GeForce GTX 260

Förresten, är inte towers omoderna?
Kommer inte laptops eller andra format att ta över gamer-världen snart?
Knappast inom överskådlig framtid, även om div. integrerade kretsar har blivit bättre är dom långt från bra nog för den lite mera inbitna spelaren.
Du måste upp mot 30k för en laptop för att matcha en 10k stationär.
(os, skärm etc inte medräknat så plussa på 5k, ändå hälften så dyrt med stationär)

Så kidsen släper fortfarande med sig tunga burkar till LANet?

Ok, spel som Counter-Strike som verkar vara är ett stående inslag på LAN-events funkar väl bra på laptops men jag tänkte mer på nyare spel som kräver mer kraft.

Så kidsen släper fortfarande med sig tunga burkar till LANet?
"kidsen" köper sig en 5k laptop och gnäller sedan på att spelen går som skit om dom startar alls, sedan får man sitta å förklara för dom att försäljaren på "billiga stora varuhuset" inte har en susning och bara var intresserad av att sälja det med störst vinst.
5k bortkastat.

Processor: Pentium(R) Dual-Core CPU T4300 @ 2.10GHz (2 CPUs), ~2.1GHz
+
Card name: Mobile Intel(R) 4 Series Express Chipset Family
=
Unsupported video solution, laptop dont meet minimum requirements to run the game.

Vet inte hur många hundra gånger jag har givit det svaret.

Last edited:
Vet inte hur begagnade produkterna är men så här ser det ut av det jag kunde få fram pris på om de vore nytt. Till detta tillkommer alltså 680W nätagg, DVD-brännare, Subwoofer + högtalare, GeForce GTX 260 och 2 st HDD totalt 1,5 TB.

Som flera andra har sagt blir det inte rätt att ta "nypris" på så gamla komponenter.

Plockade ett köpråd från sweclockers.

Detta paket är betydligt bättre än det du funderar på att köpa plus att det är helt nya saker.

http://www.inet.se/kundvagn/visa/885811/2011-09-19

Till detta lägger du sedan till en skärm och högtalare så är du uppe i 6000 och har fått en ny bättre dator.

Exempel på skärm:

http://www.inet.se/artikel/2203311/benq-tft-22-gl2240m

Edit:
Jag hade dock valt ett annat lite dyrare grafikkort än det som finns i länken. För ca 500:- till får du ett gtx560ti som har blivit ett mycket populärt kort.

Jag hade nog skitit i modulärt agg och cpu kyl om budgeten var pressad, så får du in en billig låda och en dvd också, OS tillkommer dock.
Jo, man behöver inte modulärt men det är rätt skönt att inte ha 700 kablar i burken, det enda jag kan säga om nätagg är: köp inget skit för då kommer datorn dö fort och med lite otur tar det med sig alla delar i datorn.

Det finns billigare kylare än den där från scythe också såklart, det är bara ett alternativ till stock som låter för jävligt.

Vad ska man md DVD till? USB-minne funkar lika bra. :D

Förutsatt att du får tag på en dist som är usb klar, annars får du göra det själv, och då behöver du ändå en DVD, eller har ms börjat att leverera os på pinne?

Man skapar en bootbar USB-sticka med W7:s installationsprogram på. Går snabbare än att installera från DVD.

Ja, det går även med lagliga versioner och nej, man behöver inte en DVD, hela distron finns att ladda ner från Microsoft.

Jag ser heller inget behov av DVD i datorn längre och de få gånger jag behöver det delar jag ut superdriven från mac:en. Men den ryker nog också snart till förmån för en ny SSD.

Den OFFICIELLA speccen kom idag

WHAT ARE THE MINIMUM AND RECOMMENDED SYSTEM REQUIREMENTS FOR PLAYING ON PC?
Minimum System Requirements
PROCESSOR: 2 GHZ DUAL CORE (CORE 2 DUO 2.4 GHZ OR ALTHON X2 2.7 GHZ)
MEMORY: 2 GB
HARD DRIVE: 20 GB
GRAPHICS CARD (AMD): DIRECTX 10.1 COMPATIBLE WITH 512 MB RAM (ATI RADEON 3000, 4000, 5000 OR 6000 SERIES, WITH ATI RADEON 3870 OR HIGHER PERFORMANCE)
GRAPHICS CARD (NVIDIA): DIRECTX 10.0 COMPATIBLE WITH 512 MB RAM (NVIDIA GEFORCE 8, 9, 200, 300, 400 OR 500 SERIES WITH NVIDIA GEFORCE 8800 GT OR HIGHER PERFORMANCE)
SOUND CARD: DIRECTX COMPATIBLE
KEYBOARD AND MOUSE
DVD ROM DRIVE

Recommended System Requirements
PROCESSOR: QUAD-CORE CPU
MEMORY: 4 GB
HARD DRIVE: 20 GB
GRAPHICS CARD: DIRECTX 11 COMPATIBLE WITH 1024 MB RAM (NVIDIA GEFORCE GTX 560 OR ATI RADEON 6950)
SOUND CARD: DIRECTX COMPATIBLE
KEYBOARD AND MOUSE
DVD ROM DRIVE

GTX260 i SLI kommer inte räcka för bf3.... De motsvarar ungefär ett gtx 460, och de är för klent!

Last edited:
De rekommenderade kraven var ganska ordentliga. Blir nog en hel del folk som får handla lite nya prylar. Skönt att man e safe...

Nyheter
Mälaren Runt fyller 40 år

Nu på lördagen den 15 augus...

Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Shelby Turner, klar för GGN