Jag undrar mest hur i helvete man förvarar över 1M i ett kassaskåp som går att "bryta upp"?
I princip alla kassaskåp går ju att bryta upp med rätt verktyg och tillräckligt med tid. De är ju gjorda av material som går att forma i produktion.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Jag undrar mest hur i helvete man förvarar över 1M i ett kassaskåp som går att "bryta upp"?
I princip alla kassaskåp går ju att bryta upp med rätt verktyg och tillräckligt med tid. De är ju gjorda av material som går att forma i produktion.
Dina föräldrar måste vara jäkligt old school Bojje..
Ja verkligen. Nu är ju dessa pengar investerade i ett hus och det var ett jävla liv när vi skulle betala in dessa pengar kontant för att få lånet. Det var tydligen väldigt få människor som hade sådana pengar kontant. Så efter en hel del koll så kunde de bekräfta att det var "rena" pengar.
Tror dock att mina föräldrar har börjat spara lite på sparkonto osv. Så ett steg i rätt riktning.
Jag kan förstå att bankerna. Det har ju skärpt lagstiftningen under senare år och de flesta större transaktioner sker ju elektroniskt eller via postväxel utgiven av bankerna själva. Numera får man ju inte ens ha kontanter i bankfack. Allt det här är ju inte bara för att försvåra för den svarta ekonomin. Det finns ju inga garantier att statsmakten en dag återinför förmögenhetsskatter, gåvoskatter och så vidare. Varje spårbar krona kan vara värdefull. På samma sätt är det inga problem att återinföra en fastighetsskatt baserat på incitament som togs bort när den borgerliga regeringen tog över. Fastighetsägare får ju fortfarande uppge vilken standard och standardförbättringar som skett med jämna mellanrum.
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner
En exklusiv motorcykel med ... |
|
![]() |
BMW Motorrad Vision CE
På IAA Mobility 2025-mässan... |
![]() |
Höstrusch för våra fotografer
Inte bara sommarmånaderna, ... |
![]() |
Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär
Efter nästan två decennier ... |