Ge mig tips på maltwhisky

TOBO skrev:
Glendronach är en fin bekantskap

Se på 17! Nån annan som upptäckt denna underbara dryck!

Den 15åriga variant av Glendronach är riktigt god! Lite "söt" och mjuk i smaken. Helt klart en favorit!

Tyvärr är min slut... :(
Väldigt svårt att få tag på den 15åriga i Sverige. Tur att man ska ut och resa imorgon. :)

/Lucky9

Tack för alla tips :tummenupp

Verkar som om jag får flyga ner med en tom hockeytrunk i bagaget :)

Glömde också att jag hade en skvätt Oban kvar hemma, bäst att dricka upp så att den inte blir gammal.

Highland Park 25-årig är också en riktig juvel tycker jag, om någon inte har testat den så gör det.

goodfella skrev:

Glömde också att jag hade en skvätt Oban kvar hemma, bäst att dricka upp så att den inte blir gammal.

Highland Park 25-årig är också en riktig juvel tycker jag, om någon inte har testat den så gör det.

Behöver du hjälp att dricka upp nått så kan du ju bjuda in mig..
Men jag är väll aldrig välkommen... :fyllisar

goodfella skrev:

Manga bra tips har. Som Islay-tok vill jag passa pa att tipsa om Laphroaigs 15-ariga. Fantastiskt valbalanserad! Nar det galler Ardbeg ar det viktigt att kopa "ratt" argang. Exempelvis ar deras 17-ariga inte sa kul. ("original 10-arig och 21-arig tappad 1974 ar daremot riktigt roliga).
Haller med om att Port Ellen och Caol Ila ar riktigt trevliga.

I Italien har de ju lite lustig smak nar det galler maltwhisky. Nastan all Glen Grant 5-arig gar pa export till just Italien...

Bowmore Darkest! Finns en serie med dusk, dawn och darkest. Det är bara Darkest som är värd att provas. Dessutom är den cherrycasked!!

Var i Italien ifjol och kunde konstatera att det inte var så speciellt billigt. Men om du köper en Glenfiddich 30 år, berätta hur den smakar. Har inte öppnat min än!

.

Lucky9 skrev:
Se på 17! Nån annan som upptäckt denna underbara dryck!

Den 15åriga variant av Glendronach är riktigt god! Lite "söt" och mjuk i smaken. Helt klart en favorit!

Tyvärr är min slut... :(
Väldigt svårt att få tag på den 15åriga i Sverige. Tur att man ska ut och resa imorgon. :)

/Lucky9

Svårt? Bara att surfa in på www.billig-sprit.se och beställa.
Fast de hade bara "Glendronach 15 years Cadenheads 59,4 % Vol."
av 15-åringar. Var det den du menade?

Jag har fastnat för Isle of Jura, inte lika rökig som tex: Ardbeg eller Talisker dock riktigt god.

Lagavulin 16-years old double matured är den bästa jag druckit men den har du kanske provat?

Bertborge skrev:
Jag har fastnat för Isle of Jura, inte lika rökig som tex: Ardbeg eller Talisker dock riktigt god.

Ardbeg eller Talisker skall vara den 10 åriga mina favoriter för pengarna
annars finns det mycket mums mums

Caol ila är väl den jag tycker bäst om då den passar vid alla tillfällen liksom Talisker. Efter en kraftfull måltid så passar Lagavulin bäst.

men dessa känner du ju redan till.

Ardbeg 10 e inte dum alls heller

Nyheter
Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla