Gatdäck 16,5" framfälg

Kiel

Sporthojsnörd
Gick med
11 Jan 2006
Hoj
GSXR 1000, Husky TC610
Tjena. Idag har jag krängt däck för hand. ganska jobbigt :D Bakfälgen gick fint. men när de var dags för framhjulet så märkte jag att fälgen såg lite liten ut, dum som jag var så kollade jag inte upp storleken innan, utan tog för givet att det var 17". Så nu står jag här och behöver besiktiga och har ett 17" däck och 16,5" fälg. Finns det 16,5" lagligt däck att få tag på?

ps. försökte me 17" däcket ändå. det hoppade över fälgkanten.

MVH
anders

Hej. Nej det finns inga gatdäck till 16,5 tum. Jag vet fört jag råkade av misstag få hem en 16,5 tum från England för nåt år sen. Det var en bakfälg. Vad har du för fälg? jag har en 17 tums Marvic Penta stående om du skulle vara intresserad av ett byte. PM-a mig i så fall.
Per :squid

Ska du reg.besikiga den som motard?
Om inte ska du nog besiktiga med 21"/18" hjulen, kan bli strul annars

Finns tyvärr inga 16,5" däck som är gatgodkända utan du får väl låna en fälg av någon annan att besiktiga med eller skära till ett slicks och hoppas de inte klagar.

Ska du reg.besikiga den som motard?
Om inte ska du nog besiktiga med 21"/18" hjulen, kan bli strul annars

Det skall inte vara några problem att besiktiga med motardhjulen. Det är inte ofta dom kollar på datorn.

Finns tyvärr inga 16,5" däck som är gatgodkända utan du får väl låna en fälg av någon annan att besiktiga med eller skära till ett slicks och hoppas de inte klagar.

Just nu lutar det nog att ajg säljer däcket jag har, köper ett slicks. Lånar en kompis fälg o besiktar med.

Nyheter
Mälaren Runt fyller 40 år

Nu på lördagen den 15 augus...

Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Shelby Turner, klar för GGN