Ge upp gatåkandet

McB skrev:
Jag betalar just nu 11k i helförsäkring, så några 10k i trafik lär det inte bli tal om.
Lucky bastard, men vänta till förfallodagen innan du tjoar för högt. Dessutom lär halvförsäkring vara rätt på en 01'a

McB skrev:

Dessutom kommer hojen inte vara trafikförsäkrad hela tiden. Kanske inte alls, om banåkandet tillfredställer mina behov.


Då så. Det torde avgöra saken.
Bortsett från din perverterade böjelse för R6/R7/R1 så finns det inget som talar för någon semi-kitning. Men sen ska hjärtat säga sitt...
 
Chrille skrev:
Lucky bastard, men vänta till förfallodagen innan du tjoar för högt. Dessutom lär halvförsäkring vara rätt på en 01'a

-02 om jag får be. :whip




Chrille skrev:
Då så. Det torde avgöra saken.
Bortsett från din perverterade böjelse för R6/R7/R1 så finns det inget som talar för någon semi-kitning. Men sen ska hjärtat säga sitt...

Vad är det du säger? :confused:
 
McB skrev:







Vad är det du säger? :confused:

Semi-kitning: Nästan göra hojen rejsklar med några ynkliga ursäkter till lampor för fortsatt landsvägstrafik.

Vad talar för att behålla din hoj? Det är till och med bättre att byta den jämt mot en kittad hoj som tex Brasses än att bygga om din egen....
 
Chrille skrev:
Vad talar för att behålla din hoj? Det är till och med bättre att byta den jämt mot en kittad hoj som tex Brasses än att bygga om din egen....

Du har en poäng där. Men jag kan få ut 70-75k ur hojen vid försäljning, det gäller bara att hitta rätt köpare. Ska kolla lite med Brazze.

Om jag däremot inte hittar någon köpare tills nästa säsong, då ska skiten kittas. :fakta
 
McB skrev:
....Men jag kan få ut 70-75k ur hojen vid försäljning, det gäller bara att hitta rätt köpare. ...
...

Den har vi hört förut här på SH. Som det låter nu så gäller det att hitta EN köpare...
 
Chrille skrev:
Den har vi hört förut här på SH. Som det låter nu så gäller det att hitta EN köpare...

Jag har inte ens börjat leta ännu. :fakta

Men vänta bara. Jag ska nog få sålt hojen. :rolleyes:
 
Chrille skrev:
...Min bergfasta övertygelse är att man ska satsa ordentligt på en sån här grej istället för att vela runt...
Men herregud, Chrille. Vi pratar om folk som kört på bana högst ett par gånger. Det är ett hyggligt stort steg därifrån till att börja tävla.
 
Bingo skrev:
Men herregud, Chrille. Vi pratar om folk som kört på bana högst ett par gånger. Det är ett hyggligt stort steg därifrån till att börja tävla.

Jag hade kört bana 3ggr med en VFR -89 när jag tog licens. Åsa som hade det tungt i våras hade slaktat mig när jag körde min första sommar i licensgruppen. 1,32 med rejskittad gixxer på Åsen fick många att dra på smilbanden.

Om du frågar mig om jag ångrar mig så svarar jag nej. Jag fick bra träning, suverän support och behövde aldrig slåss med samvetet efter att ha kört sönder något dyrt på en allmänåkning.

Motorsport är något man brinner för. Den vanliga sporthojsattityden som mer går ut på status eller kick räcker inte. För mig är det helt oförståeligt att folk påstår sig vara motorintresserade men inte åker på en tävling emellanåt. Själv har jag alltid sett på motorsport sen barnsben även om det kanske inte varit många gånger per år.
Man ska vilja så mycket mer för det är inte enkelt för man kommer bli rädd, förbannad och luspank om ser till några av de negativa erfarenheter som KOMMER upplevas. Enklast möjligt blir det dock genom at fokusera lite och satsa exempelvis 2 säsonger på att göra det på riktigt. Annars kan man nöja sig med Bike-Events banåkningar ett par gånger per år... Det vi diskuterar här är nästa steg.
 
Chrille skrev:
Jag hade kört bana 3ggr med en VFR -89 när jag tog licens. Åsa som hade det tungt i våras hade slaktat mig när jag körde min första sommar i licensgruppen. 1,32 med rejskittad gixxer på Åsen fick många att dra på smilbanden.

Om du frågar mig om jag ångrar mig så svarar jag nej. Jag fick bra träning, suverän support och behövde aldrig slåss med samvetet efter att ha kört sönder något dyrt på en allmänåkning.

Motorsport är något man brinner för. Den vanliga sporthojsattityden som mer går ut på status eller kick räcker inte. För mig är det helt oförståeligt att folk påstår sig vara motorintresserade men inte åker på en tävling emellanåt. Själv har jag alltid sett på motorsport sen barnsben även om det kanske inte varit många gånger per år.
Man ska vilja så mycket mer för det är inte enkelt för man kommer bli rädd, förbannad och luspank om ser till några av de negativa erfarenheter som KOMMER upplevas. Enklast möjligt blir det dock genom at fokusera lite och satsa exempelvis 2 säsonger på att göra det på riktigt. Annars kan man nöja sig med Bike-Events banåkningar ett par gånger per år... Det vi diskuterar här är nästa steg.
Envar blir lycklig på sin fason. Det som passar dig bäst måste inte passa andra bäst. Du låter som en riktig RR-Taliban. :D
 
Jag hade aldrig kört på bana innan jag åkte på min första licenskurs 94, det fanns helt enkelt inga arrangemang att åka på då(inte som jag fick reda på iaf), dessutom var rr den överlägset häftigaste motorsporten, därför visste jag att det skulle vara kul.
Första motgången var redan då att min hoj inte funkade på licenskursen, utan fick låna en sunkig xr600 med gatdäck, svinkul, hade fighter med en 125'a.
Gillar man racing är det bra att göra som chrille säger, lika bra att satsa ordentligt från början, det är ett jäkla härke att bygga om från gata till rr och vice versa, om man inte har byggt sin cykel som jag hade min kawa, kraschkåpor, med lyse och blinkers som gick att ta bort/sätta på 2 minuter..

För egen del, så är faktiskt inte tävlandet i RR den största dragsporren, utan jag åker fortfarande mest för att det är kul, tävlar mot mig själv, men samtidigt är det ju bra att man åker med andra som är bättre än en själv, så att man utvecklas, vilket man gör 100ggr bättre än på en banåkning, där det blir rödflagg så fort någon välter, där man inte får köra om si eller så osv.

Har egentligen aldrig gillat "gatåkning" mest för riskerna när man åker fort, eller när man kör i grupper där folk har helt olika trafikvanor.. Jag gillar dock att köra hoj som transportmedel, det tar mig fram fort och det är roligt, jag kan tränga mig i trafiken utan att störa andra(förutom vissa idioter), men klart roligast är det på bana, eller i skogen.

Utan att försöka skrämma bort folk, måste man väl ändå säga att ska man syssla med motorsport, måste man vara beredd att offra ganska mycket, det tar tid i anspråk, det kostar pengar, man slår sig osv. Men samtidigt får man väldigt mycket tillbaka, härliga människor i depåerna, stenhård racing, samt att man lär sig mycket(ibland den hårda vägen).
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top