Geggmoppetråden

SF

Ny medlem
Gick med
4 Apr 2009
Ort
Västerås
Hoj
nono
Happ!

Mycket länge sedan jag senast satt på gäggcykel. Nu får jag låna en 250 och undrar därför var, hur och när ni skall köra. Jag blir med om det blir lite "fis"-körning.



Mvh. SF
 

SuperKnutte

Lägg av!
Gick med
12 Sep 2003
Ort
Bästerås
Hoj
KTM 525 SM-07 + Yamma WR426F Enduro Edition + Canon EOS 400D + en Caddy pickis och en tuff Transporter. :P
Skulle vara skoj att åka lite enduro i helgen faktiskt.
Var ska ni åka? Vilken dag blir det? :)
 

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
...låter som det blir ett kul gäng!

Jag tycker vi spikar banjocountry (västerfärnebo) för lite mesig fis-cocktail-enduro av värsta sort, och den här gången är det fan upp till banjotrion att hålla med grillved, tändvätska och korvpinnetäljarkniv! :fakta :D

Samling 0900 vid Statoil Nordanbyrondellen (stora rondellen ut mot Salavägen) för lite morgonkaffe, vem hittar ut i ingenmansland?

/J

Ännu bättre med lite "flis" spår:) Eljusspår är ju idealiska, svänger ju på sig, och rätt små och lite upp och ner.

Men det var ett EVINNERLIGT pipande. :rofl Det gick ju bra i lördags, du bar inte hoj värst mycket, och fick inte kallsupar i geggdikena - och inga ombyten i hällande ösregn... :D
 
Last edited:

goshow

snöar
Gick med
14 Oct 2004
Ort
jag är från vettet
Hoj
Lill-Jingis
...låter som det blir ett kul gäng!

Jag tycker vi spikar banjocountry (västerfärnebo) för lite mesig fis-cocktail-enduro av värsta sort, och den här gången är det fan upp till banjotrion att hålla med grillved, tändvätska och korvpinnetäljarkniv! :fakta :D

Samling 0900 vid Statoil Nordanbyrondellen (stora rondellen ut mot Salavägen) för lite morgonkaffe, vem hittar ut i ingenmansland?

/J



Men det var ett EVINNERLIGT pipande. :rofl Det gick ju bra i lördags, du bar inte hoj värst mycket, och fick inte kallsupar i geggdikena - och inga ombyten i hällande ösregn... :D

det fixar vi! (i bästa fall banjoduo, ska på lunchsammanträde med pia imorrn så får höra om han ska jobba eller ej, johan skulle på nån töntig kryssning till åland så han uteblir :näsblod

hm,, mja vart låg det igentligen?, 5km efter salbohed?
jag står å väntar på er stanare efter salavägen isåfall, (byn ska undvikas i den mån det går) :tungan
 

Race_4_fun

Ny medlem
Gick med
2 Nov 2009
Ort
Västerås
Hoj
Suzuki RMZ 250 -09
det fixar vi! (i bästa fall banjoduo, ska på lunchsammanträde med pia imorrn så får höra om han ska jobba eller ej, johan skulle på nån töntig kryssning till åland så han uteblir :näsblod

hm,, mja vart låg det igentligen?, 5km efter salbohed?
jag står å väntar på er stanare efter salavägen isåfall, (byn ska undvikas i den mån det går) :tungan


Skulle det möjligtvis gå att åka söndag ist? Jag vill fan inte va utan mopedåkning en helg till, vi kan ju dra tidigt och försöka komma hem så man hinner tvätta mopeden samma dag?
Isf kan jag fresta med både guide ut till banjoland, och guide om vi ska ut på lite safari denna gången också, för jag har klurat ut fler roliga turer må ni tro, dock lite högre svårighetsgrad på vissa utav dom, men väldigt roliga.

Vad sägs, går det att göra en liten ändring i planen?:Bugar
 

Tallen

Ny medlem
Gick med
9 Jun 2008
Ort
Surahammar
Hoj
1992, yamaha fzr 1000
Lördag blir det för min del iaf. Kryssningar måste vara lågprio hos en elitidrottsman :D

/D
 

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Jag tror du är lite rädd för mina spår som jag tänkte ta med er på!
Kom igen nu, övervinn rädslan!

*host* ...jag vill minnas någon som pep över gröndal, detta enduroparadis...här räds fan ingenting! :fakta :D

Lördag blir det för min del iaf. Kryssningar måste vara lågprio hos en elitidrottsman :D

/D

Eeeeeexakt - bakfyllor, finska överviktiga damer och jävligt beige karaoke - jämfört med en grym dag på hojen, där man får skita ned sig och gasa onödigt mycket (för att inte tala om hur gott kaffe, och grillad korv är i skogen...).

Janej...jag vet vad jag prioriterar...

Vad säger spritmongo SF och pip-ligan (JD & Co :hihi )?

/J
 

JackDaniels

Medlem?
Gick med
4 Jul 2006
Ort
Västerås
Hoj
XVSbobber, zx636r, 990SD, GSXR1000, 1098, TT600, R1, T595, DB125, 650GTn, 660smc, 125sx, crf450R HM, cr125, EC300, R6.
Vad säger spritmongo SF och pip-ligan (JD & Co :hihi )?

/J


Näääjj nu jääävlar :mad:

Nog med häcklande haha nästa gång de blir gröndal ska jag fan vara först på plats och åka utan paus tills dom stänger, bara för att återuprätta min skadade image! Dessutom var det inte mitt fel att jag uteblev, vart ju nerröstad 3 mot 1 av Westra aros Enduro Bombers (aka västeråsmupparna) :yoparty

Ang. helgen så funkar söndag dåligt för mig, pga. redan spikade planer osv, så jag kör helst lördag, likaså R matte, Perra, Jocke, ev. Jens m.fl..

Suura-Jerry verkar ju vara förskräckligt morgonpigg, ett säkert ålderstecken som alla vet :D :tomten För alla oss som följer en lite mer normal dygnsrytm, och ska på svensexa på fredagkvällen :fyllisar , förespråkas samling vid tidigare nämnda mack 10.00 prick (ungefär) :näsblod för konvojkörning mot banjomecka :rock

Bra eller Anus :va ??
 

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Haha, piper man ur så förtjänar man SKIT! Penalism är enda säkra metoden att få fart på folk i endurospårt'! :fakta Att du väljer fel åkpolare är ingen ursäkt!

10 funkar med, tänkte mest att det är transporttid ut till banjoland, och jag är mer sugen på att spaka geggmoppe under de ljusa timmarna, än att sitta och pipa när det är dagsljus. :D
 

Tallen

Ny medlem
Gick med
9 Jun 2008
Ort
Surahammar
Hoj
1992, yamaha fzr 1000
Pip-ligan asg!
Men detta eviga sprit drickande :fyllisar bland er ungdomar? Om vi inte ska samlas förrän 10 så har det ju blivit mörkt innan vi vinglat färdigt? Vi oldboys vill ju gärna kypa till kojs vid 7-8 på kvällen vettni :)

/D

SGM hann visst före...
 

JackDaniels

Medlem?
Gick med
4 Jul 2006
Ort
Västerås
Hoj
XVSbobber, zx636r, 990SD, GSXR1000, 1098, TT600, R1, T595, DB125, 650GTn, 660smc, 125sx, crf450R HM, cr125, EC300, R6.
Haha, piper man ur så förtjänar man SKIT! Penalism är enda säkra metoden att få fart på folk i endurospårt'! :fakta Att du väljer fel åkpolare är ingen ursäkt!

10 funkar med, tänkte mest att det är transporttid ut till banjoland, och jag är mer sugen på att spaka geggmoppe under de ljusa timmarna, än att sitta och pipa när det är dagsljus. :D

Haha okej då :D men transporttiden är inte så farlig för oss som får köra över 80 Km/h :arsele

10 it is! :fakta

Nu ska jag marinera fläskfile i Castrol TTS för rätta känslan inför lördagens grillning, inget går upp mot smaken av tvåtakt och sot :näsblod

Alla som inte vågar va me på lördag är :tuttar

Pip-ligan asg!
Men detta eviga sprit drickande :fyllisar bland er ungdomar? Om vi inte ska samlas förrän 10 så har det ju blivit mörkt innan vi vinglat färdigt? Vi oldboys vill ju gärna kypa till kojs vid 7-8 på kvällen vettni :)

/D

SGM hann visst före...

Haha vadå köra färdigt innan mörkret, vill minnas nån som bröt tidigt i kjula pga "kopplingsstrul" Piip :D

Vi hinner nog gasa tills vi tröttnar :tummenupp och har man ork kvar när dagen är slut har man kört för sakta :fakta

:glömdet
 
Last edited:

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Pip-ligan asg!
Men detta eviga sprit drickande :fyllisar bland er ungdomar? Om vi inte ska samlas förrän 10 så har det ju blivit mörkt innan vi vinglat färdigt? Vi oldboys vill ju gärna kypa till kojs vid 7-8 på kvällen vettni :)

/D

SGM hann visst före...

Jadu, det är oseriöst att kröka innan enduroträningen! :D Den lär inte bli något större hot den här banjosamlingen till sextimmarsracet...
 

goshow

snöar
Gick med
14 Oct 2004
Ort
jag är från vettet
Hoj
Lill-Jingis
10!? vad är det för påhitt! då kan man ju lika gärna skita it!
10 är ju nästan eftermiddag!
lägger min röst på 9

skulle behöva lite assistans med lite grejs,
tingest #1 stoora insex nycklar, (typ lite större än vad som sitter på en vanlig klämma) (har rätt strl, men inget ordentligt att dra med, L-form är att föredra, så jag slipper åka runt med löst styre, det blir lite väl spännande då..

#2 luftrycksmätare! (den som pia lurade på mig envisas med att visa olika siffror varje gång, körde 10gånger i rad lik förbenat så visade den olika!
 

r matte

Ny medlem
Gick med
11 Sep 2003
Ort
sätrabrunn
Hoj
husqvarna 51:a. Susuki gsx 400 83:a
JA hopp då är det ut i geggan igen då för ett stackars betongbarn. Ska bli grymt kul att köra igen. samling 10 blir yber för min del måste hinna till garaget å montera styrhöjare alla 20 brickor innan körning.

hakar sportis på till banjobältet?
 

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
10!? vad är det för påhitt! då kan man ju lika gärna skita it!
10 är ju nästan eftermiddag!
lägger min röst på 9

skulle behöva lite assistans med lite grejs,
tingest #1 stoora insex nycklar, (typ lite större än vad som sitter på en vanlig klämma) (har rätt strl, men inget ordentligt att dra med, L-form är att föredra, så jag slipper åka runt med löst styre, det blir lite väl spännande då..

#2 luftrycksmätare! (den som pia lurade på mig envisas med att visa olika siffror varje gång, körde 10gånger i rad lik förbenat så visade den olika!

Jag kan grejat - lite gänglås är KRAFTIGT att rekommendera på bultarna runt styret. :)
Kan du trolla fram exakt storlek som krävs på insexnöckelen' (både till själva klämman runt styret, och infästningen mot kronan) så tar jag med verktyg.

Tryckmätare finns med (fultemas billiga svarta runda och tämligen analoga rackare lirar oförskämt bra, och kostar fickpengar).

Jag och Tallen är griniga gubbjävlar som väntar på brevbärarn' bara för att ha någon att fördela våran bitterhet till, och tänker vara hemma till eftermiddags-sjö-rapporten på P1, så vi åker runt 9, skall vi säga att vi sammanstrålar ute på Salavägen 9 Erik (vid infarten mot banjotrakterna dina)?
 
Nyheter
Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Top