Gat/bantest av mcdäcket Shinko Apex

Bruno

Badmanners.org
Gick med
28 May 2003
Hoj
2002 Yamaha R1
Vi lever ju i en värld där märket och priset spelar stor roll. En uppstickare med lågt pris kan ju inte vara bra, eller?

MER INFO

Inte efter den videon.

Filma däcket och prata om fästet med 2 cm fegrand kvar inger ju knappast nåt förtroende. Inte verkade det gå särskilt fort på banan heller.

Vem är snubben? Kändes som en regelrätt lågbudget promo-video snarare än ett "test" som du uttryckte det.

Inte efter den videon.

Filma däcket och prata om fästet med 2 cm fegrand kvar inger ju knappast nåt förtroende. Inte verkade det gå särskilt fort på banan heller.

Vem är snubben? Kändes som en regelrätt lågbudget promo-video snarare än ett "test" som du uttryckte det.

Stämmer bra det. det var en "Test" gjord av en helt vanlig åkare, ingen journalist eller raceråkare. Du vet oxå lika väl som jag att det inte går att få någon fartkänsla på film. Fegranden var efter några minuters skrubbning av däcket. Se hela klippet nästa gång.

Någon som testat däcken och har något att säga om dem?
Går ju köpa ett set shinko apex 120/70-17 + 180/55-17 för ca. 1600 inkl frakt

Den där signaturen är ju ubergammal, allt börjar med något och slutar med något annat:tummenupp

Jag hade en hel del spons som stuntförare för väldigt länge sedan men jag tar bort signaturen. Är nästan aldrig här på sporthoj nuförtiden.

Kan väl knappast se att ett 2 år gammalt inlägg skadar någon trovärdighet

Den där signaturen är ju ubergammal, allt börjar med något och slutar med något annat:tummenupp

Jag hade en hel del spons som stuntförare för väldigt länge sedan men jag tar bort signaturen. Är nästan aldrig här på sporthoj nuförtiden.

Kan väl knappast se att ett 2 år gammalt inlägg skadar någon trovärdighet

Grejen är att du hypar ett däck utan att berätta att du även är (till synes) enskild återförsäljare i Sverige för samma däck.
Det skadar trovärdigheten i inläggen :)

Nu skrev du ju visserligen varken eller, men det är så det tolkas.

Har kört 5 par omg bak med shinko däck på gatan. Min omdömen. 300 - 400mil. En aningen hala vid regn, annars mkt bra förtroende. Snabb frakt, fick ett nytt däck då det fanns ett liten märke på ena bak däcket vid leveransen. Inget klydd. Körde med bägge däcken utan problem.
Köper/ kör gärna igen med shinko.
Typisk Tradera omdöme bara +++++

*/ ?>
Nyheter
IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Vi provkör Indian Chief Vintage

Screenshot I kommande nu...

Ducati DesertX 2026

Ducati DesertX 2026 – ännu ...