Gatlopp

Rammstein

Bättre fly än illa fäkta.
Gick med
11 Apr 2003
Ort
Sthlm/Tyresö
Hoj
cbr600 stunt, nsr250sp
En skön samling att se i vintermörkret.
[YOUTUBE-ID]8Zjv0ZHvFIQ&feature=related[/YOUTUBE-ID]
 
Fan dem är ju sjuka i huvet! Men det ser riktigt nice ut :tummenupp

EDIT: Jag tror han sket ner sig vid 1:53 :hihi
 
den dagen Rossi kör det racet ....så kan man klassa honom som motorcykelförare
 
:) Man får lite deja vu-känsla när man ser omgivningarna runt vägen/banan. Känslan före, under och efter racen finns kvar :D
 
Nej, nån gång i Sverige, men mest i Finland
 
vid ca 1.00 och 1.35 ser man en ROC 500 blå med nr 1 dra förbi i Macau.
Någon som vet vem detta är och när ?
Kul att se maskiner som inte står och samlar damm även om den nu måste vara närmare 15 år gammal.

@ elwe : Vilka landsvägslopp körde du?
 
normal onsdag på bogan med snabba gruppen :yoparty

undrar om han fick byta kallingar efter hoppet vid 1:53 :yoparty :yoparty
när blir det landsvägsrace i sverige ?
vore ju en grym upplevelse att få stå vid sidan,har inga som helst planer på åka själv -
 
@ elwe : Vilka landsvägslopp körde du?

T ex Kviberg, Imatra, Kuopio, Åbo.

Om man räknar andra icke-permanenta banor så Säve och Skarpnäck och nån flygplats (tror jag det var) i Åbo.

Man får en helt annan fartkänsla när man, som i Kuopio, längst ut på en udde fick hålla åt sig huvudet för att hjälmen inte skulle slå i en stor ek som man rundade med fullt nerlägg :D
 
T ex Kviberg, Imatra, Kuopio, Åbo.

Om man räknar andra icke-permanenta banor så Säve och Skarpnäck och nån flygplats (tror jag det var) i Åbo.

Man får en helt annan fartkänsla när man, som i Kuopio, längst ut på en udde fick hålla åt sig huvudet för att hjälmen inte skulle slå i en stor ek som man rundade med fullt nerlägg :D




Kör man fortfarande gatlopp i Finland och Estland ?
 
Kör man fortfarande gatlopp i Finland och Estland ?

Imatra tappade ju sin VM-status senare, men det gick nog några lopp efter det. Vet inte om de under Imatra-vikko fortfarande kör roadracing där.

Kuopio var en spännande bana. Kolla bilden på sidvagnen, den är från Kuopio http://www.classicracing.suntuubi.com/?&print=1

Banan gick på ett promenadstråk på en halvö. Man hade mesta tiden sjön på sidan av banan. På träningen klotade jag i 140-150 i en allé men hojen åkte perfekt utefter banan och jag också det mesta utefter banan tills det bara kanade i ca 20 km/h. Då smackade jag i en björk och tappade luften en stund.
Teuvo Läänsivuori, Pekka Nurmi, Tapio Virtanen, Penti Korhonen och några till var på Jarno Saarinens begravning den lördagen, men de kom på söndag morgon och fick köra ett extra träningspass utan tidtagning och sedan starta sist. Det var bra för det gav mig lite mer tid att fixa till min hoj :tummenupp
 
Last edited:
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top