Geggmoppetråden

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Jerry - Har du hört nå om att Nedre norra motion eventuellt kommer köra en nybörjarserie i år? En gammal kompis hade hört rykten om detta? Skulle vara awesome om det va så :yoparty

Jupp, fick höra det av grabbarna i garaget i lördags. Tydligen är det klubbat, så gubbar/rookies/damer kör samtidigt i ett eget heat.
Kan nog vara hälsosamt att börja där...dock tror jag "gubbar" låter som avdankade sm-rävar...så det lär gå undan där med. :D

Protokollet från mötet inom Nedre Norra - http://www.motionsmx.se/index.php?option=com_content&view=article&id=115&Itemid=107


Empo - Japp, att du inte nyttjat medlemsskapet mer är 'la inte klubbens fel. :D Bara att förnya nästa år. Rock on! :yoparty

Helsike så trist vädret är då, snön som ramlade ned stal en helg, får se, fuktar det och inte blir kallt lär det väl gå att köra utan dubb nästa helg, blir det kallt dock... :näsblod

Hyndan får lite vård istället, gaffeln är nyfixad, hon skall tvättas lite, så skall det börja prospekteras för en ny kolv och lite koll i toppen. Lyx! :D

Måndagar 16,oo-20,oo Öppet 4 oktober . Sedan är det stängt måndagar.
Onsdagar 16,oo-20,oo Öppet 6 oktober . Sedan är det stängt onsdagar.
Lördagar 09,oo-14,oo Banan ör öppen under vintern. SMK Plogar av snön. Upplysning om banan ring ban info.

det är alltså bara öppet lördagar under vintern om jag förstått rätt?

Jupp.
 
Last edited:

Rapp

Sparar på handlederna genom motocross!!
Gick med
3 Jun 2008
Ort
Västerås
Hoj
RM-Z 250 -11
Jupp, fick höra det av grabbarna i garaget i lördags. Tydligen är det klubbat, så gubbar/rookies/damer kör samtidigt i ett eget heat.
Kan nog vara hälsosamt att börja där...dock tror jag "gubbar" låter som avdankade sm-rävar...så det lär gå undan där med. :D

Protokollet från mötet inom Nedre Norra - http://www.motionsmx.se/index.php?option=com_content&view=article&id=115&Itemid=107

Fan va kul! Det kommer bli lättare att komma ut på lite tävlingar och känna sig säker och framförallt slippa känna sig som en stoppkloss eller som att man är helt värdelös och bara ivägen. :Bugar Nu jävlar grabbar finns det inga ursäkter (hosthost TONY!! :krama) 10 min +2 varv kan nog bli lagom.
 

goshow

snöar
Gick med
14 Oct 2004
Ort
jag är från vettet
Hoj
Lill-Jingis
Fan va kul! Det kommer bli lättare att komma ut på lite tävlingar och känna sig säker och framförallt slippa känna sig som en stoppkloss eller som att man är helt värdelös och bara ivägen. :Bugar Nu jävlar grabbar finns det inga ursäkter (hosthost TONY!! :krama) 10 min +2 varv kan nog bli lagom.

tror det går alldeles tillräckligt snabbt där endå för att man ska känna sig som en stoppkloss,

bosse 46. tidigare småkare, köper en moppe och tänker, man kanske skulle börja tjöra lite, hm, nybörjarklass, aa låter bra,
på startlinjen träffar han nisse hult, lars kalas som han tjörde med för 20år sen, hjälmen spricker av hornen som växer :yoparty
jag är på!:yoparty

bedömt så går det säkert snabbt dom första varven, sen tyas det icke mer:tummenupp
 

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Det kommer brassas friskt, får se om man kan haka på damerna såpass att man tvångsförflyttas till motion, man får taktik-löka med flit. :crash
 

Rapp

Sparar på handlederna genom motocross!!
Gick med
3 Jun 2008
Ort
Västerås
Hoj
RM-Z 250 -11
Det kommer brassas friskt, får se om man kan haka på damerna såpass att man tvångsförflyttas till motion, man får taktik-löka med flit. :crash

Självklart så kommer det finnas folk som kör toksnabbt men då blir ju dom som sagt tvångsflyttade. Målet är väl att bli flyttad pga att man är snabb och inte att vara snabb men man maskerar det för att man inte vågar köra med dom stora grabbarna? Rätta mig gärna om jag har fel? :va :krama
 

goshow

snöar
Gick med
14 Oct 2004
Ort
jag är från vettet
Hoj
Lill-Jingis
Självklart så kommer det finnas folk som kör toksnabbt men då blir ju dom som sagt tvångsflyttade. Målet är väl att bli flyttad pga att man är snabb och inte att vara snabb men man maskerar det för att man inte vågar köra med dom stora grabbarna? Rätta mig gärna om jag har fel? :va :krama

äh, målet är att hålla rapp bakom sig :tuttar
sen får det gå hur långsamt det vill
 

Trixter

MotoX-rookie
Gick med
1 May 2007
Ort
Västerås
Hoj
08, KTM SuperDuke
Fan va kul! Det kommer bli lättare att komma ut på lite tävlingar och känna sig säker och framförallt slippa känna sig som en stoppkloss eller som att man är helt värdelös och bara ivägen. :Bugar Nu jävlar grabbar finns det inga ursäkter (hosthost TONY!! :krama) 10 min +2 varv kan nog bli lagom.

I helvete! Ursäkter brukar inte vara nå svårt att skrapa ihop! Inte ens hot om att få se Jerry och Gabor hångla kan fan få mig att ställa upp på en sådan galenskap efter 3 ggr på en cross. Men du har fan all min respekt om du kör. Jag kan till och med lova att jag kommer att dyka upp och kolla och hejja som saaatan! Möjligen till och med med pompoms! :tuttar
 

Rapp

Sparar på handlederna genom motocross!!
Gick med
3 Jun 2008
Ort
Västerås
Hoj
RM-Z 250 -11
äh, målet är att hålla rapp bakom sig :tuttar
sen får det gå hur långsamt det vill

Bättre att hålla den rutinerade Jerry bakom sig, jag klarar knappt att hålla mig själv bakom mig xD


Medlem i klubb alltså, frågan är vilken.. Sura eller Västerås? Västerås är ju nära och om man ska träna någon dag i veckan så kommer jag verkligen inte ha tid att åka iväg till sura varje gång. Visst kan man vara medlem i sura men då måste man ju betala dubbla träningsavgiften i v-ås eller vad det är.. Ge mig lite för och nackdelar tack :Bugar
 

goshow

snöar
Gick med
14 Oct 2004
Ort
jag är från vettet
Hoj
Lill-Jingis
Bättre att hålla den rutinerade Jerry bakom sig, jag klarar knappt att hålla mig själv bakom mig xD


Medlem i klubb alltså, frågan är vilken.. Sura eller Västerås? Västerås är ju nära och om man ska träna någon dag i veckan så kommer jag verkligen inte ha tid att åka iväg till sura varje gång. Visst kan man vara medlem i sura men då måste man ju betala dubbla träningsavgiften i v-ås eller vad det är.. Ge mig lite för och nackdelar tack :Bugar

sura kostar det 150 (?) medlamsavgift,
vås 500
 

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Västerås är en hel del dyrare att vara medlem i, men banan är ofta välskött, jordbana dock, på gott och ont, den är direkt oduglig när det regnar - och du kommer bli runtsläpad i socknen ändå Rapp. :hihi

Både VMK och Sura har billigare träningsavgift för medlemmar. :)

Rutinerad...jag? :crash :rofl

Edit - Japp, 150 i Sura, 500 i Västerås (50:- träningsavgift för båda klubbarna som medlem dock).
 

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF

:rolleyes: Huggy Bear var det ju Rapp. Huggy Bear. :starsky&hutch

Idag blir det upphämtning av friska dubbdäck hos kgl hoflev. Löfgren. Lyxigt värre. Surt bara att man är så jEfla snål och ogärna kör slut på dem i stenröset innan det är vinter på riktigt. :huvet
 

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Bra träning idag, kul att Rapp stressade hem från sydsverige för att få lyxa lite i Kolbäck. :yoparty Men var höll Tjöpingsprofilerna hus? Trixarn är ju chey och vågar/får inte, så han räknar man inte med, men Korven har ju kört hårt...äts det tårta med Gabby numera? :hihi

När skall sportis våga haka på lite innefys, Evis LÄR ju, massor med damer som hErjar tillsammans med oss med (släpa med junior med, var ett par smågrabbar med idag som hade skitkul).

Söndag är det löst planerat till lite lyx-enduro i Laxå, dubb rekommenderas om det inte tok-slår-om vädret.

/J
 

Rapp

Sparar på handlederna genom motocross!!
Gick med
3 Jun 2008
Ort
Västerås
Hoj
RM-Z 250 -11
Bra träning idag, kul att Rapp stressade hem från sydsverige för att få lyxa lite i Kolbäck. :yoparty Men var höll Tjöpingsprofilerna hus? Trixarn är ju chey och vågar/får inte, så han räknar man inte med, men Korven har ju kört hårt...äts det tårta med Gabby numera? :hihi

När skall sportis våga haka på lite innefys, Evis LÄR ju, massor med damer som hErjar tillsammans med oss med (släpa med junior med, var ett par smågrabbar med idag som hade skitkul).

Söndag är det löst planerat till lite lyx-enduro i Laxå, dubb rekommenderas om det inte tok-slår-om vädret.

/J


Tjejer är vad dom är, menmen vad ska man göra åt saken?! Man kan ju inte tvinga flickor till saker som dom inte vill säger mamma! :D
 

gabor2

Jag steker alla i lite smör!!
Gick med
29 Jan 2006
Ort
köpingenting
Hoj
touring gixxer 1000 k7 ;-)
Hahaha :D Data folket tar sig ton... en timme med skitjobbet jag jävlats med denna vecka skulle nog skicka er skrikande hem till mamma ;) min rygg var duktigt ansträngd igår(idag med) och korven blev strandad utan bil igår annars hade kolbäck varit besökt. Ny chans nästa vecka:yoparty
 

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Hahaha :D Data folket tar sig ton... en timme med skitjobbet jag jävlats med denna vecka skulle nog skicka er skrikande hem till mamma ;) min rygg var duktigt ansträngd igår(idag med) och korven blev strandad utan bil igår annars hade kolbäck varit besökt. Ny chans nästa vecka:yoparty

Hahaha, det är för att du tränar så lite som ryggen tar stryk. ;) Träna mer! :yoparty
 
Nyheter
2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Top