Ge mig svidande kritik!!

The blade

Lill_E
Gick med
19 Aug 2005
Ort
örebro
Hoj
cbr1000RR - 06
Gjorde en kort testfilmning här om dagen med en vanlig kompaktkamera. Tejpade fast den på passagerarpinnen.

Varning!! Skittråkig körning i klippet och det är ENDAST ett kameratest och inget annat!!

Tänkte ju börja filma lite och dokumentera mina framsteg att lära mig wheela ordentligt och inte bara skutta omkring som jag gjort hittlis:näsblod !!

Så ge mig lite kommentarer angående denna lugna testkörning med kamera.
Kommer använda mig av en bättre videokamera för filmning från sidan av vägarna men duger denna som "omboard"-kamera??

Redigerade snabbt ihop ett litet youtubeklipp.

[YOUTUBE-ID]1OD-St79ANU[/YOUTUBE-ID]

Ge mig svidande kritik nu så jag kan börja mitt lilla whellieprojekt snart.:tummenupp

//Lill_E
 
Last edited:
Jag tyckte kvaliteten var helt ok. Att lägga filmen på Youtube förbättrar väl dessutom knappast kvaliteten. Saknar dock en andra kamera, riktad framåt, fasttejpad på andra fotpinnen, så kör raskt iväg och handla en. :)
 
Nu va det inte hojen jag ville ha kommentarer på utan kommentarer ikring ifall kameran och kvallitén duger!

Och nej, cbr´n har inte bara en växel men som jag skrev så testade jag i lugnt tempo. Fan , att du orkar dra iväg en sån meningslös kommentar:dummer
gnällspik...
 
Jag har sett tusentals klipp med sämre kvalitet både på ljud och bild, så jag tyckte det var helt ok.
Personligen föredrar jag när folk filmar framåt.
 
kvaliten var ganska ok. klippet var däremot hutlöst tråkigt, jag såg kanske 60sek totalt.
 
Hade varit kul och få se en bild på den fasttejpade kameran. :tummenupp

Hur ska han ta en bild med kameran på kameran när den är fasttejpad? :7peta

Efter kugghjulen gnisslat igång kom jag på, att han kan arrangera speglar på så sätt att den fasttejpade kameran tar en bild på sig själv. :fattartil

(Och ja, jag är uttråkad. :rolleyes:)
 
Nu va det inte hojen jag ville ha kommentarer på utan kommentarer ikring ifall kameran och kvallitén duger!

Och nej, cbr´n har inte bara en växel men som jag skrev så testade jag i lugnt tempo. Fan , att du orkar dra iväg en sån meningslös kommentar:dummer

Du ville ha svidande kritik, vad är problemet? :va

Är klippet lika kul som en urinvägsinfektion så spelar kvaliteten på bilden mindre roll, eftersom hela intrycket blir "kasst".

Testa att filma framåt för det första och kör lite inspirerat utanför stan för det andra - då kanske helhetsintrycket blir bättre, i alla fall så pass bra att folk orkar med att kolla hela klippet...

Upplösningen är ganska kass, vet inte om det är YouTube eller om det är din kamera - man skall kunna kolla i helskärm utan att det ser tecknat ut.

Bättre så? :pannkyss
 
Definitivt klart godkänd bildkvalitet, långt över medel :tummenupp möjligen lite ljus ibland men det kan vara solljuset som bländar.
Ljudet över medel jämfört med andra onboard-filmningar men mer är inte att vänta om man inte använder proffsmikrofon.
 
Brassa på lite så att man hör om det blir vindbrus eller om den distar när du varvar ordentligt! Kan vara bra att se hur den klarar vibrationer också.
 
Hur ska han ta en bild med kameran på kameran när den är fasttejpad? :7peta

Efter kugghjulen gnisslat igång kom jag på, att han kan arrangera speglar på så sätt att den fasttejpade kameran tar en bild på sig själv. :fattartil

(Och ja, jag är uttråkad. :rolleyes:)

Tja.... mobilkamera eller digitalkamera är 2 heta alternativ...
 
Du ville ha svidande kritik, vad är problemet? :va

Är klippet lika kul som en urinvägsinfektion så spelar kvaliteten på bilden mindre roll, eftersom hela intrycket blir "kasst".

Testa att filma framåt för det första och kör lite inspirerat utanför stan för det andra - då kanske helhetsintrycket blir bättre, i alla fall så pass bra att folk orkar med att kolla hela klippet...

Upplösningen är ganska kass, vet inte om det är YouTube eller om det är din kamera - man skall kunna kolla i helskärm utan att det ser tecknat ut.

Bättre så? :pannkyss

Vafan du har rätt. My bad:)
Tycker själv körningen och musik i klippet mm är skittråkigt men som sagt testade jag bara kameran. Tanken är att jag skall fortsätta filma, och då med mera "inspirerad" körning.:tummenupp Och så skall jag filma mina arma whellieförsök. Mest pga av för att se höjden på dom. Kommer testa olika vinklar på omboardkameran oxå. Det blir kul men fortsätt tycka sen när övrigt material läggs upp.:tummenupp

kvaliten var ganska ok. klippet var däremot hutlöst tråkigt, jag såg kanske 60sek totalt.

I know, tråkigt material men det kommer förhoppningsvis mer och bättre material snart!

Brassa på lite så att man hör om det blir vindbrus eller om den distar när du varvar ordentligt! Kan vara bra att se hur den klarar vibrationer också.

Gasade på lite och visst blir det vibrationer. Det suger men för att vara en vanlig kompaktkamera så tycker jag det blev hyffsat vibrationsfritt.
 
Last edited:
Gasade på lite och visst blir det vibrationer. Det suger men för att vara en vanlig kompaktkamera så tycker jag det blev hyffsat vibrationsfritt.

Tänkte mest på vindbrus och vibrationer som uppstår av vinden i högre farter, typ över 100 km/h.
 
Bra musikval. Enda skälet till att jag kollade hela, nästan hehe.

In Flames we trust!! Lillasyster går också an. :)

/a (Rhianna kan gärna få brinna och dö!)
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top