Geblod.nu

• Thread starter Thread starter ce
  • Start date Start date
Jag skulle göra det om de kom hem till mig och tog blodet. Palla engagera sig till bussen eller sjukhuset eller vart man nu är för att ge blod.

Tappas med jämna mellanrum så jag får kläder att ha på kroppen. 4.5 deciliter blod för en t-tröja är väl ok va? :näsblod

Tappas med jämna mellanrum så jag får kläder att ha på kroppen. 4.5 deciliter blod för en t-tröja är väl ok va? :näsblod

Kan man tappa ut mera och få ett nytt skinnställ? :)

4,5 dl : T-tröja
6,0 dl : Ett par byxor
7,5 dl : En skinnjacka
osv...

Jag har lyckats få tillåtelse att ge blod två gånger sen införde de hårdare regler mot nya tatueringar och piercingar och då hamnade jag utanför systemet och jag orkar inte hålla på att gå dit för ännu fler provtagningar.

Klart man går och blöder emellanåt.
Blodcentralen ligger bara två trappor ner på jobbet, så det är ju ingen större ansträngning. En extra fikapaus är ju aldrig fel det heller. :tungan

varit blodgivare i 11år, började när blodbussen besökte flotiljen där jag gjorde lumpen. det var ett kanonbra tillfälle att få 2timmars frihet från skrikande befäl :)

Jag tyckte att det stod Getblod.nu och förväntade mig något riktigt perverst. Nu blev jag besviken. :(

Jag var inne för en vecka sedan på första grejen där de tar blodprov osv för att bedöma om man får ge. "har du haft sex med en ny partner de senaste 3 månaderna", -eh ja. "då måste du vänta i 6 månader innan du får ge". Så man kan bara ge blod om man är har stabilt förhållande eller ger upp ligga..

:mad:

Jag ska in och ge i Juli är planen men skulle jag mot all förmodan få ligga igen innan dess så blir det först till Jul, osv...

Jag var inne för en vecka sedan på första grejen där de tar blodprov osv för att bedöma om man får ge. "har du haft sex med en ny partner de senaste 3 månaderna", -eh ja. "då måste du vänta i 6 månader innan du får ge". Så man kan bara ge blod om man är har stabilt förhållande eller ger upp ligga..

:mad:

Jag ska in och ge i Juli är planen men skulle jag mot all förmodan få ligga igen innan dess så blir det först till Jul, osv...

Minst silvermunk för att få donera, alltså.. ..om man nu inte är i ett förhållande dvs.

Jag skulle göra det om de kom hem till mig och tog blodet. Palla engagera sig till bussen eller sjukhuset eller vart man nu är för att ge blod.

Tänker du likadant om du behöver blod? Tar gärna emot bara de kommer hem till mig?

Självklart ger man blod.

Jäkla latmask!, var glad att du troligen får ge blod istället!.

:Bugar till er som är blodgivare, vi inom vården är Er evigt tacksamma :krama (själv får jag inte ge blod, hade självklart gjort det annars)

Just i Göteborg (där jag jobbar) har vi stor brist på blod och det har tom äventyrat operationer...och uppmaningar som denna kommer titt som tätt...

Från Sahlgrenska.

"Vi vill rikta ett stort TACK till alla blodgivare som uppmärksammat den akuta situationen och lämnat blod innan påsk. Nu har situationen åter ändrats radikalt! Vi startade påskhelgen med ett bra blodlager, men situationen har nu ändrats. Två stora transplantationer har genomförts under dygnet. Dessa transplantationer är oerhört blodkrävande och vårt blodlager på blodgrupp 0 tar snart slut. Vi vädjar till dig som har blodgrupp 0 och vet att det är dags att lämna blod att besöka oss omgående. Vänliga hälsningar Jan Konar, enhetsöverläkare"

Information om vart man lämnar finns på www.geblod.se

Återigen tack till Er som lämnar!

Last edited:
Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...