Jag hörde till den lycklige i skaran som köpte en switchad TRE och har därför extremt ovetenskapligt kunnat utvärdera nyttan lite under en 15 mila-tur i varierande tempo.
Hojen går "hårdare" på de lägre växlarna upplevs det som, samtidigt är gasresponsen ännu bättre nere i varv, framhjulet vill upp mycket mer nu än tidigare. Tomgången blev oroligare och det märktes tydligt när man slog av/på TRE:n.
Tyckte att jag märkte av något slags tvek när jag gav fullt på tvåan från ca 3000 varv men kunde inte återskapa fenomenet.
Klart märkbar effektökning (eller förändring av motorkaraktär) tycker jag att jag märker.
Vad säger ni andra?
/Felix
Hojen går "hårdare" på de lägre växlarna upplevs det som, samtidigt är gasresponsen ännu bättre nere i varv, framhjulet vill upp mycket mer nu än tidigare. Tomgången blev oroligare och det märktes tydligt när man slog av/på TRE:n.
Tyckte att jag märkte av något slags tvek när jag gav fullt på tvåan från ca 3000 varv men kunde inte återskapa fenomenet.
Klart märkbar effektökning (eller förändring av motorkaraktär) tycker jag att jag märker.
Vad säger ni andra?
/Felix