Gay eller man?

Rash

Racing is life
Gick med
10 Feb 2006
Ort
Mölndal
Hoj
R1, YSR 50
600cc är så jävla gay. Men ändå lockar den.. 155kg 120hk.... Nästan lika lätt som MotoGP hojarna för fan :shock:

MCB6R20073WA.jpg


1000cc är manligare. 172hk 176kg.

MCBRR200733A.jpg


MCBRR2007S3A.jpg


Manlig är också Yamaha R1 med 189hk (i fart, annars 180hk) och 173kg...

http://www.yamaha-motor.se/produkter/motorcyklar/supersport/yzf-r1.jsp?view=explorer

Vad säger ni? Är det gay med 600cc på gata? Ok att de är lättare och smidigare på bana. Men nu snackar vi gata här..

Funderat länge på varför man köper 600cc.. Vad jag läst/hört är det knappt någon skillnad i försäkring. Och sportiga som fan är de. Vill man ha mindre effekt är det väl bara att köpa en helt annan typ av hoj? Som jag med min tjocka VTR:D

Eller är det bara mina tankegångar som är gay?:banana
 
Gissar på att du kommer bli lite besviken på vridet och less på att stampa i lådan för att hålla uppe dom varven som krävs för att plocka ur dom hästarna ur den,iaf efter du har kört 1000 cc twin.
 
Fan va stora bilderna blev då:jisses
På ett annat forum jag surfar på brukar de minskas automatiskt när inlägget postas. Sedan kan man klicka på de för att förstora..

LF: Mmm, det kan nog stämma. Men jag funderar bara på om det verkligen är så jättestor skillnad mellan en ny 600cc och en äldre 1000cc som min..
De där 155kilona ger mig såna jäkla vill ha känslor längs med ryggraden så jag nästan måste runka bort den känslan:D
Men sedan är ju frågan om det verkligen stämmer eller om det är reklamlögn så som R6 -06 marknadsförarna ljög om de extra 1000varven som aldrig fanns..
 
600cc är aproligt !! Speciellt på bana ! Sen att man får växla lite är helt ok!

Riktiga män knullar bara blondiner och kör minst en 1000cc sporthoj, spottar snus och kollar på sportspegeln iförd nätbrynja, eller hur menar du ? Fördomspanelen avgör !

Små bilder för övrigt !
 
600cc är aproligt !! Speciellt på bana ! Sen att man får växla lite är helt ok!

Riktiga män knullar bara blondiner och kör minst en 1000cc sporthoj, spottar snus och kollar på sportspegeln iförd nätbrynja, eller hur menar du ? Fördomspanelen avgör !

Små bilder för övrigt !

Tänkte om ni ville detaljgranska de:D

Kan tänka mig att 600cc svänger lättare. Även om man ständigt läser att 1000cc hojarna blivit mer och mer som 600:or i chassiet..

Jämfört med min VTR buss så är väl allt nytt en förbättring:rolleyes:
 
Jag kan säga som så här...

Jag hade en SP1 (V-Twin) innan, underbart vrid men lite otymplig att köra, ett jävla växlande inne i stan mellan 1:an & 2:an... Tror att din är istort sett detsamma...?

Nu kör jag CBR 600, liten och lättbehändig, lättkörd. Visst, man får växla en hel del och jag tycker att det kan vara lite jobbigt ibland och önska att jag hade en 1000....

Men va fan, man ska köra hoj och inte åka hoj! isåfall hade man kunnat köpa sig en automat!

600:a ÄR manligt :tummenupp
 
Last edited:
Frågan är varför man vill välja bort ett bättre låg/mellan register,oavsett 600/1000 så har man pulver nog på toppen.

Låg/mellan är enl min mening det som man anväder mest om man inte kör för fullt på bana.

Sen spelar vikten säkert in,dock skulle jag vilja påstå att gaffelvinkel,ram osv spelar större roll än 70-80 kg på en mordern sporthoj,man bär ju inte direkt omkring dom iaf :rolleyes:
 
Inte gay med 600, jag går ner till min 650 och ska sälja min 1000. Dock är min 650 en sexmaskin.:tuttar
 
654 kubik :mattias

660 är modellbeteckningen för bövelen :mad:

Se där gick du bet, gick över gränsen, satte dig på fel flyg, tankade du diesel istället för bensin, fick du pressveck på strumporna istället för på byxorna, ropa hej innan du var över bäcken, stämde du fel fiolsträng.:censored :ajjabajja :sissy
Snackas det 650 så det 650, det är även tal om mer än en cylle.:dummer
 
Kubikbögeri!!!!!!

Det finns bara en hoj, och det är R750 (nyaste, fetaste, bästaste, hetaste - givetvis). Alla kategorier!
 
600:an må vara lätt men tankar du den full så väger den lika mycket som en 1000 med bara lite soppa i tanken, där har du svaret.

Köp en 1000 och ha aldrig mer än 4 liter i så har du snudd på samma vikt som en fulltankad 600 fast nu med 50 extra hästar, vilket är en ökning på nästan 50% och det lär du märka av ;).

Nu vill jag inte höra några dumma argument om att det minsann går att köra en 600 med lite soppa i tanken för att få ner vikten ytterligare, det går inte :mattias.
 
Lägg gärna in lite större bilder i fortsättningen, man får så ont i ögonen när man måste kisa med ögonen 5 cm från skärmen.
 
600:an må vara lätt men tankar du den full så väger den lika mycket som en 1000 med bara lite soppa i tanken, där har du svaret.

Köp en 1000 och ha aldrig mer än 4 liter i så har du snudd på samma vikt som en fulltankad 600 fast nu med 50 extra hästar, vilket är en ökning på nästan 50% och det lär du märka av ;).

Nu vill jag inte höra några dumma argument om att det minsann går att köra en 600 med lite soppa i tanken för att få ner vikten ytterligare, det går inte :mattias.
Ord som tyngdpungt, roterande massa, geometri och homosexualitet är inget du tänkte väva med i din tankegång? :tungan

Judit: Hillfittung vilka stora bilderrrrr!
 
Nyheter
Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Back
Top