Geblod.nu sätt fart

GubbLasse

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2008
Hoj
Honda CRF1000 Yamaha MT-09 Honda CBR900sc33 Yamaha xtz750 CFmoto 500 Ktm 250 Freeride
Gå med i ett lotteri som du hoppas att inte vinna. Satsa 4 påsar blod per år med chans att vinna obestämd mängd tillbaka.

Nu är säsongen igång och vi är ju helt klart en riskgrupp.
När en SH-medlem förolyckades för nåt år sedan gick det åt över 20 påsar blod i försöken att rädda honom.

Ge varandra chansen att få samma möjlighet till räddning. Det kan även gälla en cancersjuk 4-åring.

Uppoffringen är inte speciellt stor. Gå till en blodbuss och lägg dig i 15 minuter och slappa, få en tröja, mugg mm.
Du kommer garanterat känna dig tillfreds med dig själv som blodgivare.

Jaga på dina arbetskamrater och vänner. Gå in på geblod.nu för info. :yoparty

lyder jag ditt råd så blir personal på blodbussen sur på dig för att jag ödslar deras tid, de får inte ur nåt blod ur mig, de sa att jag får hjälpa gamla damer över gatan istället :D :näsblod

Haha.. Då har du iaf försökt. Och att hjälpa gamla damer är inte fyskam det heller.

Jag lämnar blod. Eller gjorde i alla fall.
När jag började jobba natt så har jag blivit otroligt slö och yr efter varje blodgivning.
Även mitt blodvärde hade sjunkit rejält.

Äter dom där järntabletterna som man får utav blodcentralen.
Några tips på hur jag ska få bättre blodvärde så att jag kan börja lämna blod igen?

Jag gick omkull för 2 år sen, jag fick 4l blod som jag lovade att jag ska ge tillbaka med ränta! Så jag ska absolut ge blod! Tycker att det är det minsta man kan göra.

Tycker alla som har möjlighet att ge blod ska ge blod! Var tredje månad är inte så farligt, bara lägga sig ner en stund och slappna av lite, sen bjuder de ju desutom på fika efteråt. Hur trevligt som helst :tummenupp

Tycker alla som har möjlighet att ge blod ska ge blod! Var tredje månad är inte så farligt, bara lägga sig ner en stund och slappna av lite, sen bjuder de ju desutom på fika efteråt. Hur trevligt som helst :tummenupp

Håller med :tummenupp

Förresten Drysen, ser du Jorden däruppifrån, där du bor...?

Nyheter
Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025