Geggmoppetråden

fågelbacken består ev 30 cm djupa snöspår. dock snöspår av bästa kvalitet. men om det fortsätter töa så vet i tusan

Okej men bara det går att ta sej fram med lite fart iaf så låter de bra.
Bättre än spåren här iaf som e 50cm ospårad snö:S

Nån som har koll på hur gröndal är?

Samma-samma, mjuka snöspår med inslag av sten, ganska fuktigt i botten på spåren på sina ställen då det inte är mycket till tjäle i marken.

Haka på till Sala och kör lite på deras fina crossbana istället i helgen? :)

/J

Samma-samma, mjuka snöspår med inslag av sten, ganska fuktigt i botten på spåren på sina ställen då det inte är mycket till tjäle i marken.

Haka på till Sala och kör lite på deras fina crossbana istället i helgen? :)

/J

Har tyvärr en rätt alvarlig allergi mot crossbanor:)

Men då verkar det vara rätt likgiltigt vilken av fågelbacken o gröndal man väljer.

jo vars. problemet med fågelbacken är att man måste ha träningsväst. Finns info på västerås mk:s hemmsida.
Vi funderar på att åka fågelbacken på söndag :yoparty

jo vars. problemet med fågelbacken är att man måste ha träningsväst. Finns info på västerås mk:s hemmsida.
Vi funderar på att åka fågelbacken på söndag :yoparty

Men det går väl fortfarande att betala för en låneväst för att köra en gång?
Bodde i v-ås för nått år sen o då funkade det iaf.
Blir lördag jag ska köra, får se om de kan bli söndag oxå.

Men det går väl fortfarande att betala för en låneväst för att köra en gång?
Bodde i v-ås för nått år sen o då funkade det iaf.
Blir lördag jag ska köra, får se om de kan bli söndag oxå.

Jo då det skall gå att ta en låneväst. Coolt då skulle vi ju försöka samordna en körning med andra ord

Har tyvärr en rätt alvarlig allergi mot crossbanor:)

Men då verkar det vara rätt likgiltigt vilken av fågelbacken o gröndal man väljer.

Allergi å allergi. :D ...det är inte för inte som duktiga crossåkare åker skjortan av sådana som en annan i enduroskogen (jag bär gärna hoj i geggdiket), så jag försöker träna upp attackviljan lite regelbundet. :)

Det är rätt kul när man börjar våga lite mer, man får betydligt mer fart i kurvor... :)

Gröndal är en roligare slinga än fågelbacken just nu, underlaget är detsamma.

Allergi å allergi. :D ...det är inte för inte som duktiga crossåkare åker skjortan av sådana som en annan i enduroskogen (jag bär gärna hoj i geggdiket), så jag försöker träna upp attackviljan lite regelbundet. :)

Det är rätt kul när man börjar våga lite mer, man får betydligt mer fart i kurvor... :)

Visst skulle attackviljan behöva tränas upp lite, men mitt största problem nu e att jag inte orkar hålla "mitt tempo" så länge som jag vill. Så tänkte satsa på så många timmar som möjligt på hojen till att börja med så får attack träningen komma senare:)

Lutar väl åt att ta Gröndal på lördag då eftersom jag ändå kör förbi där på vägen till v-ås.

Håller nog inte med där, har ju kört båda ställena relativt nyligen, och tyckte f-backen hade en betydligt mer varierad/kul slinga. Gröndal var alldeles för mycke harva fram å tebax över samma gärde och för långa raksträckor :näsblod

Fågelbacken var riktigt bra spår i söndags, och ordentligt hårt i backen där snön blivit bortkörd, hur det ser ut efter senaste dagarnas värme har jag nada koll på..

Håller nog inte med där, har ju kört båda ställena relativt nyligen, och tyckte f-backen hade en betydligt mer varierad/kul slinga. Gröndal var alldeles för mycke harva fram å tebax över samma gärde och för långa raksträckor :näsblod

Fågelbacken var riktigt bra spår i söndags, och ordentligt hårt i backen där snön blivit bortkörd, hur det ser ut efter senaste dagarnas värme har jag nada koll på..

Då har vi delad uppfattning, fågelbacken upplever jag precis sådär...det harvar fram och tillbaka...enbart för att göra spåret längre (om vi pratar stora slingan, lilla varvet i skogen är ju bara för klent... :D ).

så jag försöker träna upp attackviljan lite regelbundet. :)

.

ääh, det är bara å gasa å chansa!
inget varar för evigt, inte ens styren å barkbusters! :yoparty

tror jag fågelbackar lördag, så man kan fylla på med riklig mängd energidricka lör kväll!

Last edited:
Fan matte, är ju sjukt lik din hoj :D du har bättre smak än jag trodde :tummenupp

(Visste att du innerst inne ville va som jag :D :arsele )

Bifogat

• enducross_250.jpg
    enducross_250.jpg
    27.2 KB · Visningar: 35
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden