Ge mig allt om ZX7r!

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Tjo!

Pärlan är ju som sagt tillsalu sedan en tid och nu kanske det börjar hända grejer...

Ny hoj kommer att köpas. Är väldigt inne på Kawasaki ZX7r. Har hört en del om hojen, men är öppen för fler tankar, ventilationer och erfarenheter. Först och främst fick jag ca 1000 spänn LÄGRE halvförsäkring på året på en ZX7r '96 jämfört med min nuvarande FZR600 från '92. Tokigt :va Att tillägga, på mig, givetvis, Halmstad, 21år, KK i två år...

Nåväl, all info om ZX7r tack. Årsmodeller, färger, motorkaraktär, fel, brister, ros, ris, tillbehör, körbarhet, tester... Ja, allt som finns.

Tackar å det heligaste!

/Henke

Samma hoj från 96 tills de slutade tillverka den...
Min personliga åsikt är att den är skön som fan att köra, vissa klagar på sittställningen men jag tycker den är rätt bekväm och då är jag ändå närmare 190cm lång. Tungjobbad enligt vissa men inget som stör i mitt tycke, höjer man den dessutom bak så blir den ju rätt mycket roligare. :) Att den sen inte är så vanlig höjer ju med betyget några snäpp.

Lycka till med köp! :tummenupp

DreeTman skrev:
Samma hoj från 96 tills de slutade tillverka den...
Min personliga åsikt är att den är skön som fan att köra, vissa klagar på sittställningen men jag tycker den är rätt bekväm och då är jag ändå närmare 190cm lång. Tungjobbad enligt vissa men inget som stör i mitt tycke, höjer man den dessutom bak så blir den ju rätt mycket roligare. :) Att den sen inte är så vanlig höjer ju med betyget några snäpp.

Lycka till med köp! :tummenupp
Låter ju bra... Vad har den för mått? Effekt? Vikt?

Snygg är den oxå... Hur ser din ut?

måtten har jag ingen aning om faktiskt... rätt stor skulle jag väll säga. :)
effekten är 90kw enligt regpapperet, och tjänstevikten är på 240 kg.
Hur min ser ut kan du se i min profil. Dock så har jag planer på att göra om den helt under vintern genom att byta alla kåpor och tanken mot kolfiber. Men det visar sig hur långt pengarna räcker. :)

Jag gillade min ZX7R som satan

Instämmer med behaglig sittställning, full tillräckligt med mos (lyckades ju parkera den i sidan på en bil :rolleyes: )
Möjligtvis lite klumpig, väger ju en hel del.

Dessutom ska det vara färgen: grön/vit/lila som jag bara sett på -96:orna helt klart snyggaste färgställningen.

Lycka till!!!

:Bugar ZX7R skulle jag gärna ha igen

Rätt tung, inga kända fel, toksnygg, grymmt bra gaffel, halvkass bakdämpare, kul motor som låter jäääkligt skönt, svår att köra bakhjul med.

Köp du dig en sån om du hittar en till bra pris!

Lartes skrev:
Jag gillade min ZX7R som satan

Instämmer med behaglig sittställning, full tillräckligt med mos (lyckades ju parkera den i sidan på en bil :rolleyes: )
Möjligtvis lite klumpig, väger ju en hel del.

Dessutom ska det vara färgen: grön/vit/lila som jag bara sett på -96:orna helt klart snyggaste färgställningen.

Lycka till!!!

:Bugar ZX7R skulle jag gärna ha igen

Den grön/vit/lila gjordes även 97. :mattias ;)

DreeTman skrev:
måtten har jag ingen aning om faktiskt... rätt stor skulle jag väll säga. :)
effekten är 90kw enligt regpapperet, och tjänstevikten är på 240 kg.
Hur min ser ut kan du se i min profil. Dock så har jag planer på att göra om den helt under vintern genom att byta alla kåpor och tanken mot kolfiber. Men det visar sig hur långt pengarna räcker. :)
Jävligt snygg är den som sagt...

Nåväl, är det nån mer som har lite erfarenheter så tas dom gärna emot!!!

/hd

Don Quixote skrev:
Rätt tung, inga kända fel, toksnygg, grymmt bra gaffel, halvkass bakdämpare, kul motor som låter jäääkligt skönt, svår att köra bakhjul med.

Köp du dig en sån om du hittar en till bra pris!
Hmm, hur menar du svår? Iom viktfördelningen? Har hört att den är framtung....

Nåväl, den verkar synnerligen intressant... Såg en http://www.sporthoj.com/annonser.php?id=9049 som är bra pris på, vet ej om den är såld...

Lartes skrev:
Det är möjligt, sa bara att jag endast sett den färgen på -96:orna ;)
-97:orna verkar mest vara grön/vita ?

Näe, det tycker jag inte... 96 och 97'orna tror jag är likadana faktiskt. Min är en 97'a och den har en del lila med. Kolla min profilbild om det inte är den färgsättningen du menar.

DreeTman skrev:
Näe, det tycker jag inte... 96 och 97'orna tror jag är likadana faktiskt. Min är en 97'a och den har en del lila med. Kolla min profilbild om det inte är den färgsättningen du menar.

Jo det va den jag menade, fast inte sett nån som jag vetat om va -97:a

Men förbannat snygg e den.
Fast min va inte riktigt lika fin som din efter att den synat sidan samt underredet på en Ford Galaxy.
Tror att det enda som funkade va motorn, tanken va tokpaj, framgaffeln kunde likagärna vara bakaxeln, alla kåpor blev smulor, slipon:et hade 2st extra hål etc etc.
Men enligt verkstaden funkade motorn kalas, hade gått 1900mil :banana

Seså, ös på med mer saker....

Hmm, hörde nånstans om ett test som var med i BIKE, nån som har det? Där stod det nått i stil med "bra drag, bla bla bla bla..."

Typ :tungan

Lartes skrev:
Jo det va den jag menade, fast inte sett nån som jag vetat om va -97:a

Men förbannat snygg e den.
Fast min va inte riktigt lika fin som din efter att den synat sidan samt underredet på en Ford Galaxy.
Tror att det enda som funkade va motorn, tanken va tokpaj, framgaffeln kunde likagärna vara bakaxeln, alla kåpor blev smulor, slipon:et hade 2st extra hål etc etc.
Men enligt verkstaden funkade motorn kalas, hade gått 1900mil :banana

Jag har inte visat vänstersidan av min... ;)
Förra ägaren råkade bromsa omkull den mitt i byn här, så det är lite därför jag tänkte byta lite delar under vintern.
lite OT, sorry...

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...