Gatlagligt slip-on?

pebj

Ny medlem
Gick med
11 Oct 2005
Hoj
...inköp på gång!
Har tänkt skaffa ett slip-on till min framtida hornet men jag är osäker på vad som gäller. Homologated betyder gatlagligt men sen finns t.ex. Termignoni blås som det står racing 102 dB inklusive dB-killer 94 dB. Jag har läst nånstans att det är gatlagligt med blås upp till 103 dB. Vad är det som gäller egentligen? Vad är lagligt här i svea rike?

Ja, 103db gällde iaf i somras när jag besiktigade och passade på att fråga vad som egentligen gäller.

Men på en del banor är det andra regler så bara för att det är gatlagligt innebär det inte att du automatiskt får fräsa omkring på bandagar eller race.

Mitt yoshi rs3 stainless gick igenom besiktningen sisst på min zx10r. Det är väl gatlagligt då :tungan

103 dB gäller på bilprovningen, 102 dB gäller för racing, 95 dB vid förbifart gäller på de flesta banor.

Det undrar jag med. Jag köpte ett LeoVince till min ER6, och enligt certifikatet som följde med så är det EU-godkänt om insatsen sitter i. Det följde med en klisterlapp med godkännandenumret att klistra på hojen, så jag antar att det är ok. Jag har för mig att det är 103db på det. Sitter och kollar på deras hemsida, men jag hittar inget om ljudnivån..

Det undrar jag med. Jag köpte ett LeoVince till min ER6, och enligt certifikatet som följde med så är det EU-godkänt om insatsen sitter i. Det följde med en klisterlapp med godkännandenumret att klistra på hojen, så jag antar att det är ok. Jag har för mig att det är 103db på det. Sitter och kollar på deras hemsida, men jag hittar inget om ljudnivån..

Är det inte avgaskraven som hänger med EU-godkännandet? :va

*/ ?>
Nyheter
Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Vi provkör Indian Chief Vintage