(Gat-)däck/fälgfrågor endurohoj

Kazagger

&%¤")(/&%*^X?
Gick med
11 Jan 2012
Hoj
8115 fordonskubik inalles ;-)
Hej!
Hojen en KTM 690 ER, fixat extrahjul 18" bak, 21" fram, således originalstorlek. Tänkte ha rena gatdäck på dem (och geggdäck på mina originalhjul) och då är frågorna till er som kan sån't:

1. Hur breda däck kan jag sätta på utan att byta fälgbanor? Original sitter 140/70 bak, 90/90 fram. Ändra profil (lägre..?)

2. Vilka däck? SM-däck finns nästan enbart i 17" eller letar jag på fel ställen?

Tacksam för all input. Och sätta på "motardkit" är inte aktuellt...

//Fredrik

Det finns iaf 150/70 18" , Pirelli Scorpio till exempel. Däremot vet jag inte hur bra dom är :)

'riktiga' supermoto däck finns nog bara i 17" o andra sidan har jag åkt diverse däckvarianter på mina motarder...

Det är inte förbaskat dyrt att byta ut fälgbanorna till 17".. drygt 5000kr i delar och då har du helt plötsligt en supermoto också =)

Det är inte förbaskat dyrt att byta ut fälgbanorna till 17".. drygt 5000kr i delar och då har du helt plötsligt en supermoto också =)

Jo. Men hojen får annan geometri om man inte byter gaffel också och det vill jag inte göra. Enkelt ska det vara! Så jag behåller 18/21".

Geometrin är inte något problem.. Har kört ett par bandagar samt ett gäng varv på gokartbanan c:a 100 mil allt som allt, utan problem.

Last edited:
Nyheter
GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard