var det snygga omkörningar och ok(ish) marginaler, alltid kul att se på folk som faktiskt vet vad de pysslar med! Bra dag, träningsvärk idag.

:gammal

Ibland så kan man ju inbilla sig att man faktist så smått börjar lura ut det där med att köra hoj, och umgås med tankar som att man faktiskt (iaf med gatmått mätt) inte är långsammast längre.

Åsso kommer man ut på banan ihop med några av dem som var i licensgruppen igår...

Nåväl, på det stora hela var det snygga omkörningar och ok(ish) marginaler, alltid kul att se på folk som faktiskt vet vad de pysslar med! Bra dag, träningsvärk idag.

Jag tycker gårdagen var riktigt rolig, det var högt tempo i race-gruppen :)
T-Rex, jag imponeras ändå av dig. Bara 30dgr sen du kraschade axeln hårt, har före dess kört en vibrerande två cylindrig maskin innan du upptäckte "riktig" hoj :)
Du kör stabilt och bra.
Tänk också på att vi gamlingar med några bonuskilo förlorar mycket effekt/vikt mot ungtupparna :D

/Nitrous

Jag tycker gårdagen var riktigt rolig, det var högt tempo i race-gruppen :) /Nitrous
Högt tempo är bara förnamnet :)
Jag fick flashbacks till min allra första bandag (och det var lääänge sen). Omkörningarna kändes som möten och man undrade om inte knyppling vore en lämpligare hobby för en talanglös hojåkare.
Men kul var det!!

(Jag filmade under ett pass men den sekvensen klassar in som förnedrings-TV :gnissla )

Last edited:

Vad visade gökuret? Om man får vara så ofin och fråga :)

Vill oxå tacka för en kanon dag.
Och verkligen tacka gänget bakom allt, och alla stört sköna människor som va nere igår.

Efter gårdagen som va min 1:a bandag så känner jag nu ett :) "visst" behov av att köra fler bandagar så att man kan jobba upp sig lite och nån gång i framtiden va med o fajtas lite med grabbarna i licens gruppen... :D

Jag fick flashbacks till min allra första bandag (och det var lääänge sen). Omkörningarna kändes som möten och man undrade om inte knyppling vore en lämpligare hobby för en talanglös hojåkare.
Men kul var det!!

(Jag filmade under ett pass men den sekvensen klassar in som förnedrings-TV :gnissla )

Men, det var faktiskt bra tempo i hela gruppen, jag upplevde åtminstone att alla körde fort!
Den stora skillnaden däremot som många upplever som fartskillnad är att när någon mer rutinerad som tävlar ska köra om så gör man det direkt, utan att tveka eller vela.
De flesta som som inte stångats runt i en tävling avvaktar gärna så länge att den framför börjar vrida på huvudet och känna sig "ivägen" och slår av.

/Nitrous

Men kul var det!!

Du förstår väl att du måste lägga ut den där filmen nu...? Säkert fler än jag som är intresserad :tummenupp

Tackar också för ännu en kanondag. :tummenupp

Tyvärr lyckades jag ju avsluta den lite tidigt, men det kändes väldigt bra fram till dess. :D Det var jag som bjöd på ljudshowen i depåkurvan vid fyratiden, som tydligen hördes rätt bra i depån efter vad jag förstått. Hojen klarade sig dock osannolikt bra, och jag likaså. Är riktigt glad för mina Full Metal Racer-handskar nu. De fina skrapmärkena på knogarna gör sig mycket bättre i titan än i händer...

Det hela var faktiskt väldigt odramatiskt, jag hade legat och smugit på mer och mer gas en god bit i kurvan och allt kändes bra, men tog tydligen i lite för mycket och bakhjulet gled mjukt och "fint" ut, och ganska snart gick förstås fotpinnen i och jag hann inte göra något åt det hela. Sedan minns jag bara att jag försökte hålla kvar i styret så länge som möjligt för att hojen skulle hålla sig nere, men ganska snart tappade jag förstås taget om det också. Kan inte skylla på däcken heller, det satt ett finfint för dagen nytt K2 bak på den, så jag hade kanongrepp i däcken.

Man säger ju att man ska räkna till tio innan man försöker resa sig när man tror att man stannat, men nackdelen med att ligga längst fram är ju att halva snabba gruppen ligger strax bakom en och jagar, och då känns det inte helt komfortabelt att ligga stilla. :D Första gången jag försökte resa mig var det inte ens nära, men efter vad som kändes som en evighet tänkte jag att nu ligger jag nog stilla ändå. Det gjorde jag inte då heller... Så jag väntade en stund till, och tredje gången gick det bra att resa sig. Dum som man är försökte jag då gå till hojen för att få undan den ordentligt (lite funktionärsskadad, och inte så klartänkt just då :näsblod), men utan högerstyre är det lite halvjobbigt att lyfta den själv, och Eskilsson vinkade vänligt men bestämt bort mig från banan och kollade så att jag var ok. Tack för det! :tummenupp

Så fick jag gå in och göra lite fågelimitationer för ambulanspersonalen, som också var mycket lugna och trevliga :tummenupp, och sedan bort till "teamet" (1) och skämmas.

(1): Jag får inte riktigt vara med i teamet eftersom jag kör riktig motorcykel, och de andra kör Yamaha, men de är trevliga ändå. ;) Janne bryggde till och med kaffe åt mig som tröst när jag kom in. :)

Det mest osannolika av allt är nog att hjälmen aldrig nuddade marken, trots att jag av skadorna på resten av utrustningen att döma tumlade runt en hel del, så huvud och nacke klarade sig alldeles utmärkt, trots att det gick rätt fort vid kraschen.

Ber om ursäkt för att jag orsakade en rödflagg, men arrangörerna var snabba med att få bort hojen, och det var ju precis vid depån, så förhoppningsvis blev det inte mycket mer än ett stop-and-go.

Är lite allmänt mörbultad just nu, men har inte direkt ont någonstans, så den 26:e är jag på't igen på Sviestad, och den 29:e ger jag Gelleråsen en ny omgång. :tummenupp

Vad visade gökuret? Om man får vara så ofin och fråga :)

Jag har inget gökur :-(

1.16,nånting förra året, fortare igår. Igår kunde det gått fortare dock, dels satt det lite i skallen att det gör ont att flyga av, dels var målet för dagen att träna gaskontroll och ingångshastighet. Vad gäller det sistnämnda gick det så bra att det däcket jag kom på (som jag oxå flög av med på gotland...) och som hade en sån fin 'rookie' rand på högersida från gaspåslaget var helt jämnt och fint slitet när jag var färdig. Framsteg!

Jag har inget gökur :-(

1.16,nånting förra året, fortare igår. Igår kunde det gått fortare dock, dels satt det lite i skallen att det gör ont att flyga av, dels var målet för dagen att träna gaskontroll och ingångshastighet. Vad gäller det sistnämnda gick det så bra att det däcket jag kom på (som jag oxå flög av med på gotland...) och som hade en sån fin 'rookie' rand på högersida från gaspåslaget var helt jämnt och fint slitet när jag var färdig. Framsteg!

Det var ju bra jobbat då :) Däckslitaget brukar som sagt se bättre ut ju fortare man kör. Förmodligen upp till en viss gräns men den har man ju långt kvar till.

Hva er gode tider på karlskoga?? Vi har leid banen på søndag,og skal ned å kjøre litt med RC8 våres...

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra